Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2014 19:35

Volgens mij heb niet door op welk moment van de koers ik dat tikte ;)
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 13 apr 2014 19:46

daniel1975 schreef:Volgens mij heb niet door op welk moment van de koers ik dat tikte ;)
Toen Boonen al flink had aangevallen en de rest zo slim was om daar niet constant op te reageren. ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 apr 2014 19:58

En het enige jammere aan het verhaal Boonen vind ik dan weer dat hij 'excuses' aan gaat dragen met zijn versnelling etc. Tja, dat is Paris-Roubaix. Je moet in topvorm zijn, scherp koersen en tevens veel geluk hebben.

@Elefantino. Nou ik durf aan je stellingname (toen Boonen al flink had aangevallen en de rest zo slim was om daar niet constant op te reageren) te twijfelen. Iemand als Boonen laat je niet zomaar gaan zeker niet gezien de vorm waarin hij vandaag stak. Minder met niet kunnen dan met slimheid te maken zoals ik het zie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 13 apr 2014 20:04

zorroi schreef:En het enige jammere aan het verhaal Boonen vind ik dan weer dat hij 'excuses' aan gaat dragen met zijn versnelling etc. Tja, dat is Paris-Roubaix. Je moet in topvorm zijn, scherp koersen en tevens veel geluk hebben.

@Elefantino. Nou ik durf aan je stellingname (toen Boonen al flink had aangevallen en de rest zo slim was om daar niet constant op te reageren) te twijfelen. Iemand als Boonen laat je niet zomaar gaan zeker niet gezien de vorm waarin hij vandaag stak. Minder met niet kunnen dan met slimheid te maken zoals ik het zie.
Hij zat in een groepje waar niemand met hem wilde rijden. Waarschijnlijk had de rest ook wel in de gaten dat dat op niets uit zou draaien. Tenzij het Boonen zou lukken om van dat groepje weg te rijden, maar dat gebeurde niet. Voor een deel was het inderdaad niet kunnen, dat ben ik met je eens, maar ik denk ook dat een aantal mannen zich bewust rustig heeft gehouden. Ook aangezien er nog 60-70 km te rijden was.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 apr 2014 20:04

Ik heb genoten vandaag. Wat een koers. Wat een beest die Terpstra.
Maarre, zo vroeg als Boonen ging is een kopman onwaardig. Of wist hij iets wat wij niet weten? Was hij wel de kopman? Kom er maar in Lefevere...
Afbeelding

i-mac

i-mac 13 apr 2014 20:10

zorroi schreef:En het enige jammere aan het verhaal Boonen vind ik dan weer dat hij 'excuses' aan gaat dragen met zijn versnelling etc. Tja, dat is Paris-Roubaix. Je moet in topvorm zijn, scherp koersen en tevens veel geluk hebben.

@Elefantino. Nou ik durf aan je stellingname (toen Boonen al flink had aangevallen en de rest zo slim was om daar niet constant op te reageren) te twijfelen. Iemand als Boonen laat je niet zomaar gaan zeker niet gezien de vorm waarin hij vandaag stak. Minder met niet kunnen dan met slimheid te maken zoals ik het zie.

Zou het om die reden zijn dat Cancellara weigert om met elektrische versnellingen te rijden?

TB heeft in het verleden ook al vroeg aan de boom staan schudden. Alleen kan je dat natuurlijk nooit volhouden, maar wielrennen is dezer dagen ook een ploegsport geworden.
De ploegleiders willen alleen dat hun team wint. De rest is minder belangrijk (en wordt toch snel vergeten).

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 13 apr 2014 20:15

Terpstra net nog even op het 8 uur-journaal: "Ik voelde me niet goed, maar ja, wie voelt zich nog wel goed in de laatste 10 km." Haha, wat een gast!

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 13 apr 2014 20:20

i-mac schreef:
daniel1975 schreef:Ik ben geen liefhebber van Sagan, maar laat hem nu maar winnen. Die doet tenminste iets.
Tom Boonen deed de koers ontploffen, door ruim 60km voor de meet te demarreren. Mede dankzij TB won Terpstra (en terecht). Men wou bij OPQS een klassieker. Wel, vandaag deed de ploeg wat ze moesten doen.

Waar was Cancellara vandaag?

Cancellara lag op 82 km van de streep op het asfalt en winnaars vallen niet heb ik vorige week de Belg horen zeggen.

Wat een zure reacties van de Belgen over de overwinning van Terpstra, heel erg sneu.

Maar wat heb ik genoten zeg! M'n twee dochtertjes van 4 gingen 5 km van de streep aan mama vragen of papa gek was geworden :lol: :lol:
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

i-mac

i-mac 13 apr 2014 20:27

paulwindtegen schreef:
i-mac schreef:
daniel1975 schreef:Ik ben geen liefhebber van Sagan, maar laat hem nu maar winnen. Die doet tenminste iets.
Tom Boonen deed de koers ontploffen, door ruim 60km voor de meet te demarreren. Mede dankzij TB won Terpstra (en terecht). Men wou bij OPQS een klassieker. Wel, vandaag deed de ploeg wat ze moesten doen.

Waar was Cancellara vandaag?

Cancellara lag op 82 km van de streep op het asfalt en winnaars vallen niet heb ik vorige week de Belg horen zeggen.

Wat een zure reacties van de Belgen over de overwinning van Terpstra, heel erg sneu.

Maar wat heb ik genoten zeg! M'n twee dochtertjes van 4 gingen 5 km van de streep aan mama vragen of papa gek was geworden :lol: :lol:
Zuur? Ik kom hier te zeggen dat Terpstra een verdiende winnaar is. Maar nogmaals, en dat geldt voor alle renners, wielrennen is een ploegsport geworden. Het is ook niet de eerste keer dat de ploeg van Lefevre met meerdere renners de laatste 20 kilometers van de hel ingaat. Ze moeten het natuurlijk wel nog kunnen afmaken.

Kortom, ik ben blij voor Terpstra, voor Nederland én voor OPQS :-) Zoet genoeg? ;-)

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 13 apr 2014 20:35

Wel wat vreemde reacties hier op Sporza en de 'belg':
1. De Belg die aangaf dat Terpstra niet de meeste frisse was in dat groepje was zijn ploegleider, Lefevere. Ik denk dat die het wel zal weten. Ook niet onlogisch na Terpstra al zijn inspanningen.
2. Boonen zocht geen excuses, speelde in op het verhaal dat hij nog nooit lek gereden had, artikel dat in de krant stond. Waarop hij al reageerde dat zoiets ongeluk brengt...Wat hij nu in de verf heeft gezet.
3. De eerste vragen aan Terpstra waren welke songtekst deze keer alles omvat, en zijn reactie op deze overwinning. De vragen over Boonen waren of Terpstra direct dacht dat hij baat ging hebben bij die vroege aanval van Boonen, en of hij met Boonen in dat groepje gepraat had over een sprint. Zijn dat onlogische vragen? En voor een Belgische zender?
4. De onverlaat die het een kopman als Boonen onwaardig vindt om zo vroeg te gaan. Tja, wat moet je daar nu op zeggen. Met stip de uitspraak van de dag.

Ik begrijp de reacties op de Belgen hier echt niet. Terpstra wordt bejubeld overal, en zonder twijfel is er al meer tijd aan gespendeerd op de Belgische journaals dan in de Nederlandse.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12487
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 apr 2014 20:38

Schitterend hoor.
het is hem echt gegund. Mooi voorseizoen voor de Nederlanders.

En gewoon niet naar de belg kijken, mij een raadsel waarom er zoveel nederlanders naar kijken. Lekker eurosport kijken, die zenden twee keer zo veel koers als de belg uit. Val je ook niet in slaap door die monotone stemmen. Ja, mis je misschien alleen de schelde prijs.........

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 apr 2014 20:44

Mooie, verdiende overwinning van Terpstra, die eerder dit jaar al bewees dat hij het kan afmaken.
Of ie de sterkste was vandaag? In de groep zaten een paar renners die zeker even sterk waren maar die het niet wisten af te maken.
Verzuurde reacties van de Belg? Ik weet het niet, ik vond, als Belg, ook dat VanSummeren niet de sterkste renner was toen hij P-R won. Heeft niks met verzuring te maken, gewoon inschatting.
Het is wel vervelend dat vrt-journalisten aan renners meteen vragen beginnen stellen over Belgen (in dit geval Boonen), een beetje kleintjes is dat.

Wat was dat met dat bloed in het oor van Nikki. Ik heb het zelf niet gezien maar lees er iets over op ander forum.

Plaats reactie