Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 apr 2014 14:22

Yellow tape is ook prima als velglint te gebruiken.

Dus bij lek ff het ventiel eruit, binnenband erin en pompen maar.

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 25 apr 2014 14:33

Ik gebruik op dit ogenblik de yellow tape als velglint ... (alpha340 velg + biba + buba) Wielset + yellow tape werden samen geleverd door bikeboosting.nl, ik heb de yellow tape erom gelegd en beginnen te gebruiken. Eén dezer dagen probeer ik tubeless banden ... alles ligt klaar, nu nog effe tijd maken.

edit: had vorige post niet gezien, ik kan bevestigen wat japiecarbon schrijft.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 apr 2014 19:38

twofourtwo schreef:Ik gebruik op dit ogenblik de yellow tape als velglint ... (alpha340 velg + biba + buba) Wielset + yellow tape werden samen geleverd door bikeboosting.nl, ik heb de yellow tape erom gelegd en beginnen te gebruiken. Eén dezer dagen probeer ik tubeless banden ... alles ligt klaar, nu nog effe tijd maken.

edit: had vorige post niet gezien, ik kan bevestigen wat japiecarbon schrijft.
Ja, ik vond het ook raar wat @JoostG heeft geschreven vandaar misschien wel dat hij problemen had met het omleggen van zijn Ultremo ZX tubeless. Neemt niet weg dat in de tubeless ombouwkits productie video's van o.a. Joe No Flat en Stan's Notubes er bovenop de "yellow" tape een rubber velglint met daarin het ventiel wordt aangebracht. Met dien verstande dat dan de "yellow" tape niet nodig is met tubeless ready velgen, dus . . . wie weet heeft hij dit zo ook gevolgd. ;)

Vandaag wat tijd gebruikt met het maken van tubeless ventielen 60mm zoals ook al door @JoostG is gedaan door het verknippen van binnenbanden, rubber O-ringetjes aan de binnenzijde en een kort zwart plastic buisje aan de buitenzijde van het ventiel om bij het aandraaien van de ventielmoer het carbon niet te beschadigen. Volgende week als de banden etc. zijn ontvangen de rest. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 25 apr 2014 20:36

Ik heb alleen yellow tape gebruikt. Volgens mij had die quote te maken met een forumlid die tubeless alleen maar gedoe vond...
Vandaag overigens weer lek gereden en fors ook. Positief was dat de band mooi op de velg bleef liggen, en dat ik kon pompen met een handpompje. Ik had bij deze carbonvelg bij monteren een CO2 bommetje nodig. De latex had dit keer wel heel lang de tijd nodig om het lek te dichten: 4 x bijpompen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 apr 2014 19:54

@orlok.

yellowtape gebruik je bij notubes velgen. Dan heb je geen rubbervelglint (rimstrip) meer nodig.
De rimstrip inclusief ventiel gebruik je voor sommige niet tubeless velgen op de mtb omdat er anders teveel ruimte in en je de band niet opgepompt krijgt.

daar moet je overigens nog wel gewoon yellowtape onder gebruiken.

vandaag overigens heerlijk lbl gereden met one tublessbanden op 6 bar. Super comfort op de soms slechte wegen

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 29 apr 2014 08:03

Is er iemand hier toevallig die Mavic Ksyrium Elite 2011 tubeless rijdt?
Ik zou graag horen of dit mogelijk is en wat de ervaring is.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 apr 2014 08:22

Als het geen TLR velg is kan je er vanuit gaan dat dit niet mogelijk is.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 apr 2014 09:31

Zijn er al 50mm full carbon tubeless velgen te koop?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 apr 2014 09:32

japiecarbon schreef:Als het geen TLR velg is kan je er vanuit gaan dat dit niet mogelijk is.
Waarom zou dat dan niet mogelijk zijn.? Elke velg is volgens mij tubeless te maken o.a. middels "yellow" tape en tubeless banden. :|
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 apr 2014 09:35

nijkie schreef:Zijn er al 50mm full carbon tubeless velgen te koop?
Ja, in China:

http://nl.aliexpress.com/item/SAT-25mm- ... 70574.html

http://www.aliexpress.com/store/group/S ... 59210.html
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 apr 2014 09:43

nijkie schreef:Zijn er al 50mm full carbon tubeless velgen te koop?
Ik rijd tubeless op Farsports full carbon velgen (50mm hoog, 23mm breed).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 apr 2014 10:01

Orlok schreef:
japiecarbon schreef:Als het geen TLR velg is kan je er vanuit gaan dat dit niet mogelijk is.
Waarom zou dat dan niet mogelijk zijn.? Elke velg is volgens mij tubeless te maken o.a. middels "yellow" tape en tubeless banden. :|
Nogmaals!! TLR velgen hebben een special rand. Waarin de band zich vast grijpt. Herdoor blijven de banden er beterop zitten.

Wanneer je geen tlr velgen heb zal je heel snel last van burpen krijgen, en als je minder geluk heb krijg je een aflopende band.

Op de mtb werkt een niet tlr velg al voor geen meter, kan je nagaan wat de hoge druk van een race bandje doet.

Plaats reactie