Nieuwe fiets 2500 - 3000€
Ik wil een nieuwe fiets gaan kopen nadat ik het een paar jaar heb geprobeerd op m'n Tour de France.
Ik wil het een stapje hogerop gaan zoeken in vergelijk met mijn vorige fiets en denk aan de volgende:
Specialized Roubaix
Jan Janssen Venom
Canyon ultimate CF
Eigenlijk heb ik niet veel eisen aan een nieuwe fiets, alleen dat ik een triple voor wil hebben voor de bergen.
Iemand tips of ervaringen met genoemde fietsen?
Ik wil het een stapje hogerop gaan zoeken in vergelijk met mijn vorige fiets en denk aan de volgende:
Specialized Roubaix
Jan Janssen Venom
Canyon ultimate CF
Eigenlijk heb ik niet veel eisen aan een nieuwe fiets, alleen dat ik een triple voor wil hebben voor de bergen.
Iemand tips of ervaringen met genoemde fietsen?
Ten eerste, welkom op het Fiets forum.
Ten tweede wat zijn je maten (lengte, binnenbeen lengte, gewicht) en wat is het beoogde gebruiksdoel voor je nieuwe fiets?
Hoeveel km denk je te gaan rijden op jaarbasis, en wil je ook in de bergen fietsen?
Ten derde, de tripels gaan eruit, omdat met de opkomst van 11 speed, de noodzaak voor een tripel eigenlijk wel een beetje is komen te vervallen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat veel mensen dan wel op het vlakke een 39 binnenblad monteren.
Als laatste wat voor fiets heb je nu, in welke maat en hoeveel spacers (ringen) onder je stuur?
Veel vragen, maar wel noodzakelijk voor een goed advies, zeker omdat de fietsen die jij opvoert nogal in geometrie verschillen. En maatvoering en geometrie zijn nou net het allerbelangrijkste.
P.S.: voor het beschikbare budget kun je in ieder geval een prachtig karretje kopen!
Ten tweede wat zijn je maten (lengte, binnenbeen lengte, gewicht) en wat is het beoogde gebruiksdoel voor je nieuwe fiets?
Hoeveel km denk je te gaan rijden op jaarbasis, en wil je ook in de bergen fietsen?
Ten derde, de tripels gaan eruit, omdat met de opkomst van 11 speed, de noodzaak voor een tripel eigenlijk wel een beetje is komen te vervallen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat veel mensen dan wel op het vlakke een 39 binnenblad monteren.
Als laatste wat voor fiets heb je nu, in welke maat en hoeveel spacers (ringen) onder je stuur?
Veel vragen, maar wel noodzakelijk voor een goed advies, zeker omdat de fietsen die jij opvoert nogal in geometrie verschillen. En maatvoering en geometrie zijn nou net het allerbelangrijkste.
P.S.: voor het beschikbare budget kun je in ieder geval een prachtig karretje kopen!
Alle drie natuurlijk prima fietsen. Let wel de Roubaix heeft een meer op comfort gericht frame, de balhoofdbuis is langer, dus je zit minder diep.
Als jij een triple wil, gewoon doen. Je hoeft dan nooit te gaan wisselen van blad of cassette voor polder of bergen. Een triple gaat er heus niet uit. Zo is Campagnolo ook weer terug met triples.
Als jij een triple wil, gewoon doen. Je hoeft dan nooit te gaan wisselen van blad of cassette voor polder of bergen. Een triple gaat er heus niet uit. Zo is Campagnolo ook weer terug met triples.
prj
-
bladejanjmagic
- Forum-lid
Heb een Blad (JJ) met Athena triple en dat bevalt super goed! De JJ Venom van DDX ziet er gewoon super uit en met een triple ben je altijd klaar voor welke rit dan ook!
-
bladejanjmagic
- Forum-lid
Campa AThena bevalt super! Heb hiervoor Chorus gehad maar deze groep is niet meer in triple uitvoering te koop.
Athena zal best iets zwaarder zijn maar voor de rest gewoon super en geen seconde spijt van gehad. Onderhoud niet meer dan andere groepen.
Athena zal best iets zwaarder zijn maar voor de rest gewoon super en geen seconde spijt van gehad. Onderhoud niet meer dan andere groepen.
Valt mee hoor, want de aanvulling (die weggelaten was) moet dan zijn: als je daar geenzin in hebt is een triple natuurlijk prim.Caaij schreef: Ik wil inderdaad een triple omdat ik niet wil wisselen. Jammer dat de eerste 2 berichten mekaar al gelijk tegenspreken...
En verder ben ik het ook eens met de overige reacties. Een Cannondale Synapse is een topfiets, en Athena triple een prima groep.
Je moet wel even naar de geometrie kijken, want als je relatief korte benen hebt, is deze comfortracer misschien niet de handigste keus.