Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2013/2014

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2014 13:14

walterg schreef:Daar gaan we weer!

Morgen de Superprestige in Hoogstraten. Is daar nog aandacht voor?

Ik hoop dat we een ouderwetse moddercross krijgen!
Inderdaad, op een nieuw parcours (gelukkig maar het was daar niet meer te doen op dat oude parcours). Het wordt een zware weidecross, lekker ouderwets, prachtig!
En wat gaat Albert doen; is zijn voorsprong op Nys voldoende....

Maar eerst vandaag nog de cross in Lille, ook altijd mooie cross.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 feb 2014 13:39

timo2.0 schreef:
lugosi schreef:Nys domineerde bij de beloften het seizoen 1996-1997 en 1997-1998. In beide seizoenen werd hij ook wereldkampioen.
Wat ansich niet alles zegt omdat nergens gezegd is dat je met EPO in die jaren zonder talent uit de voeten kon
lugosi schreef:In de seizoenen 2000-2001 en 2001-2002 zet Nys de slechtste seizoenen neer uit zijn carriere (slechte doping dan?)
Je schrijft leuk suggestief, maar welke doping had in 2000-2001 zijn blessure moeten genezen en als je in 2001-2002 de wereldbeker en de superprestige wint is "slecht" een uitermate relatief begrip.
lugosi schreef:Dat Nys de overstap naar landbouwkrediet maakte was hier in Vlaanderen reeds lang bekend, logisch ook na maandenlange onderhandelingen met Verseele.
De overstap heeft niets aan zijn prestaties of aan de regelmaat ervan veranderd.
Tsja, alsof Sven na zijn overstap dacht: zo, laat ik het vanaf nu maar schoon gaan doen. En dat hij al in onderhandeling was met Verseele zal niet toevallig komen omdat hij de bui al zag hangen nadat de leiding van de bank na het debacle van de Tour 2007 en de gevolgen die dit binnen de ploeg kreeg. Wel mooi overigens om te zien hoe Sven zich van Leinders distantieerde juist door voor hem op te komen: "Ik ken Geert Leinders als een eerlijk man". Tuurlijk Sven, door te benadrukken dat je "persoonlijke vriend" Geert eerlijk is suggereer je impliciet dat jij ook eerlijk bent. Net zoals al die Spaanse toppers die hun hand in het vuur durven te steken voor de eerlijkheid van dokter Fuentes.
lugosi schreef:In 2009 won hij dacht ik de Ronde Van Belgie en een rit in de Vuelta. De jaren nadien nog de Eneco tour en nog een paar mooie ritoverwinningen waaronder prologen.
Ofschoon een verdienstelijke subtopper, toch werd hij nooit de winnaar die ze tot 2008 in hem zagen.
Ik ken zelf maar 1 renner die gekend epo nam en toch het gehele jaar en gedurende een lange carriere kon winnen: Erik Zabel!
Volgens Timo is Nys nr. 2 dus. En Isabelle ( zijn vrouw dus) neemt coke want die is altijd vrolijk en goedgezind!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 feb 2014 14:30

Ach ja, de concurrentie op de weg is dan ook wel een flink stuk groter dan in het veld en een seizoen is op het asfalt ook nog eens een fors langer dan in de modder. Heb je nog meer van dat soort "zinnige" argumenten?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 feb 2014 19:34

Weer dat geleuter over doping pffffff. Bestaat er geen ander voor zodat dit over veldrijden 2013-2014 kan? Waarvoor het ook bedoeld is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2014 20:52

Pelep schreef:Weer dat geleuter over doping pffffff. Bestaat er geen ander voor zodat dit over veldrijden 2013-2014 kan? Waarvoor het ook bedoeld is.
Inderdaad.

Vandaag schitterende cross in Lille gezien met een nipte zege voor Nys, een straffe Lars en Tom als pechvogel.

Ook het vermelden waard: Sanne Cant verslaat Vos (weliswaar op een Meeusense manier). Jammer dat de samenvatting weer enorm beperkt was.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 09 feb 2014 01:53

Ik had het Tom Meeusen wel gegund.. toch wel spannend zeg. Ik herinner me Baal nog, dat was pas een saaie cross. :p

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 feb 2014 17:35

2 op 2 voor Nys dit weekend. Wat een echt prachtig ouderwets parcours, niet voor watjes.
Mooie prestatie van VanAmerongen, te zwaar voor Lars?

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 09 feb 2014 18:14

Naar mijn idee moet Lars nog groeien in de moddercrossen. Lopen is dan een heel andere disicpline.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 feb 2014 19:05

Die pootjes van 'm zijn te kort om hard te lopen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 feb 2014 19:28

Heb je wel eens een Keniaanse hardloper van dichtbij gezien? Die zijn soms nog een kop kleiner dan Lars van der Haar (nou ja, bij wijze van spreken dan hè).
Die jongen is pas 22 jaar. Die kan nog wel verbeteren op een aantal punten. En gezien zijn geweldige resultaten (niet vergeten hoor!!!) van dit jaar, zit er nog wel mogelijkheid tot progressie in.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 feb 2014 20:34

robbebopper schreef:Heb je wel eens een Keniaanse hardloper van dichtbij gezien? Die zijn soms nog een kop kleiner dan Lars van der Haar (nou ja, bij wijze van spreken dan hè).
Die jongen is pas 22 jaar. Die kan nog wel verbeteren op een aantal punten. En gezien zijn geweldige resultaten (niet vergeten hoor!!!) van dit jaar, zit er nog wel mogelijkheid tot progressie in.
de keniaanse lopers zijn misschien maar even groot maar hun benen twee keer zo lang :D
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 09 feb 2014 20:42

scottpch schreef:Die pootjes van 'm zijn te kort om hard te lopen.
:lol:

Het was een mooie cross. Lange Klaas die we nog eens terug zien in de voorste gelederen. En naast al de opvliegende modder ook bijna een fiets door de lucht gezien. Albert heeft wel geluk gehad dat ie niet per ongeluk uit z'n handen glipte. :D
Ik hoop zo voor Nys dat volgende week in Middelkerke de eindzege in de Superprestige naar hem gaat!

Plaats reactie