Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

meekleurende zonnebrillen

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 04 mei 2014 23:07

Iemand ervaring met fotochromatische brillen?
Heb geen budget voor een Oakley, maar een BBB van rond de 80-90€ valt in de mogelijkheid.
Weet alleen niet of hij goed is en of ik een betere bril kan kopen voor dit bedrag?
Alle info is welkom.
Jan Janssen Blade & Tdf

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 04 mei 2014 23:13

Ik heb Iridium VR50 (oakley) lenzen en die bevallen heel goed, ik gebruik geen donkere en transparante lenzen meer.
Alleen bij regen en als het donker wordt zou ik nog voor geheel transparant opteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 mei 2014 23:33

Ik heb er een van Tifosi. Tifosi levert glazen met verschillende gradaties van meekleuren. Het is wel handig je hier even in te verdiepen op hun website.
De mijne kostte geloof ik 80 euro en bevalt erg goed. Ik merk tijdens mijn ritten eigenlijk niet dat de lichtintensiteit verandert, dus mijn conclusie is dat de verandering in de glazen snel en vloeiend gaat.
Hiervoor had ik een Oakley Jawbone, maar ben nog altijd tevreden over de overstap. Zowel qua draagcomfort als kwaliteit van de lenzen.

En volgens mij zijn Tifosi brillen online even duur als in de winkel, dus je kunt ze gewoon in de winkel te halen zonder het gevoel te hebben teveel te betalen!

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 05 mei 2014 08:53

Heb ook een Tifosi, bevalt mij ook heel goed. De verkleuring heb je inderdaad geen erg in en de pasvorm is voor mij ook prima.

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 05 mei 2014 18:42

Ik heb een BBB met meekleurende glazen. Bevalt mij erg goed. Ook in het donker zijn ze prima te gebruiken. De gele en donkere glazen die ook meegeleverd werden gebruik ik eigenlijk niet.

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 05 mei 2014 20:00

Ik rij al jaren (ik denk nu 4 jaar) met een BBB bril met meekleurende glazen. Bevalt ook mij erg goed. Nooit meer nadenken welke bril je opzet of welke lenzen je vandaag zal gebruiken. Vooral als je begint met veel bewolking en het wordt daarna lekker zonnig, dan zijn ze echt super!

Na verloop van tijd (jaren) merk je wel dat de lenzen minder helder worden, ik ben daarom nu aan mijn tweede paar bezig.

Ik bewaar ze altijd in de brikkenkoker, zodat ze alleen verkleuren als ik ze gebruik.

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen met andere / duurdere merken, maar de fotochromatische lenzen bevalen mij in elk geval erg goed!

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 07 mei 2014 21:59

Ik heb simpele/goedkope van de Decathlon, en bevallen me super. 's avonds/ 's nachts kan ik ze zonder problemen gebruiken, met felle zon ook nooit problemen gehad. Ik kan me niet voorstellen dat BBB minder van kwaliteit zou zijn dan decathlon, dus die zal zeker ook goed zijn lijkt me.
Maar als je budget zoekt zou Decathon een optie kunnen zijn. Ik zie nu wel dat de huidige verkrijgbare brillen niet al te mooi zijn daar...

Plaats reactie