Mavic ksyrium Elite vs Fulcrum Quaftro
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik heb net een nieuwe fiets en deze fietst zoveel sneller met de zelfde inspanning dat ik me afvraag of die Fulcrums zoveel beter zijn dan de Mavic's.
Ik fiets met dezelfde inspanning zo'n 4km/u sneller.
Verschillen fietsen:
Fiets 1: Scott speedster 10. Alu-frame, ultegra, Mavic ksyrium Elite en 8.1kg
Fiets 2: Cube LITENING SUPER HPC SL. Carbon, Dura Ace, Fulcrum Quattro en 7kg
Mavic ksyrium Elite 1520gr en 450Euro
Fulcrum Quattro 1725kg en 250Euro
Ik heb toen ik de Scott kocht de Mavic's erin gezet met het idee een vrij goed wiel te hebben maar de Fulcrum's kosten de helft en lijken veel beter te fietsen.
Groet,
Joost.
Ik heb net een nieuwe fiets en deze fietst zoveel sneller met de zelfde inspanning dat ik me afvraag of die Fulcrums zoveel beter zijn dan de Mavic's.
Verschillen fietsen:
Fiets 1: Scott speedster 10. Alu-frame, ultegra, Mavic ksyrium Elite en 8.1kg
Fiets 2: Cube LITENING SUPER HPC SL. Carbon, Dura Ace, Fulcrum Quattro en 7kg
Mavic ksyrium Elite 1520gr en 450Euro
Fulcrum Quattro 1725kg en 250Euro
Ik heb toen ik de Scott kocht de Mavic's erin gezet met het idee een vrij goed wiel te hebben maar de Fulcrum's kosten de helft en lijken veel beter te fietsen.
Groet,
Joost.
Cube Litening Super HPC SL met Selle Italia SLR Tekno flow zadel. Wielen Carbon LesAlpes 4CMC SL
yeti-alpha schreef:Hallo,
.
No way mister, fysisch onmogelijk.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Moraal factortje van de nieuwe fiets 

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Op Mavic had ik de Conti GP400S nu op Fulcrum Schwalbe One.
Cube Litening Super HPC SL met Selle Italia SLR Tekno flow zadel. Wielen Carbon LesAlpes 4CMC SL
Hoe heb je diezelfde inspanning gemeten? Het lijkt me stug dat je met de Fulcrums 4km/u harder gaat. Dat is wel veel, want is dat de gemiddelde snelheid over een lang traject? Of gewoon een klein stukje?
Voor het gevoel ga je met een nieuwe fiets inderdaad sowieso harder.... Maar alleen de juiste meetapparatuur kan dat bevestigen. Een zwaarder wiel (de velg dan kan natuurlijk zorgen dat je je snelheid makkelijker vasthoudt). Verder kan er natuurlijk wel het een en ander technisch mankeren aan je Mavic wielset, waardoor die technisch niet meer 100% functioneert. Maar je kan zelf ook fysiek beter zijn geworden, waardoor je harder gaat.
Verschil tussen GP4000S en One acht ik zeker niet zo groot, maar de ene band zal gerust lekkerder rijden.
Voor het gevoel ga je met een nieuwe fiets inderdaad sowieso harder.... Maar alleen de juiste meetapparatuur kan dat bevestigen. Een zwaarder wiel (de velg dan kan natuurlijk zorgen dat je je snelheid makkelijker vasthoudt). Verder kan er natuurlijk wel het een en ander technisch mankeren aan je Mavic wielset, waardoor die technisch niet meer 100% functioneert. Maar je kan zelf ook fysiek beter zijn geworden, waardoor je harder gaat.
Verschil tussen GP4000S en One acht ik zeker niet zo groot, maar de ene band zal gerust lekkerder rijden.
-
- Forum-lid
Totale lariekoek. Als ik met een koga gent racer uit de jaren stilletjes rijd of op mijn supersix scheelt het iets maar echt niet veel.
Als ik zie staan 7kg met wielen erin die met snelspanners en banden meer dan 2 kg wegen dan denk ik al lariekoek laat staan 4km/h harder 
Zal wel eens XXS frame zijn gok ik zo
en 4km/h harder zou mooi zijn zeker als dat gemiddeld zou zijn dan wil ik z`n fiets ook maar dat gaat denk ik allemaal niet echt lukken helaas

Zal wel eens XXS frame zijn gok ik zo

Laatst gewijzigd door peter1981 op 14 feb 2014 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik geloof het ook niet helemaal maar door wat meer moraal. Zal je best wat harder fietsen.
Ik heb drie wielsetjes.
van CXP33 met 105 naven tot Redwind XLR. scheelt op exact het zelfde rondje misschien 0,1 km/h. Maar goed wel fijn dat je op nieuwe fiets een stuk sneller fietst.
Ik heb drie wielsetjes.
van CXP33 met 105 naven tot Redwind XLR. scheelt op exact het zelfde rondje misschien 0,1 km/h. Maar goed wel fijn dat je op nieuwe fiets een stuk sneller fietst.
- thestudent
- Forum-lid HC
Dat kan niet, zeker niet omdat het bovenstaande geen slechte fiets is. Zoek het maar in je nieuwe km teller. Of in je hoofd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!