Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 22 apr 2014 21:21

Je hoeft alleen maar de stekertjes erin te steken ;)

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 22 apr 2014 21:31

japiecarbon schreef:Je hoeft alleen maar de stekertjes erin te steken ;)

Dat geloof ik graag maar zal mijn 1e keer fiets opbouwen worden dus een ervaren hulp voor tips en tools is altijd handig!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 apr 2014 21:48

Danny1808 schreef:
japiecarbon schreef:Je hoeft alleen maar de stekertjes erin te steken ;)

Dat geloof ik graag maar zal mijn 1e keer fiets opbouwen worden dus een ervaren hulp voor tips en tools is altijd handig!
Het di2 verhaal er even buitengelaten: ik heb recent ook een fiets opgebouwd zonder enige ervaring. Ben ook echt geen 'klus' held, maar rijd inmiddels al weer een tijdje rond op mijn eigen fietsje. Met hulp van het forum en youtube kom je heel ver.

Inmiddels doe ik nu alles aan mijn fietsen zelf en klopt de rest van de omgeving bij mij aan met vragen over onderhoud ed.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken, je goed inlezen, de tijd nemen en genieten. Het is namelijk erg leuk en in mijn geval ook een beetje verslavend.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 apr 2014 21:48

Danny1808 schreef:
japiecarbon schreef:Je hoeft alleen maar de stekertjes erin te steken ;)

Dat geloof ik graag maar zal mijn 1e keer fiets opbouwen worden dus een ervaren hulp voor tips en tools is altijd handig!
Gewoon ermee beginnen en doen, daar leer je het meeste van.
Valt echt wel mee en is nog leuk ook als je weet dat je op je eigen opgebouwde fiets rijdt :P

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 23 apr 2014 08:38

Ook ik ben er aan het denken om een keer een chinese carbonfiets zelf te gaan opbouwen, maar dat zal eerder volgend jaar worden. Eerst nog maar eens goed er in verdiepen en wat geld op zij zetten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 apr 2014 19:04

Vandaag mijn 38mm carbonwielen van Helin Liu's Store (Carbonspeedcycle) ontvangen.

AfbeeldingHoewel de verpakking anders liet vermoeden hebben de wielen ongeschonden de reis doorstaan. :o

Afbeelding38mm carbon wheelset 3k glossy (mat vind ik niet mooi).

De wielen zien er super uit, precies gemaakt zoals afgesproken met reserve spaken, remblokken etc., complimenten voor Helin's handmade. Vooralsnog ben ik tevreden. :)

Vwb de douane heb ik in totaal € 91,51 moeten bijbetalen, n.l. invoer € 12,19, BTW € 61, 32 en € 17,50 inklaringskosten. De postbode ken ik toevallig goed en die vertelde mij dat alle pakettejes door de scanner gaan, diegene niet worden vertrouwd worden geopend en als de waarde vlgns hun niet overeen komt met de inhoud (zoals bij mij) wordt een betalingsbewijs cq. factuur gevraagd,
Laatst gewijzigd door Orlok op 24 apr 2014 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 apr 2014 19:06

:D
Laatst gewijzigd door Orlok op 24 apr 2014 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 24 apr 2014 19:09

@ orlok: die doos lijkt aardig te hebben afgezien maar gelukkig is je set wel heelhuids de lange reis doorgekomen. Ik heb op buitenlandse fora al meer gelezen over de matige verpakking van de wielen van Helin Liu.

Ik ben erg benieuwd naar je rijervaringen met de set dus hopelijk kun je binnenkort nog een goede review posten op het forum!
Canyon Ultimate CF SL 2016

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 apr 2014 19:15

BonoCross schreef:@ orlok: die doos lijkt aardig te hebben afgezien maar gelukkig is je set wel heelhuids de lange reis doorgekomen. Ik heb op buitenlandse fora al meer gelezen over de matige verpakking van de wielen van Helin Liu.

Ik ben erg benieuwd naar je rijervaringen met de set dus hopelijk kun je binnenkort nog een goede review posten op het forum!
Klopt, was erg schrikken toen ik die doos zag, maar gelukkig waren de wielen zelf wel goed ingepakt, alles in stevig noppenfolie, dus. . . . Nog even tubeless maken en dan gaan wij eens kijken wat deze wielen kunnen. Uiteraard laat ik iets weten van mijn ervaringen. :|
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 28 apr 2014 07:59

Iemand tegen dit probleempje aangelopen bij het bouwen van de R-002/R-022? De standaard geleider is te kort waardoor de kabel langs het frame schuurt.
Afbeelding

Ik heb nog een andere kabelgeleider gevonden die wat langer is. Doordat de onderkant van de bottom bracket niet echt rond is past deze niet perfect, maar volgens mij werkt het schakelen prima.

Vanavond nog even bandjes pompen en het zadel erop, en dan ga ik er voor het eerst op zitten voor een testritje (waarschijnlijk een klein rondje door het dorp)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 28 apr 2014 10:22

Zit er geen gat in je frame?? Ik vermoed dat deze door je frame hoort te gaan.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 28 apr 2014 20:05

japiecarbon schreef:Zit er geen gat in je frame?? Ik vermoed dat deze door je frame hoort te gaan.
Nee, helaas is dat bij dit frame niet het geval.De kabel hoort gewoon via de kabelgeleider, achter de bottom bracket, tussen de chainstays (weet niet hoe dit heet in Nederlands) naar de derailleur te gaan. Of de kabelgeleider is te kort, of het gat waarin deze vast zit, zit op de verkeerde plek.

Helaas was de kabelgeleider niet het enige probleempje. Vandaag 2 nieuwe hoofdstukken:
- Het lukt niet om de speling helemaal uit het balhoofd te krijgen.

- De zadelpenklem is bagger. Chris vertelde me ik de klem met 8,5Nm mocht vastdraaien. Dat leek me al aan de erg hoge kant, dus ik dacht, laat ik het eens met 4 proberen (icm tacx carbon pasta).
Hoewel ik het normaal met de hand redelijk goed aan voel, toch maar voor de zekerheid de momentsleutel er bij genomen. Ingesteld op 4Nm. Ik was nog niet bij de klik en ik draaide de bout dwars door de klem heen. :shock:
Afbeelding

Ik hoop dat het frame beter is dan de troep die ze er bij leveren. :(

Plaats reactie