Ervaringen met pijnlijk SI gewricht .
Vanmorgen weer onaangenaam wakker geworden wel geslapen tot 05:30 zonder spierverslappers.
Vanmorgen toch contact opgenomen met Salvedo en kon terecht om 11:00 uur bij Laurens.
Laurens heeft mij ook behandeld in 2012 tijdens AD6 toen had ik dezelfde klachten nagenoeg.
Ben 45 min onderzocht en de conclusie is dat mijn linker heupgewricht in vergelijking met mijn rechter heupgewricht minder mee kantelt in een lopende of fietsende beweging.
Dit is niet zo erg bij lage belasting maar gezien mijn opbouw dit jaar door te veel tijd achter elkaar te rijden met flinke belasting is het gevolg daarvan dat mijn linker hamstring te zwaar belast is geweest en ik te weinig rek en strek na inspanning.
Laurens verwacht dat ik met 4-5 behandelingen weer pijnvrij ben en alles weer met mate goed kan belasten maar wel opbouwend.
Ik mag gewoon fietsen en licht belasten maar niet langer dan 1,5 uur 3 maal per week.
Stuurpen kan ik omdraaien scheelt ook iets en het zadel 8 mm zakken en mijn bekken meer naar voren kantelen tijdens het fietsen.
Dus ik moet even geduld hebben dan komt het allemaal weer goed(hopelijk)
Vanmorgen toch contact opgenomen met Salvedo en kon terecht om 11:00 uur bij Laurens.
Laurens heeft mij ook behandeld in 2012 tijdens AD6 toen had ik dezelfde klachten nagenoeg.
Ben 45 min onderzocht en de conclusie is dat mijn linker heupgewricht in vergelijking met mijn rechter heupgewricht minder mee kantelt in een lopende of fietsende beweging.
Dit is niet zo erg bij lage belasting maar gezien mijn opbouw dit jaar door te veel tijd achter elkaar te rijden met flinke belasting is het gevolg daarvan dat mijn linker hamstring te zwaar belast is geweest en ik te weinig rek en strek na inspanning.
Laurens verwacht dat ik met 4-5 behandelingen weer pijnvrij ben en alles weer met mate goed kan belasten maar wel opbouwend.
Ik mag gewoon fietsen en licht belasten maar niet langer dan 1,5 uur 3 maal per week.
Stuurpen kan ik omdraaien scheelt ook iets en het zadel 8 mm zakken en mijn bekken meer naar voren kantelen tijdens het fietsen.
Dus ik moet even geduld hebben dan komt het allemaal weer goed(hopelijk)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Die profesionele fitting was de grootste fout in mijn prille wielercarrière. Ze hebben me daar zo op de fiets gezet dat het zogenaamd perfect was volgens het boekje maar kreeg door die stand zadelklachten en klachten in de onderrug. Heb inmiddels na 2 maanden een ander zadel kunnen vinden en een zitpositie die weer pijn vrij is.
Ik zou dus vooral luisteren naar het lichaam en lekker dat zadel laten zakken. Ik zit nu ook 7mm lager dan tijdens die meting en pijnvrij. Niet iedereen kan zo extreem als het boekje zitten zullen we maar zeggen.
Ik zou dus vooral luisteren naar het lichaam en lekker dat zadel laten zakken. Ik zit nu ook 7mm lager dan tijdens die meting en pijnvrij. Niet iedereen kan zo extreem als het boekje zitten zullen we maar zeggen.
IK rijdt al 3 jaar in deze positie en in principe geen klachten alleen na zware belasting 1x gehad.Gerboon schreef:Die profesionele fitting was de grootste fout in mijn prille wielercarrière. Ze hebben me daar zo op de fiets gezet dat het zogenaamd perfect was volgens het boekje maar kreeg door die stand zadelklachten en klachten in de onderrug. Heb inmiddels na 2 maanden een ander zadel kunnen vinden en een zitpositie die weer pijn vrij is.
Om iets comfortabeler te zitten kan ik de stuurpen omdraaien en het zadel iets laten zakken.
De blessure die ik nu heb is mijn eigen schuld achteraf gezien dus vanaf nu meer rekken en strekken en vooral mijn linker hamstring en rustiger opbouwen kwa belasting en kilometers.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Het fietsen gaat prima op zich toch wel na 1,5 uur weer het linkerbeen een zwaar gevoel maat de kracht is er wel.Jac Bulls schreef:@nijkie , hoe is je eerste herstelrit gegaan vandaag?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Vanmorgen flinke rode plekken na het douchen op de pijnlijke plek op mijn bil.
Klein stukje wezen fietsen,Douchen en de huid was gaan zwellen beetje maanlandschap leek het op. Weekend arts gebeld kon gelukkig komen en constateerde gordelroos.
Nu voor 7 dagen een kuur gekregen.
Puzzelstukjes vallen nu een beetje in elkaar.
Klein stukje wezen fietsen,Douchen en de huid was gaan zwellen beetje maanlandschap leek het op. Weekend arts gebeld kon gelukkig komen en constateerde gordelroos.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Hopelijk ben je er naar de kuur weer vanaf , dan kun je weer rustig aan kilometers gaan maken.
Het seizoen is nog lang, succes.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Thanxs Jac...gaat helemaal goed komen staan nog een paar mooie tochten op de planning,maar gezondheid is belangrijker.Jac Bulls schreef:Hopelijk ben je er naar de kuur weer vanaf , dan kun je weer rustig aan kilometers gaan maken.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik heb vorig jaar ook gordelroos (borststreek) mogen ondervinden. Zelfs als ik rustig in bed lag dan voelde het alsof men hete naalden in mijn borst plante.nijkie schreef:Vanmorgen flinke rode plekken na het douchen op de pijnlijke plek op mijn bil.
Na een week of wat was de pijn weg en na 4 weken tevens alle rode vlekken.
Ik was vrijwel zeker van de diagnose maar ben toch naar de huisarts gegaan. Er was geen twijfel. Gelukkig is hij geen voorstander van het voorschrijven van medicijnen bij gordelroos en ik had dat in eerste instantie ook zeker geweigerd zonder goede reden van zijn kant uit.
Medicijnen welke men vaak moet gebruiken zijn corticosteroiden met alle bijwerkingen van dien.
Wat is je voorgeschreven en waarom Nijkie? Ik begrijp het verband tussen alles niet, De opening post was sacraal en later een te korte linker hamstring en nu gordelroos?
Wat zou gordelroos met je openingspost te maken hebben?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het is mij uitgelegd als een ontsteking aan de zenuw,gezien ik een blokkade heb gehad 2 jaar terug had ik nu dezelfde symptomen.
Vandaag had ik rode vlekken op mijn achterwerk,dus als het goed is ,De zenuw die tussen bil-heup en SI gewricht loopt is ontstoken zover ik weet.
IK heb 500 mg pch valaciclovir voor 7 dagen 3 maal 2 pillen per dag voorgeschreven gekregen.
Ik heb alleen pijn na 4-5 uur slapen wordt dus wakker.
Linkerbovenbeen voelt stram-hard -gespannen aan.
IK heb geen pijn of jeuk aan de rode vlekken tot nu toe.
Vandaag had ik rode vlekken op mijn achterwerk,dus als het goed is ,De zenuw die tussen bil-heup en SI gewricht loopt is ontstoken zover ik weet.
IK heb 500 mg pch valaciclovir voor 7 dagen 3 maal 2 pillen per dag voorgeschreven gekregen.
Ik heb alleen pijn na 4-5 uur slapen wordt dus wakker.
Linkerbovenbeen voelt stram-hard -gespannen aan.
IK heb geen pijn of jeuk aan de rode vlekken tot nu toe.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Zorg ervoor dat je regelmatig corps stability oefeningen doet. Dit verstevigd de zit positie er zorgt er uiteindelijk voor dat je soepel blijft bewegen. Door een sterke corps stability kun je beter de kracht overbrengen van je benen op de pedalen en ga je wellicht minder 'gefocceerd' fietsen bij hoge intensiteiten.
Een verzwakte corps stability is een oorzaak die ik regelmatig terug zie in mijn sportmassagepraktijk bij wielrennners.
Uiteindelijk is het vaak een combi van sportmassage, fysio/manueel therapeut en corps stability wat de oplossing is.
Een verzwakte corps stability is een oorzaak die ik regelmatig terug zie in mijn sportmassagepraktijk bij wielrennners.
Uiteindelijk is het vaak een combi van sportmassage, fysio/manueel therapeut en corps stability wat de oplossing is.
Bedankt voor de tips,NoorH schreef:Zorg ervoor dat je regelmatig corps stability oefeningen doet. Dit verstevigd de zit positie er zorgt er uiteindelijk voor dat je soepel blijft bewegen. Door een sterke corps stability kun je beter de kracht overbrengen van je benen op de pedalen en ga je wellicht minder 'gefocceerd' fietsen bij hoge intensiteiten.
Ik weet dat ik meer oefeningen moet doen.
Maar eerst ff hiervan herstellen en weer lekker opbouwen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.