hoeveel rust nemen voor alp d'huZES?
Bij dergelijke evenementen in mooie fietsgebieden is het altijd de afweging om of (verstandig) genoeg rust nemen of lekker veel te fietsen in een mooie omgeving (en dus enigzins vermoeid aan de Marmotte/DoMa/Ad6/etc) beginnen. Ikzelf vind fietsen heel leuk en kies dus meestal voor het laatste.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Iemand die al heel veel gefietst heeft in het voorseizoen (en dan ga ik even er van uit dat amstel gold ook de 250km is.., en ronde van vlaanderen ook). Moet het qua tijdsduur en herstel daarna goed aankunnen. En het is in mijn ogen goed om op z'n minst 2 keer een klim van 1 a anderhalf uur te doen achter elkaar. Gewoon om eens te ervaren hoe je lichaam voelt na 1 keer klimmen, dan dalen dan weer klimmen.amclassic-fan schreef:2 of 3 beklimmingen in dat gebied lijkt mij voor de gemiddelde deelnemer niet echt verstandig of het moeten klimmen als de Ornon zijn.
Dat moet op de alpeduzes 6 keer gebeuren...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Hallo zeg.MarkVeenstra schreef: Iemand die al heel veel gefietst heeft in het voorseizoen (en dan ga ik even er van uit dat amstel gold ook de 250km is.., en ronde van vlaanderen ook). Moet het qua tijdsduur en herstel daarna goed aankunnen. En het is in mijn ogen goed om op z'n minst 2 keer een klim van 1 a anderhalf uur te doen achter elkaar. Gewoon om eens te ervaren hoe je lichaam voelt na 1 keer klimmen, dan dalen dan weer klimmen.
Dat moet op de alpeduzes 6 keer gebeuren...
Hoe meer ik dit soort dingen lees hoe meer ik er van overtuigd raak dat ik ver uit de buurt van dat soort bergen moet blijven, wat jullie me verder ook wijs proberen te maken.
Veni. Vidi. Fietsie.
Ik weet niet wat ze jou allemaal proberen wijs te maken. Maar weet je zelf wel of zou willen fietsen in de Alpen of aan zoiets als Alpe d'Hu6 zou willen deelnemen? Mij lijkt dat AH6 helemaal niets. 6 keer dezelfde klim met om je heen een groot aantal deelnemers die met zijn emotionele verwerkingsproces bezig is.
Live fast; die young. mijn blog
Laten we die discussie alsjeblieft niet nog eens voeren...
Zelf zat ik er in 2011. Ben met wat collega's in de week ervoor aangekomen in les deux alpes. tot 2 dagen ervoor lekker wat makkelijke tochtjes gemaakt en 1 zware tocht (wat ik me kan herinneren 4 dagen voor AD6). Hierbij flink wat hoogtemeters gemaakt en genoten van de omgeving. Daarna veel rust en beentjes omhoog en de sfeer van AD6 opgesnoven. Op de dag zelf ging alles naar verwachting en 6x omhoog gefietst. En nee, ik was / ben geen superatleet maar was redelijk goed voorbereid (5000 trainingskm). Veel plezier en succes...
Nou, het hangt er een beetje vanaf wanneer je gaat tellen met drie trainingskilometers maar dat aantal gaan we niet halen. ik moet ook nog werken.
Ik heb wel de winter doorgetraind met vooral spinnig, lopen en sporadisch fietsen. Ik denk dat de komende periode tot het event er niet meer inzit dan gemiddeld 120 km in een weekend erbij en als de dagen langer worden nog 60 km/week in de avonden. Daar gaan we het dan mee doen!
Ik heb wel de winter doorgetraind met vooral spinnig, lopen en sporadisch fietsen. Ik denk dat de komende periode tot het event er niet meer inzit dan gemiddeld 120 km in een weekend erbij en als de dagen langer worden nog 60 km/week in de avonden. Daar gaan we het dan mee doen!
Aantal trainings km's is volgens mij maar een deel, ander deel is de tijdsduur... Als je verwacht er 8 uur over te doen, kun je wel 10.000 km aan tochtjes van 2 uur erop hebben zitten, maar je moet op die dag zelf dan wel 8 uur kunnen fietsen. Ik zit nu aan de 1000, denk dat er nog 2 a 3000 bij kunnen komen, zeker als het weer een klein beetje meewerkt. Ik hoop (lees: ben van plan) begin mei een paar ritten van 140 km te kunnen volhouden. Dan zit ik qua tijdsduur op het zadel wel goed, en voor de rest, verstand op 0, genoeg koolhydraten en eiwitten naar binnen, en van bocht naar bocht harken 
De twee belangrijkste dingen die ik zelf vorig jaar als zeer positief heb ondervonden/ervaren is dat wij (lucky us) 5 dagen op voorhand er konden zijn. Lekker op de fiets en op een "toeristisch"gemakje de omgeving ontdekt. Sfeer gesnoven en geproeft. Twee dagen voor "D-day" de Alp d'Huez op- en af gereden als voorkennis mbt parcours omhoog en omlaag. De laatste dag gerust. Succes.
*PS: ik heb die dag o.a. 3 "afstappers" gesproken en alle 3 waren ze pas laat de dag ervoor aangekomen...
*PS: ik heb die dag o.a. 3 "afstappers" gesproken en alle 3 waren ze pas laat de dag ervoor aangekomen...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.