Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 27 mar 2014 21:45

alpdhuez53:15 schreef: Mijn eerste vraag: ik wil toch een extra zekerheid inbouwen qua bevestiging. Vooral voor tijdens koersen/mtb'en. Hebben jullie ideeen? Eventueel een koortje bevestigen door klepje usb ingang los te schroeven?

Tweede vraag: voor op de racefiets wil ik een out-front bevestiging hebben. Zijn er bepaalde types die beter/minder goed klemmen tov anderen en welke zijn jullie favorieten?
1. Misschien kun je een oogje o.i.d. aan de siliconen beschermhoes lijmen waaraan je een klein koordje vastmaakt welke je aan de steun bevestigt.
Ik kan me niet voorstellen dat je bij juiste montage de edge verliest. Wat mij al wel is opgevallen is dat het waarschijnlijk mogelijk is om hem met slechts 1 lipje in de houder te plaatsen en de ander zit er dan los boven.

2. Ik gebruik nu al 1 dag de mount van SRAM, op dit moment ben ik er tevreden over.

Voor zover mijn antwoorden. Ik heb ook nog een vraag:
Hoe kan ik mijn hartslag zones in Garmin Connect zien? En hoe kan ik in Garmin Connect de units aanpassen van mijl naar KM etc.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 mar 2014 21:50

vincent75 schreef:
alpdhuez53:15 schreef: Mijn eerste vraag: ik wil toch een extra zekerheid inbouwen qua bevestiging. Vooral voor tijdens koersen/mtb'en. Hebben jullie ideeen? Eventueel een koortje bevestigen door klepje usb ingang los te schroeven?

Tweede vraag: voor op de racefiets wil ik een out-front bevestiging hebben. Zijn er bepaalde types die beter/minder goed klemmen tov anderen en welke zijn jullie favorieten?
1. Misschien kun je een oogje o.i.d. aan de siliconen beschermhoes lijmen waaraan je een klein koordje vastmaakt welke je aan de steun bevestigt.
Ik kan me niet voorstellen dat je bij juiste montage de edge verliest. Wat mij al wel is opgevallen is dat het waarschijnlijk mogelijk is om hem met slechts 1 lipje in de houder te plaatsen en de ander zit er dan los boven.

2. Ik gebruik nu al 1 dag de mount van SRAM, op dit moment ben ik er tevreden over.

Voor zover mijn antwoorden. Ik heb ook nog een vraag:
Hoe kan ik mijn hartslag zones in Garmin Connect zien? En hoe kan ik in Garmin Connect de units aanpassen van mijl naar KM etc.
Edge kan met stuurhouder niet tegen al teveel gestuiter. Toen ik bij eerste rit destijds onderuit vloog in de afdaling vloog hij ook meteen los. Het is gewoon een te gammele constructie voor zo'n duur apparaat, ik ben niet de eerste bij wie hij eruit vliegt.

In garmin connect zie ik gewoon mijn ingestelde zones terug en ook alles in km/h. Heb je dit op je Garmin al juist ingesteld?

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 27 mar 2014 21:56

alpdhuez53:15 schreef:Vandaag mn tweede Garmin Edge 800 binnengekregen nadat ik van de oude 2 maanden heb mogen genieten (tijdens cx wedstrijd eraf gevallen, de 'eerlijke' vinder bleek niet zo eerlijk te zijn).

Mijn eerste vraag: ik wil toch een extra zekerheid inbouwen qua bevestiging. Vooral voor tijdens koersen/mtb'en. Hebben jullie ideeen? Eventueel een koortje bevestigen door klepje usb ingang los te schroeven?

Tweede vraag: voor op de racefiets wil ik een out-front bevestiging hebben. Zijn er bepaalde types die beter/minder goed klemmen tov anderen en welke zijn jullie favorieten?

Derde vraag: ondertussen ook op zoek naar SD kaartje met nieuw kaartmateriaal (OFM, CN Europe, Topo Benelux, Dutisland en Frankrijk). Ook hiervoor zijn tips welkom. Eerder kocht ik via MP voor 20 euro zo'n kaartje maar ik zie de aanbieder niet meer.
Op de mtb gebruik ik de originele siliconen beschermhoes en doe daar een touwtje om.

Gebruikersavatar
VNEuros
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2012 20:59

Gebruikersavatar VNEuros 28 mar 2014 09:43

gebruik zo'n touwtje wat vaak bij een fototoestel zit. Onder het schroefje klemmen en klaar.
Hierover past gewoon het silicone hoesje

Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2014 11:14

alpdhuez53:15 schreef:Vandaag mn tweede Garmin Edge 800 binnengekregen nadat ik van de oude 2 maanden heb mogen genieten (tijdens cx wedstrijd eraf gevallen, de 'eerlijke' vinder bleek niet zo eerlijk te zijn).

Mijn eerste vraag: ik wil toch een extra zekerheid inbouwen qua bevestiging. Vooral voor tijdens koersen/mtb'en. Hebben jullie ideeen? Eventueel een koortje bevestigen door klepje usb ingang los te schroeven?

Tweede vraag: voor op de racefiets wil ik een out-front bevestiging hebben. Zijn er bepaalde types die beter/minder goed klemmen tov anderen en welke zijn jullie favorieten?

Derde vraag: ondertussen ook op zoek naar SD kaartje met nieuw kaartmateriaal (OFM, CN Europe, Topo Benelux, Dutisland en Frankrijk). Ook hiervoor zijn tips welkom. Eerder kocht ik via MP voor 20 euro zo'n kaartje maar ik zie de aanbieder niet meer.
Voor €20,- wil ik ze ook wel leveren;) is 15 min werk en kosten SD kaart. Staat vele malen hier beschreven hoe te doen.alleen ofm bnl light en west europa heb je genoeg aan.

Ik heb ook een Mount op eBay gekocht en is zeer stevig waar allebei de uitsparingen in vallen en dan kwartslag draaien.ik weet niet welk merk moet ik ff opzoeken.is met 1 rode imbus sluiting en de Mount is van ruw materiaal gemaakt.ik heb wel eens elders op het forum een foto of link gepost.
Hehe gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/FlipLoc-STDX-Gar ... 1211276228
http://raceyourself.ph/tag/fliploc-std-x/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 29 mar 2014 07:56

Ik krijg vandaag mijn Garmin 800 binnen. Heb de bundel gedaan met City Navigator, was nu een mooie aanbieding mee. Heeft het dan vervolgens nog nut om daarnaast OFM te installeren, of moet je voor één kaartaanbieder kiezen?

En ik heb begrepen dat beide geen hoogtemeters kennen.
Ik neem aan dat dit betekent dat je tijdens je rit niet kan zien welke bergen/heuvels je voor je kiezen krijgt, of van tevoren het hoogteprofiel kan bekijken. Gebruiken jullie (ik lees hier dat veel mensen OFM gebruiken) dit dan helemaal niet?

Zal de komende tijd eens aan de slag gaan, en al doende leert men is het motto denk ik.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2014 08:54

Je kunt twee of meer kaarten tegelijk op het kaartje zetten (zo lang de capaciteit van de SD kaart het toelaat). Je kunt er echter maar 1 tegelijk gebruiken. Switchen is heel makkelijk.

Of OFM zin heeft hangt een beetje af hoe je de Edge wilt gaan gebruiken. Als je tracks rijdt dan gaat dat prima met CN. Wil je routes met aanwijzingen dan adviseer ik OFM, want die kent veel meer fietspaden.

Beide kaarten bevatten zelf geen hoogtemeters, maar als je vooraf een rit uitstippelt met online tools als Gpsies dan kun je wel een hoogteprofiel inbakken. Je ziet dan hoe ver je op de berg zit.

RaceFietserke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 feb 2014 08:52

RaceFietserke 29 mar 2014 10:10

Heren,

ik heb nog een vraag ivm Basecamp en de Garmin.
Over 1 week vertrek ik naar Frankrijk, waar ik ook fietsen natuurlijk :D
Ik heb nu enkele routes gevonden op bikemap.net, deze heb ik gedownload (track), in mijn basecamp gezet en een route van laten maken.
Als ik hier op dubbelklik, krijg je alle punten e.d., maar staat er rechts bovenaan ook (routemanier?) "Direct". In deze lijst kan je dan selecteren auto, fiets, wandelen, camper, e.d.
Mag deze voor het gebruik (route kunnen volgen in Frankrijk, maar bv ook hier thuis) blijven staan op direct of is het "verplicht" om deze op fietsen te zetten? Van het moment dat je dat doet begint hij ook opnieuw te rekenen e.d.
Kan iemand mij hier een uitsluitsel over geven? :)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 mar 2014 19:34

Hoi,

Ik wil de GSC 10 sensor op de liggende achtervork van mijn Canyon Aeroad plaatsen maar dit gaat niet lukken.
De spaken lopen nauwelijks langs de sensor, laat staan het sensor armpje , met de magneet op de spaak gaat het al helemaal niet lukken.

Is het verstandig om de sensor aan de onderzijde van de vork te monteren, of zijn er betere alternatieven?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 29 mar 2014 20:01

Foto? Je kunt het armpje toch verstellen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 mar 2014 20:14

loos schreef:Foto? Je kunt het armpje toch verstellen?
De liggende achtervork loopt erg dicht langs de spaken op de positie waar de sensor moet komen dat de spaken de sensor raken. :evil:
Vroeger deden wij dat met een wasknijper en kaarten, klepper'n noemden wij dat.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2014 22:10

vincent75 schreef:Hoi,

Ik wil de GSC 10 sensor op de liggende achtervork van mijn Canyon Aeroad plaatsen maar dit gaat niet lukken.
De spaken lopen nauwelijks langs de sensor, laat staan het sensor armpje , met de magneet op de spaak gaat het al helemaal niet lukken.

Is het verstandig om de sensor aan de onderzijde van de vork te monteren, of zijn er betere alternatieven?
Magneetje bij de bloemist halen en achterop de cranck op de as van de linker pedaal.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie