Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 04 apr 2014 23:28

Nu is het definitief om zeep met de ronde, als één van de topfavorieten zelfs niet meer mag verkennen.

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... _Kwaremont
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 apr 2014 07:45

Ja idioot dat de renners en ploegauto's niet heel het parcours mogen verkennen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 apr 2014 08:59

Mocht alleen Sagan daar niet door? Dan is het oneerlijk.
Mocht geen enkele renner daar door? Dan is er niets aan de hand.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 05 apr 2014 09:13

boswielrenner schreef:Ja idioot dat de renners en ploegauto's niet heel het parcours mogen verkennen.
Toch even antwoorden hierop.

De donderdag en vrijdag voor de RVV zijn ze met man en macht volop bezig de laatste zaken aan het installeren (nadar hekkens, opzetten vaste camera's, bevoorraden VIP tenten, enz ...). Ook de vorige jaren werd je soms tegengehouden. Sagan zal gewoon pech hebben gehad dat ze net op dat moment de boel dicht hielden.

Je moet ook weten dat er op vrijdag al honderden, zoniet duizenden al hun Ronde aan het rijden zijn. Op dinsdag en woensdag passeert de 3-daagse van De Panne ook in die omgeving, vandaar dat de laatste zaken zo laat worden uitgevoerd.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 apr 2014 11:29

Ja maar wellicht is het handig om een bepaalde tijd (twee uurtjes) de route open te stellen voor de wedstrijdrijders zodat ze even wat heuvels kunnen verkennen. Een soort van vrije training zoals bij de autosport.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 apr 2014 11:30

Dus ruiterlijk toegeven dat de VIP tenten voorrang hebben op de renners waarrond de koers blijkbaar niet meer draait?
Ik heb dit nog nooit weten gebeuren, terwijl er al 100 jaar voorbereidingen worden getroffen.

Het is echt wel alleen maar de laatste jaren dat het niet kan. Tot 3 jaar geleden kon ik op zondagmorgen nog probleemloos de finale rijden. Tot enkele jaren geleden kon ik, wanneer vrienden die de toertocht reden erom vroegen, een eindje meerijden op zaterdag in eigen streek. Nu wordt alles afgezet en zijn Kwaremont en Pater zo een beetje privé terrein voor VIPS en wielertoeristen die 30 euro betalen om een berg op te rijden.
De V=volgende stap is inkomgeld vragen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 05 apr 2014 12:06

Ach, je kunt beter over een paar weken daar fietsen, scheelt enorm veel in de drukte. Waarom sagan daar niet langs mag vind ik wel vreemd. Stel je zet de weg af voor een paar uur dan communiceer je dat toch naar de renners?
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 apr 2014 15:48

Teveel aannames bij wat beelden zonder geluid en zonder context. Voor het moment zie ik enkel wat beelden van Sagan die op één punt in het parkoers op één moment niet mocht passeren. Zijn daar meer renners tegengehouden en was dit dan gedurende een uur, enkele uren, een hele morgen, een hele middag, een hele dag of meerdere dagen? Was dit enkel op die plek of op meerdere plaatsen op het parkoers? Dat niet gecommuniceerd is naar de renners waar ze wel of niet mogen trainen, is dat een feit of een aanname?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 05 apr 2014 16:11

Sagan werd er geweerd omdat er 's ochtends op de briefing van de politie kenbaar was gemaakt dat er geen wielrennens mochten worden doorgelaten. Echter was het de agent in kwestie niet kenbaar gemaakt dat de profs wel doormochten. Op een later moment die dag heeft Sagan het traject in kwestie alsnog gereden met zijn teamgenoten.

En als agent moet je maar net van de koers houden om Sagan te herkennen. Er rijden wel vaker groepjes in hetzelfde kloffie daar neem ik aan, dus zomaar een groep doorlaten licht dan niet voor de hand.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 apr 2014 16:45

Lijkt me stug dat ze Sagan niet herkennen als prof als hij vergezeld is van 2 volgwagens en 2 motards + camera.
Feit is dat het parcours nooit is dicht geweest voor ze het veranderd hebben en talloze vip tenten plots de Kwaremont en Paterberg helemaal hebben ontsierd (vroeger was er ongeveer 1 tent per belangrijke helling, veel meer verspreid).
Op zich is het natuurlijk geen drama mocht Sagan de Kwaremont niet kunnen oprijden, maar het is wel heel symbolisch (renner die eigenlijk hoofdacteur is in het hele gebeuren moet wijken voor randentertainment dat blijkbaar belangrijker is).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 apr 2014 21:26

Het verhaal was net op de VRT met tekst en uitleg, hij werd echt wel herkend en de Cameraploeg gaf ook tekst en uitleg aan de agenten, hij mocht op 2 plaatsen niet door aan de voet van de heling. Een ploegleider met lokale wegkennis leidde hem via een andere route naar de top, hij daalde af en draaide een aantal meters voor de afzetting weer om om alsnog de klim te verkennen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2014 14:15

Pffft....RVV wordt straks gewonnen door de laatste renner die wél op z'n fiets blijft zitten..... Wat een valpartijen weer :(
Less is bore

Plaats reactie