Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Allochtone wielrenner

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 16 mar 2014 19:25

Codalunga schreef:
fiedoo schreef:'t is natuurlijk geen wielertoert maar die fransman, Nacer Bouhanni, die naam klinkt toch sterk noord-afrikaans? En is nog een topper ook!
Marokkaan.
Algerije, om precies te zijn
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 16 mar 2014 22:16

Die Keniaan die afgelopen jaar de Tour won, kun je die niet vragen voor dit artikel? :D
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 17 mar 2014 18:47

rhino7 schreef:
Codalunga schreef:
fiedoo schreef:'t is natuurlijk geen wielertoert maar die fransman, Nacer Bouhanni, die naam klinkt toch sterk noord-afrikaans? En is nog een topper ook!
Marokkaan.
Algerije, om precies te zijn
Je hebt gelijk , shukran ;)
De groeten

PaulBoogerd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2014 10:03

PaulBoogerd 20 mar 2014 10:44

uninvitedguest schreef:Die Keniaan die afgelopen jaar de Tour won, kun je die niet vragen voor dit artikel? :D
Heb inmiddels wel zijn eerste trainer gesproken ;)

Ben overigens bezig met twee verhalen over dit thema. Eén voor Procycling (insteek: Afrikaanse profwielrennen) en een voor Fiets (Waarom zien we in Nederland weinig zwarte en allochtone wielrenners?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 mar 2014 11:13

PaulBoogerd schreef:
uninvitedguest schreef:Die Keniaan die afgelopen jaar de Tour won, kun je die niet vragen voor dit artikel? :D
Heb inmiddels wel zijn eerste trainer gesproken ;)

Ben overigens bezig met twee verhalen over dit thema. Eén voor Procycling (insteek: Afrikaanse profwielrennen) en een voor Fiets (Waarom zien we in Nederland weinig zwarte en allochtone wielrenners?
Waarom noem je het dan "allochtone" wielrenners? Het gaat er uiteindelijk om dat je wilt weten waarom we weinig mensen in Nederland zien fietsen die qua origine ergens anders uit de wereld komen. Ze kunnen dus ook geadopteerd zijn, hier al 3 generaties wonen enz. Dat is toch anders dan allochtoon.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 21 mar 2014 15:14

Ja en wat is de definitie van een zwarte wielrenner. Ik ben geen lid van een bond of wielervereniging. Dus ben ik dan ook een zwarte wielrenner?
Ik vind het een beetje een vreemde insteek, je gaat toch ook niet onderzoeken waarom er zo weinig Nederlanders cricket spelen?

PaulBoogerd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2014 10:03

PaulBoogerd 24 mar 2014 12:48

tieky schreef:Ja en wat is de definitie van een zwarte wielrenner. Ik ben geen lid van een bond of wielervereniging. Dus ben ik dan ook een zwarte wielrenner?
Ik vind het een beetje een vreemde insteek, je gaat toch ook niet onderzoeken waarom er zo weinig Nederlanders cricket spelen?
Wel als ik voor een cricket-blad zou schrijven..

bela
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2011 19:38

bela 24 mar 2014 15:55

Hier een Belg van Marokkaanse afkomst, of hoe moet ik mij noemen :D
Ben zot van alles wat met wielrennen te maken heeft! Ik doe 10000k per jaar met mijn Ridley, binnen 2weken een Canyon ultimate cf sl!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 mar 2014 18:35

Aan zijn meerdere "antwoorden" waaronder deze is hij daar zelf ook nog niet uit denk ik...
PaulBoogerd schreef: (Waarom zien we in Nederland weinig zwarte en allochtone wielrenners?
Ik zal hem helpen:
1] Je hebt zwarte/donkere mensen in Nederland die wielrennen
2] Je hebt allochtonen in Nederland die wielrennen
3] Je hebt blanke allochtonen in Nederland die wielrennen
4] Je hebt zwarte/donkere allochtonen in Nederland die wielrennen
5] Je hebt zwarte/donkere mensen die Nederlander zijn en wielrennen
6] Je hebt meer zwarte/donkere mensen uit bv de Randstad die wielrennen dan
uit bv Haaksbergen die wielrennen
7] Je bent een knappe gast als je het verschil ziet wie nu wel of niet een allochtoon is...

Wat is het volgende artikel? Waarom zie je/zijn er weinig homofiele wielrenners? Zijn er misschien meer lesbische wielrensters?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 25 mar 2014 12:36

flores schreef:... Waarom zie je/zijn er weinig homofiele wielrenners? Zijn er misschien meer lesbische wielrensters?
Ik denk minder. MINDER, MINDER, MINDER! ;)
Afbeelding

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 08 apr 2014 14:33

PaulBoogerd schreef:Forumleden,

Voor een Fiets-artikel wil ik op zoek gaan naar de reden waarom we in Nederland nog steeds weinig fietsers van buitenlandse komaf zien. Hiervoor zou ik graag in contact komen met een fanatieke allochtone fietser. Toch een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Iemand die een persoon kent met wie ik in contact zou kunnen komen?

Dank!
Geen idee wat je zoekt, je bedoeling is, laat staan wat je een onder een "fanatieke allochtone fietser" verstaat.

Donkere huidskleur, ja, Fanatiek, ja, Allochtoon ehhm, nee niet volgens het groene boekje :D

Wat is het doel van een mogelijk virtueel-rendez-vous??

Moet overigens wel zeggen dat ik zelf ook zelden donkere mensen op de racefiets tegenkom, op de mountainbike is het mogelijk nog "erger", al helemaal "niet" in het wedstrijdcircuit of in het buitenland :shock:

Waan me in Allez Allez Zimbabwe soms :roll:

Kan er de humor wel van inzien, doe gewoon lekker mijn ding, ieder zijn voorkeur ongeacht herkomst, zoals met alles...

Zou er een boek over kunnen schrijven geloof ik :mrgreen:
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 08 apr 2014 14:37

Klaas-kippegaas... Een hollandsere nickname is moeilijk te bedenken, briljant! :D
Afbeelding

Plaats reactie