Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 jan 2014 20:17

Het enige dat helpt is een frame kopen dat in Europa wordt gemaakt. Bijv. Look.
Maar voor geldt ook wat Peter1981 schrijft. Het moet wel de echte zijn. Alle Chinezen willen toch ook echte BMW's, Rolexen etc. Terwijl dat land vergeven is van meppers. Gewoon genieten van een gave fiets die je hebt.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 jan 2014 20:25

peter1981 schreef:tsja het is alleen een topmost en geen De Rosa ;)
En kan misschien het zelfde frame zijn maar dat zijn wel meerdere frames alleen gaat het wel om een kleurstelling /styling en het naampje wat eraan vast hangt.
En als ik die topmost zie zou ik weer sneller een Canyon kopen en najah dat wil wat zeggen :mrgreen:
En mij maakt het niet eens uit of ik een exclusive fiets gekocht heb of niet ik moet de fiets mooi vinden en de prijs moet redelijk zijn , maar als ik een frame zie met de zelfde vormen en een merknaam erop waar me de haren van rechtop gaan staan en een kleurstelling die ik niet mooi vind zie dan doet het me weinig.

En iets is exclusief als je hem weinig ziet en niet de prijs maakt dat.
Een Porsche 911 is ook heel duur maar door z`n succes weinig exclusief.
Het is toch opmerkelijk dat een topmodel van De Rosa (los frameset rond de € 3000,-) een open-mold blijkt te zijn, dat verbaasd mij ten zeerste en verwacht je niet in die prijsklasse. Meestal heeft een merk het alleenrecht op zo'n exclusief eigen model.
Het frame wordt gemaakt door Top-fire die ook molds/frames maakt voor bekende grote merken als Specialized, BH, BMC, Scott etc.

Ik vind die Topmost trouwens wel erg mooi in die kleurstelling :P
Durf het hier haast niet te zeggen maar mooier dan de 888 :oops:

Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 jan 2014 11:47

Dit vind ik toch wel een probleem voor De Rosa, dit zal het merk geen goed doen.
YFood !!!

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 jan 2014 13:37

Smaken verschillen he Jaap ;) als ik een donker frame wou had ik een SR gekocht ;)
Frame is trouwens toch wel op een paar punten iets anders , de mal lijkt wel het zelfde te zijn geweest maar zoals de kabel doorvoer punten zijn anders en de knik onder de zadelpen lijkt anders kan gezichtsbedrog zijn maar het lijkt bij de De Rosa strakker afgewerkt te zijn.

Maarja nogmaals ik maak me er niet druk over en waarschijnlijk kost de De Rosa mij een stuk minder klaar als dat de Topmost mij zou hebben gekost.
En voor die gene die wel de hoofdprijs hebben betaald zou ik me er ook geen zorgen om maken want zet maar eens een Topmost te koop of een De Rosa ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 jan 2014 13:38

csteenbe schreef:Dit vind ik toch wel een probleem voor De Rosa, dit zal het merk geen goed doen.

Wat moeten de merken dan wel niet zeggen waar neppers van te koop zijn ?
Er worden nog altijd genoeg pina`s verkocht en cervelo`s e.d. dus dat zal wel meevallen ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 25 jan 2014 13:57

peter1981 schreef:Smaken verschillen he Jaap ;) als ik een donker frame wou had ik een SR gekocht ;)
Frame is trouwens toch wel op een paar punten iets anders , de mal lijkt wel het zelfde te zijn geweest maar zoals de kabel doorvoer punten zijn anders en de knik onder de zadelpen lijkt anders kan gezichtsbedrog zijn maar het lijkt bij de De Rosa strakker afgewerkt te zijn.

Maarja nogmaals ik maak me er niet druk over en waarschijnlijk kost de De Rosa mij een stuk minder klaar als dat de Topmost mij zou hebben gekost.
En voor die gene die wel de hoofdprijs hebben betaald zou ik me er ook geen zorgen om maken want zet maar eens een Topmost te koop of een De Rosa ;)
Zonder afbreuk te willen doen aan jouw mooie fiets is de kabeldoorvoer gelijk, er zijn twee versies, de mechanische en de Di versie.
Natuurlijk zou ook ik veel liever op een De Rosa rijden :P

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 feb 2014 13:49


Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 11 feb 2014 14:41

Leuke draad, maar mijn Italiaans is wat roestig :-)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 12 feb 2014 12:15

Wat moeten de merken dan wel niet zeggen waar neppers van te koop zijn ?
Zoals De Rosa?
http://www.nietlinkennaarnamaakopfiets.nl

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 feb 2014 16:49

het zal me allemaal worst wezen ik heb een echte en voor de prijs waar je bang van wordt :mrgreen:

Nu even over de real deal ;)

Hebben er mensen ervaring met de 36T super record tandwiel.
Volgens Campa zou de 36T tandwiel alleen fatsoenlijk werken icm de 52 ivm de schakelhulpen wat erop zitten.
Ik kom in principe met die 50er wel weg alleen ik kan dan geen wedstrijden met de fiets rijden en geen rad am ring want voor beide rij ik toch liever met minimaal een 52 buitenblad maar ik heb de Beone en die heeft een 36/52 dus kan daar m`n ding wel mee doen.
De De Rosa wil ik sowieso niet gebruiken voor koersen en Rad am Ring wil ik wel ermee rijden maar het is niet dat het nu perse moet.
Een buitenblad kost namelijk even 120euro :O en de ketting zal ook wel te kort zijn met een 52 buitenblad
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 12 feb 2014 17:00

Je kan prima 50/36 rijden met Campagnolo. Hebben ze in een ver verleden zelf verkocht(begin 2000).
Kan ook gewoon een TA of Stronglight blad nemen. Kost je nog minder dan het originele Campagnolo spul(en minstens even goed want worden beide heimelijk in de protour gebruikt),

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 feb 2014 17:04

Ik heb met een Miche super 11 gereden als 36T binnenblad en die bleef heel af en toe nog wel eens hangen en ik wil dus perse deze reis orgineel campa wellicht dat het dan niet meer voorkomt
Die 75euro van het binnenblad maakt me nog niet zoveel uit maar 120euro voor iets wat ik niet perse nodig heb vind ik wel veel
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie