Als nieuweling hier(fietser)heb ik wat vragen(zoek functie al gedaan! ? ?)
Ik ben op zoek naar vervanging voor de Supra´s die standaard onder mijn Sensa Fermo 2014 crosser zitten.
Ik heb voor een crosser gekozen omdat ik óók graag aanmodderen wil in het bos(begin dat ook steeds leuker te vinden,de vrouw minder) Helaas heeft mijn rijstijl ervoor gezorgd dat ik wat sneller aan vervanging toe ben dan geplant (moet een helm gaan dragen

Voor het "gewone" heb ik een 2éhandse Mavic Ksyrium SLS Hiermee ga ik strak ! Zeer tevree.
De vraag is, voor niet verharde weg, welk set en waarom.Want, ik ben natuurlijk aan het twijfelen !
Na wat onderzoek

Waar moet ik/je op letten buiten het gewicht ,mijn gewicht, het rol vermogen, prijs en duurzaamheid. Hoe kan ik ong. weten of ik langer met een wiel kan,en dus ook hoe makkelijk kan ik onderdelen vinden en vervangen .(bv: De Mavic heeft al weer ander spaakspanner nodig dan dat ik al heb)
Kan men ook op gewone roadset met cross bandje erop het betere van de weg af werk gaan doen. Hoe gedraagt een fiets zich met zo'n combi. Doet het aantal spaken er toe,afdichting van naaf ,stijfheid of juist niet, of zijn het de soort bandjes die het doen?
Net als ik denk dat ik een geschikte heb gevonden. Lees ik steeds net iets negatiefs erover dat setje, ook die in deze forum voorbij komen,...
Ja ,ik weet, het zijn veel vragen. Maar volgens mij zijn bij deze Forum genoeg wijzen (uit oosten

Oja ,een 29er /twentyniner heeft toch ook maat ♀622 /28" , vanaf 23mm<> velg? Waarom wordt deze niet gebruikt in het veldfietsen ? Hierin is toch redelijk wat keuze te maken.
Of ben ik nu een oud verwarde man ?
Hoop dat ik hiermee een fijne discussie op gang krijg.Want ik weet het echt niet ! a Newbee.
Hiervoor is deze forum er ,Toch?
Alvast bedankt
Een tevree Sensa rijder