Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 apr 2014 12:10

agentcrabtree schreef:Behalve de anticlimax in P-R heb ik tot nu toe al enorm genoten van het klassieke voorjaar. En vandaag komt de kers op de taart met de 100ste editie van de allermooiste en zwaarste klassieker. Vandaag vallen alle maskers af, alleen de allersterkste renner kan winnen in Luik. Super parcours, het sterkste deelnemersveld. Ik hoop op een mooie strijd tussen Gilbert, Valverde en Kwiatokowski. En hopelijk kan Gilbert met de concurrentie afrekenen en een derde overwinning boeken in 2014 :D Go Phil, Go!!!
Huh? Zat je dan niet per ongeluk naar Ronde van Klein Schuttermerveen te kijken ipv Paris-Roubaix?

Ik lees zonet dat Froome op laatste moment heeft afgezegd voor LBL ivm problemen aan de luchtwegen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 27 apr 2014 12:46

zorroi schreef:
agentcrabtree schreef:Behalve de anticlimax in P-R heb ik tot nu toe al enorm genoten van het klassieke voorjaar. En vandaag komt de kers op de taart met de 100ste editie van de allermooiste en zwaarste klassieker. Vandaag vallen alle maskers af, alleen de allersterkste renner kan winnen in Luik. Super parcours, het sterkste deelnemersveld. Ik hoop op een mooie strijd tussen Gilbert, Valverde en Kwiatokowski. En hopelijk kan Gilbert met de concurrentie afrekenen en een derde overwinning boeken in 2014 :D Go Phil, Go!!!
Huh? Zat je dan niet per ongeluk naar Ronde van Klein Schuttermerveen te kijken ipv Paris-Roubaix?

Ik lees zonet dat Froome op laatste moment heeft afgezegd voor LBL ivm problemen aan de luchtwegen.
Sorry, maar als een van de 2 à 3 minste renners uit een elitegroep van11 mag weg rijden omdat de rest elkaar liever niet ziet winnen, dan spreek ik inderdaad van een zware anticlimax. Het is Terpstra van harte gegund, omwille van zijn tactisch inzicht en zijn vechtlust, maar in principe (als de weinige toppers die PR nog rijden doen wat ze moeten doen) kan hij P-R nooit winnen. Deze overwinning is vooral samen te vatten in 2 woorden: Lucky shot. Met een zware nadruk op lucky :)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 apr 2014 12:55

agentcrabtree schreef:Behalve de anticlimax in P-R
http://www.sporza.be/cm/sporza/extra/Po ... jaarskoers

Opmerkelijk dat JUIST bij winst van een Nederlander deze koers juist in een Belgisch poll zo scoort.

Kijk eens naar de top tien van die koers:
2 kanshebbers op een record (die wilde allebei echt wel winnen)
1 tour winnaar (bij winst opvolger Hinault)
1 wk veldrijden (bij winst opvolger De Vlaeminck)
1 multi talent (bij winst eerste monument binnen)
etc

Overigens iedereen mag LBL de zwaarste vinden maar laten we dan LBL en PR in een weekend rijden en het volgende weekend andersom. Daarna mag ieder nog een keertje roepen wat ze er van vinden.

Wat wel een feit is dat op de erelijst van LBL bizar veel officieel betrapte dopingzondaars staan! Meer dan in welke ander koers dan ook.
Dus of het zo slim is om die koers op DIE manier zo zwaar te maken is nog maar de vraag.

Dus volstopen met dope en wachten tot de laatste klim :? :? :? :?

AGR en WP ben ik bij in slaap gevallen en hoop dat het vanmiddag beter is want door een blessure kan ik zelf niks en wil ik wel een beetje vermaakt worden :mrgreen:

Ik blijf erbij dat finish in het centrum van Luik meer spektakel leverde. Jaren heerlijke edities gezien en jaren een zeer groot fan van deze koers geweest, maar de laatste jaren zakt dat fors weg.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 27 apr 2014 13:01

agentcrabtree schreef:
zorroi schreef:
agentcrabtree schreef:Behalve de anticlimax in P-R heb ik tot nu toe al enorm genoten van het klassieke voorjaar. En vandaag komt de kers op de taart met de 100ste editie van de allermooiste en zwaarste klassieker. Vandaag vallen alle maskers af, alleen de allersterkste renner kan winnen in Luik. Super parcours, het sterkste deelnemersveld. Ik hoop op een mooie strijd tussen Gilbert, Valverde en Kwiatokowski. En hopelijk kan Gilbert met de concurrentie afrekenen en een derde overwinning boeken in 2014 :D Go Phil, Go!!!
Huh? Zat je dan niet per ongeluk naar Ronde van Klein Schuttermerveen te kijken ipv Paris-Roubaix?

Ik lees zonet dat Froome op laatste moment heeft afgezegd voor LBL ivm problemen aan de luchtwegen.
Sorry, maar als een van de 2 à 3 minste renners uit een elitegroep van11 mag weg rijden omdat de rest elkaar liever niet ziet winnen, dan spreek ik inderdaad van een zware anticlimax. Het is Terpstra van harte gegund, omwille van zijn tactisch inzicht en zijn vechtlust, maar in principe (als de weinige toppers die PR nog rijden doen wat ze moeten doen) kan hij P-R nooit winnen. Deze overwinning is vooral samen te vatten in 2 woorden: Lucky shot. Met een zware nadruk op lucky :)
Belgische frustratie? Man o man, wat een dom gelul.

Het zegt alles dat je de AGR blijkbaar spannender vond dan P-R (Belgische versus Nederlandse winnaar). Ik denk dat je zo ongeveer de enige bent.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 apr 2014 13:18

elefantino schreef:Belgische frustratie? Man o man, wat een dom gelul.

Het zegt alles dat je de AGR blijkbaar spannender vond dan P-R (Belgische versus Nederlandse winnaar). Ik denk dat je zo ongeveer de enige bent.
+1 AGR was slaapverwekkend en P-R was genieten!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 27 apr 2014 13:19

+1 AGR was/is bij uitstek de saaiste race van het voorjaar.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2014 14:16

+1 agr was echt helemaal niks, mede met dank aan het suffe rondje in de finale. PR was vele malen boeiender!!
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 27 apr 2014 15:57

Ik vind t (wederom) een beetje tegenvallen vanmiddag. De Redoute is ook niet meer wat 't geweest is helaas.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2014 16:11

Wordt weer wachten tot laatste helling in koers. Business as usual helaas.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 27 apr 2014 16:13

daniel1975 schreef:Wordt weer wachten tot laatste helling in koers. Business as usual helaas.
Ja, inderdaad. Ergens hou je toch een sprankje hoop dat er eens lekker gekoerst maar dat schijnt in het moderne wielrennen niet meer mogelijk zijn. Lekker wachten en naar een veilige top-10 klassering rijden en de WT-puntjes zijn weer binnen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2014 16:40

Je begint haast te verlangen naar the EPO era......
9 km voor de finish en dan zoveel renners nog....gaaap
Less is bore

i-mac

i-mac 27 apr 2014 16:49

Ze durven geen initiatief nemen ...

Plaats reactie