Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 feb 2014 15:13

Nou in dit geval verbaasde mij het wel, want ondanks dat rondjes rijden om duidelijk wat overdreven is was de winnaar bij de juniors na 4 ronden, en toen finishte Vos, bijna 3 minuten sneller dan Vos terwijl de juniors toen nog een volle ronde moesten. Gezien het eerdere resultaat van Vos tussen de mannen in bijv en beachrace viel het me nu toch op de de eerste juniors toch echt duidelijk sneller rond gingen dan Vos. ( en ja de beloften en profs gingen echt nog wel een stukje sneller rond).
Ach, ik zeg ook maar wat

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 feb 2014 21:26

amclassic-fan schreef:Als je dit soort dingen roept heb je er echt weinig van begrepen.
Vertel dat tegen Jeroen Blijlevens die vroeger het idee al geopperd heeft. Of Thijs Zonneveld.

Fijne opmerking overigens voor een "moderator".

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 feb 2014 22:44

Thijs Zonneveld moet ook gewoon z'n columns vullen, al dan niet met onzin. Jeroen Blijlevens is haar ploegleider en heeft er dus alle belang bij om de media hype erin te houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 feb 2014 07:44

Pelep schreef:Fijne opmerking overigens voor een "moderator".
Wat maakt het uit dat hij een "moderator" is? Iedereen mag toch zijn of haar mening hebben? :)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 10 feb 2014 11:04

Bovendien is het gewoon zo en Marianne zal de eerste zijn om te dit te beamen. In een cross zal ze op techniek nog een eind kunnen komen, maar als het op bot vermogen aankomt (klimmen, tijdrijden, tegen de wind in) legt ze het dik en dik af. Ik denk dat je het niveau kunt vergelijken met een (sub-)top junior, in een eliteklassieker als de Ronde van Noord Holland of de Woudenomloop wordt ze er genadeloos afgepierd. Het is ook een irrelevante vergelijking, hoewel ik het zelf ook wel interessant zou vinden om te zien hoever ze zou komen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 feb 2014 11:24

ophetkantje schreef:Gezien het eerdere resultaat van Vos tussen de mannen in bijv en beachrace viel het me nu toch op de de eerste juniors toch echt duidelijk sneller rond gingen dan Vos. ( en ja de beloften en profs gingen echt nog wel een stukje sneller rond).
Dat Vos in zo'n Beachrace meerijdt tussen de mannen (en in 2013 bv vóór Ten Dam eindigde) zegt natuurlijk niet zo heel veel: het is natuurlijk heel knap dat ze de eerste waaier haalt, maar als ze daar eenmaal in zit, zit ze in een zetel: geen man die haar er uit zal kwakken, wat ze bij andere mannen natuurlijk wel doen.

Het is inderdaad een beetje geneuzel van columnisten inderdaad. Vos is zó goed en wint zó vaak dat er over de overwinning zelf niet zoveel te zeggen valt, maar de 500 woorden moeten toch vol.

In het schaatsen heb je tenminste gewoon De Klok, dan zie je tenminste meteen dat het onzin is om de vrouwen tegen de mannen te laten rijden.
Laatst gewijzigd door scepticus op 10 feb 2014 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 feb 2014 14:50

sharkman113 schreef:Behalve dat het beide veelwinnaars zijn ik het hier niet helemaal mee eens.
Eddy reed in een tijd waar doping eerder geaccepteerd was dan strafbaar (en de keren dat hij werd betrapt waren de straffen een lachertje).
Wil niets afdoen aan het palmares en het buitengewone talent van Eddy maar hij heeft overduidelijk de keuze gemaakt voor een korte (en ongezonde) carriere en alles winnen t.o.v. Vos die ongewoon lang en relatief gezond (voor zover topsport gezond is) lang aan de top staat (waarbij dit in het vrouwenwielrennen iets makkelijker is dan bij de mannnen).
Bovendien was Eddy een keiharde patron en materiaalfreak waar Vos eigenlijk het tegenovergestelde laat zien.

Na verloop van tijd kun je alles relativeren en het hoort bij de tijd maar in durf zomaar te beweren dat als het terecht is dat Armstrong alles in heeft moeten leveren dit eigenlijk net zo goed zou moeten gelden voor heel veel meer grote namen...
zoals ik vroeger al zei: ik wacht nog altijd op het vernoemen van het soort doping dat Eddy Merckx zou kunnen nemen hebben die hem in staat stelde om gedurende een 8-tal jaren gedurende het gehele jaar door zowat de helft van de gereden koersen te winnen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 feb 2014 14:52

scepticus schreef:
ophetkantje schreef:Gezien het eerdere resultaat van Vos tussen de mannen in bijv en beachrace viel het me nu toch op de de eerste juniors toch echt duidelijk sneller rond gingen dan Vos. ( en ja de beloften en profs gingen echt nog wel een stukje sneller rond).
Dat Vos in zo'n Beachrace meerijdt tussen de mannen (en in 2013 bv vóór Ten Dam eindigde) zegt natuurlijk niet zo heel veel: het is natuurlijk heel knap dat ze de eerste waaier haalt, maar als ze daar eenmaal in zit, zit ze in een zetel: geen man die haar er uit zal kwakken, wat ze bij andere mannen natuurlijk wel doen.

Het is inderdaad een beetje geneuzel van columnisten inderdaad. Vos is zó goed en wint zó vaak dat er over de overwinning zelf niet zoveel te zeggen valt, maar de 500 woorden moeten tocht vol.

In het schaatsen heb je tenminste gewoon De Klok, dan zie je tenminste meteen dat het onzin is om de vrouwen tegen de mannen te laten rijden.
om te vergelijken moet je de tijden van de chronoraces nemen, wel er vanuitgaande dat Vos geen supertijdrijdster is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 feb 2014 15:16

fiedoo schreef: om te vergelijken moet je de tijden van de chronoraces nemen, wel er vanuitgaande dat Vos geen supertijdrijdster is.
Uiteraard, maar zo vaak komt het niet voor dat mannen en vrouwen op hetzelfde parcours en onder dezelfde omstandigheden een tijdrit rijden.

In het schaatsen kun je bij ieder groot toernooi makkelijk die vergelijking maken (en dan blijkt ook dat het dus helemaal niet interessant is om die vergelijking te maken)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 feb 2014 21:50

zoals ik vroeger al zei: ik wacht nog altijd op het vernoemen van het soort doping dat Eddy Merckx zou kunnen nemen hebben die hem in staat stelde om gedurende een 8-tal jaren gedurende het gehele jaar door zowat de helft van de gereden koersen te winnen.
Wil je echt de hele lijst hebben van spullen waarvan men indertijd dacht dat het hielp en daar meteen ook maar hele forse hoeveelheden van nam.
Wat de meesten vergeten is dat doping indertijd gewoon geaccepteerd was.
Ga er maar vanuit de Eddy behalve dat hij buitensporig veel talent had ook een gezegend was met een lijf (en psyche) dat beter dan dat van de concurrentie bestand was tegen het nemen van grote hoeveelheden stimulerende middelen (en ook dat is een talent).
Dat hij ook in het huidige peloton enkele delen van het seizoen de beste zou zijn geloof ik zonder meer maar met de hoeveelheid epo die nodig is om dit een heel seizoen vol te houden kom je nu niet meer weg (overigens was de kennis ook in die tijd al zo ver dat men met primitievere middelen ook zeer aardige resultaten kon behalen).

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 feb 2014 22:10

sharkman113 schreef:
zoals ik vroeger al zei: ik wacht nog altijd op het vernoemen van het soort doping dat Eddy Merckx zou kunnen nemen hebben die hem in staat stelde om gedurende een 8-tal jaren gedurende het gehele jaar door zowat de helft van de gereden koersen te winnen.
Wil je echt de hele lijst hebben van spullen waarvan men indertijd dacht dat het hielp en daar meteen ook maar hele forse hoeveelheden van nam.
Wat de meesten vergeten is dat doping indertijd gewoon geaccepteerd was.
Ga er maar vanuit de Eddy behalve dat hij buitensporig veel talent had ook een gezegend was met een lijf (en psyche) dat beter dan dat van de concurrentie bestand was tegen het nemen van grote hoeveelheden stimulerende middelen (en ook dat is een talent).
Dat hij ook in het huidige peloton enkele delen van het seizoen de beste zou zijn geloof ik zonder meer maar met de hoeveelheid epo die nodig is om dit een heel seizoen vol te houden kom je nu niet meer weg (overigens was de kennis ook in die tijd al zo ver dat men met primitievere middelen ook zeer aardige resultaten kon behalen).
welk middel? nog steeds geen antwoord gekregen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 10 feb 2014 22:19

Fiedoo, hou op met raar doen...

Plaats reactie