140 km heeft toch weinig met 8 uur te maken volgens mij. Om de training een beetje effectief te maken zal je 't op z'n minst alleen moeten fietsen, want op een klim kan je ook niet zonder weerstand peddelen.GJEvK schreef:Aantal trainings km's is volgens mij maar een deel, ander deel is de tijdsduur... Als je verwacht er 8 uur over te doen, kun je wel 10.000 km aan tochtjes van 2 uur erop hebben zitten, maar je moet op die dag zelf dan wel 8 uur kunnen fietsen. Ik zit nu aan de 1000, denk dat er nog 2 a 3000 bij kunnen komen, zeker als het weer een klein beetje meewerkt. Ik hoop (lees: ben van plan) begin mei een paar ritten van 140 km te kunnen volhouden. Dan zit ik qua tijdsduur op het zadel wel goed, en voor de rest, verstand op 0, genoeg koolhydraten en eiwitten naar binnen, en van bocht naar bocht harken
hoeveel rust nemen voor alp d'huZES?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik zie dat je de Klimclassic als finale doet voor Alpe d'Huzes. Volgens mij kun je beter 2 dagen later de langste afstand van de Fleche de Wallonie rijden vanuit Spa. Is sowieso een veel mooiere tocht en het komt ook nog eens veel meer in de buurt van 6 keer de Alp.amclassic-fan schreef:140 km heeft toch weinig met 8 uur te maken volgens mij. Om de training een beetje effectief te maken zal je 't op z'n minst alleen moeten fietsen, want op een klim kan je ook niet zonder weerstand peddelen.GJEvK schreef:Aantal trainings km's is volgens mij maar een deel, ander deel is de tijdsduur... Als je verwacht er 8 uur over te doen, kun je wel 10.000 km aan tochtjes van 2 uur erop hebben zitten, maar je moet op die dag zelf dan wel 8 uur kunnen fietsen. Ik zit nu aan de 1000, denk dat er nog 2 a 3000 bij kunnen komen, zeker als het weer een klein beetje meewerkt. Ik hoop (lees: ben van plan) begin mei een paar ritten van 140 km te kunnen volhouden. Dan zit ik qua tijdsduur op het zadel wel goed, en voor de rest, verstand op 0, genoeg koolhydraten en eiwitten naar binnen, en van bocht naar bocht harken
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
ik denk ook dat het 10 uur op de fiets zitten een uitdaging is als je dat niet traint. Zaterdag jl joop zoetemelk gereden, met flinke wind, veel kopwerk gedaan onder het mom van goede training. toch weer dik 4 uur op het zadel gezeten. merkbaar 
TumTumTum schreef: Hallo zeg.
Hoe meer ik dit soort dingen lees hoe meer ik er van overtuigd raak dat ik ver uit de buurt van dat soort bergen moet blijven, wat jullie me verder ook wijs proberen te maken.
Ach; een keertje tegen een berg omhoog fietsen is gewoon leuk. Kan ik je echt aanraden (al was het maar om de sensatie van de daaropvolgende afdaling mee te maken
6 keer op 1 dag tegen dezelfde berg omhoog fietsen is gewoon stompzinnig ( tenzij je het met een hele goeie reden doet) en vraagt ook een heel andere voorbereiding.
Na 4 beklimmingen zit je in de regel echt wel verrot te wezen......
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
In mijn tempo welamclassic-fan schreef:GJEvK schreef:140 km heeft toch weinig met 8 uur te maken volgens mij. Om de training een beetje effectief te maken zal je 't op z'n minst alleen moeten fietsen, want op een klim kan je ook niet zonder weerstand peddelen.
En ik fiets zelden met anderen. Soms jaloers kijkend als een groep voorbij racet maar eigenlijk vind ik het wel het lekkerste, met niemand rekening te houden, en alles wat je "bereikt" doe je helemaal zelf. Ik haal meer voldoening uit een stuk met tegenwind toch 25 te kunnen rijden, dan met een groep de 30 aantikken.
Fleche de Wallonie heb ik wel naar gekeken maar die dag gaan we al naar Frankrijk. Misschien redt ik t nog om de route zelf (zal vast wel een gps track te vinden zijn) een keer te rijden. Vind de Ardennen wel erg mooi
Nee joh. Mijn vrouw is vorig jaar 1 keer naar boven geharkt, en als ik jouw posts lees heb jij een keertje of tig meer km's in de benen dan dat zij had.TumTumTum schreef:MarkVeenstra schreef: Hallo zeg.
Hoe meer ik dit soort dingen lees hoe meer ik er van overtuigd raak dat ik ver uit de buurt van dat soort bergen moet blijven, wat jullie me verder ook wijs proberen te maken.
En van bocht naar bocht rijden is trouwens niets mis mee, want wat een geweldig gaaf uitzicht heb je daar! Qua fietsen vond ik de Ardennen en de Eiffel leuker (meer afwisseling) maar qua uitzicht vond ik de Alpe wel echt supergaaf. Maar misschien ben ik bevooroordeeld want ik zou dolgraag in de bergen wonen (in de zomer dan.. wintersport heb ik dan weer helemaal niets mee).
Ik heb zelf vorig jaar ook de alpe d'huzes gereden en mijn trainingsschema opgebouwd totaan de limburgsch mooiste 250 km. Deze was anderhalve week voor ad6. Daarna nog wel doorgetrained maar minder lang en met minder intensiteit.jokidoki schreef:Collega sporters,
in de eerste week van juni ga ik meedoen met alp d'huzes. enorm veel zin in, ben al maanden aan het trainen. Komende maanden staan er allerlei tochten op het programma als extra training (joop zoetemelk, ronde van vlaanderen, amstel gold om er maar een paar te noemen).
Nu zeggen verschillende mensen dat je niet teveel moet trainen in de week/weken hiervoor.
Maar wat is nu wijsheid? de een zegt dat je een week moet nietsdoen, de ander zegt lichtjes trainen en de meest extreme: een maand niks doen... (lijkt mij zelfs beetje dom)
mijn regulier training bestaat uit spinnen, hardlopen en fietsen in het weekend.
ik kom er niet uit. Mijn plan is om de week ervoor nog de klimclassic te doen en daarna dus rust nemen, misschien ene beetje herstel training.
Is dit nu wijs of niet?
alvast bedankt voor de tips
Op de zondag voor ad6 (op donderdag) aangekomen in bourge d'oissans gelijk 1 keer de alpe opgeweest.
Op maandag de col de sarenne
Op dinsdag de galibier
woensdag een beetje aan het zwembad hangen en kijken bij alpe d'huzus
En donderdag knallen. Niet te hard van start en proberen je hartslag in de gaten te houden
succes