Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 17 apr 2014 15:18

Maar als een ritmestoornis maar een paar keer per jaar voorkomt, hebben ze deze waarschijnlijk niet op ECG. Dan zal er dus eerst verder onderzoek, bijv een EFO gedaan moeten worden om te kijken wat hij precies heeft.

Boezemfibrilleren betekent zeker geen einde topsportcarriere en hoeft ook niet te betekenen dat je levenslang medicijnen moet slikken.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 apr 2014 15:48

Er zijn meer mensen die dezelfde vragen hebben: http://www.nusport.nl/wielrennen/375450 ... leren.html
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 apr 2014 11:39

mrcoffee schreef:Wat voor mij nou nog niet duidelijk is in de berichtgeving is wat Gesink nou precies heeft. Ik zie boezem- of atriumfibrilatie en berichten waarin zijn hartslag op een hele hoge frequentie door blijft gaan.In dat laatste geval zou het kunnen wijzen op syndroon van Wolf-Parkinson-White (WPW) waarbij ablatie een hoog genezingspercentage heeft.

Het verschil in de verschillende hartritmestoornissen is in veel gevallen erg duidelijk op een ECG te zien dus ik snap het nog niet helemaal. Wellicht heeft iemand hier nog wat meer kennis over?
WPW is inderdaad op een ECG te zien - althans zo was bij mij het geval. Ablatie afgelopen november is perfect gelukt, en ik heb nog nooit zo lekker/goed gefietst als dit jaar.

Ik snap ook nog niet welke stoornis Geesink nu heeft - ik heb het gehele interview van hem gezien, maar het was eerder verwarrend dan verduidelijkend omtrent de behandeling. Het mentale aspect van hem waar de angst vandaan kwam snap ik dan weer wel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2014 17:49

Grappig....vond iedereen de agr zo saai dat er nog niet is gereageerd?
Ik vond het een saaie finale in elk geval.
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2014 18:01

Amstel lijdt al jaren aan het virus waaraan de ronde van vlaanderen ook bijna aan bezweken is de laatste jaren: rondjes rijden op dezelfde berg om het publiek te entertainen, en daarmee de koers blokkeren tot die laatste helling.

De finale in de Amstel is maar zo lang als je kilometers hebt NA de laatste helling.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 apr 2014 18:22

Mee eens.


Helaas is het al jaren (ongeveer) zo.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 apr 2014 18:38

de zwarten schreef:Amstel lijdt al jaren aan het virus waaraan de ronde van vlaanderen ook bijna aan bezweken is de laatste jaren: rondjes rijden op dezelfde berg om het publiek te entertainen, en daarmee de koers blokkeren tot die laatste helling.

De finale in de Amstel is maar zo lang als je kilometers hebt NA de laatste helling.
Helemaal mee eens. Heb de AGR nooit zo bijzonder gevonden, maar t lijkt alleen maar erger te worden. Voor mij steekt P-R met kop en schouders boven de andere klassiekers uit (hoewel de AGR geen echte klassieker is), gevolgd door de RVV en LBL.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2014 18:50

Maar de "2e rang" probeert het niet eens. Als stel makke schapen achter Gilbert aanfietsen. Als je met zo'n grote groep na 240km heuveltjes aankomt bij de Cauberg is er imho toch nog wel wat ruimte voor een aanval.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 apr 2014 18:57

daniel1975 schreef:Maar de "2e rang" probeert het niet eens. Als stel makke schapen achter Gilbert aanfietsen. Als je met zo'n grote groep na 240km heuveltjes aankomt bij de Cauberg is er imho toch nog wel wat ruimte voor een aanval.
Tja, dat is jammer inderdaad, maar past wel in de trend van de laatste jaren. Zekere WT-punten via een top-10 klassering gaan meestal boven de kans op een overwinning via een gedurfde aanval. Er zijn niet zo veel renners meer die met lef durven (of mogen?) te koersen.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 20 apr 2014 19:02

Kennelijk hadden alleen Voeckler en zijn 5 gezellen de Brabantse Pijl gezien, dat Kwiatkowski en Valverde de Cauberg nog durven afwachten snap ik, maar waarom de andere 90% van het peloton lekker de Gilbert show afwacht is mij een raadsel.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 apr 2014 19:10

Maar Gilbert doet het wel weer, nadat hij 2 jaar geen deuk in een pakje boter heeft gereden. Behalve het WK op ditzelfde parcours. Iedereen weet dat het komt en niemand anticipeert?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2014 19:25

bve schreef:Voeckler
Je zou verwachten dat die ooit eens ouder en wijzer werd, maar wat zat die weer achterlijke bekken te trekken zeg....
Less is bore

Plaats reactie