Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Koga Carbon Team Edition of Kimera?

joep83
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2010 18:15

joep83 21 jul 2010 22:16

Ik ben vanplan een nieuwe racefiets te kopen. Mijn ogen zijn gevallen voor de Koga racefietsen. Ik vind de Carbon Teaam Edition en de Kimera erg mooi. De kimera heeft een prachtig frame door de gebogen oversized buizen. Voor de rest zijn ze qua afmontage gelijk. De Carbob TE heeft 12K Carbon, de Kimera 3K ik heb proef gereden met de Carbon TE en hij rijdt Super

Een FM bij mij in de buurt heeft eem mooie aanbieding. een Carbon Team Edition kost met ultegra triple of compact €1699 inplaats van €1999, en de Kimera kost €2299 in de team kleuren. Alleen ze hebben mijn maat niet meer.

Ik ben erg verlijd om de Carbon Team Edition te kopen. Zouden jullie dit doen? of Of is de Kimera nog veel beter? Wat is het verschil dan?


[img=http://www.josferon.nl/pictures/product ... team-b.jpg]
[img=http://www.koga.com/upload/collections/ ... 736937.jpg]

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 23 jul 2010 14:56

Kimera heeft een veel stijver frame, daarnaast vind ik m ook veel mooier dan de team.
Nadeeltje van de kimera is wel dat je de voorderailleurkabelspanning nergens kunt finetunen.

eelcoz

eelcoz 23 jul 2010 15:12

Ik vind de Kimera ook veel mooier dan de team edition. Maar goed, of je daar 600 euro extra voor moet betalen kan ik niet goed voor je bepalen. Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, geloof ik. Maar ook dat is slechts een mening. De wielsets zijn trouwens vergelijkbaar?

freakish
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 23 jul 2010 15:38

Het is wel een nadeel dat teamfietsen (en kleding) zo snel gedateerd zijn. Wat als Skil volgend jaar op Giant gaat fietsen?

rory
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:57

rory 23 jul 2010 22:47

Vind de Kimera net wat strakker ook net de mooie bovenbuis die hij heeft.
Maar de vraag is wil jij erzelf 600 meer voor uitgeven, misschien die 600 investeren in een set andere wielen of heel wat anders.
Elke afdaling heeft een klim...

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 24 jul 2010 00:37

eelcoz schreef:Ik vind de Kimera ook veel mooier dan de team edition. Maar goed, of je daar 600 euro extra voor moet betalen kan ik niet goed voor je bepalen. Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, geloof ik. Maar ook dat is slechts een mening. De wielsets zijn trouwens vergelijkbaar?


Ja, identieke wielset ;)

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 24 jul 2010 14:45

freakish schreef:Het is wel een nadeel dat teamfietsen (en kleding) zo snel gedateerd zijn. Wat als Skil volgend jaar op Giant gaat fietsen?


Ik denk dat het niet heel belangrijk is of iets gedateerd is. Als je het nu mooi vindt, dan is dat volgend jaar ook nog mooi...of het nu de huidige teamkleuren zijn of niet.

Welke fiets? Kijk welke je de mooiste vindt en misschien nog even vermelden welke wielset erop zit. Als dat een niet heel erg stijve wielset is kun je mijns inziens beter de TE kopen en die 600 besteden aan een betere wielset. Ik heb zelf meerdere wielsets en je kunt duidelijk verschil voelen in de stijfheid van de wielen en slappe wielen in een ietsje stijver frame zullen dus minder lekker voelen dan stijve wielen in een ietsje minder stijf frame.
Cervélo & Cannondale

joep83
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2010 18:15

joep83 25 jul 2010 01:28

Bedankt voor jullie tips. Ik heb er goed over na gedacht en voor de Kimer gekozen. Maar niet de Kimera in team kleuren maar voor de rood/wit/carbon 3K.

Ze hadden de Kimera in teamkleuren niet meer in mijn maat. En als ze hem zouden bestellen zou hij €2499 gaan kosten. Dat kost de gewone Kimera ook. De Kimera heeft betere wielen: Ultegra, een 3K carbon afwerking en de team versie helemaal geen afwerking, en achteraf vind ik de kleur eigenlijk ook nog mooier.

Zodra ik hem in huis heb krijgen jullie foto's te zien. Ik kan niet wachten tot ik hem heb!! waarschijnlijk a.s. dinsdag.

gr. Joep

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 25 jul 2010 23:06

Prima keuze! ik kende team edition niet, maar de rood/wit uitvoering vind ik tijdlozer.
Ik heb er dit jaar de nodige kilometers mee gemaakt, waaronder veel klimmen. Hij fietst bijzonder strak. Dus alvast veel plezier ermee.
Bliede met mien fietse

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 26 jul 2010 00:18

Verstandige keuze. Heb zelf vandaag net m'n eerste 100km gemaakt op mijn nieuwe Kimera. Dat t een team edition is zie je bijna niet want alleen de kleuraccenten verwijzen daar naar. Het woordje Skill heb ik niet kunnen ontdekken. Wel heeft deze fiets mooie eigenwijze wielen met witte spaken. Bijzonder - vind ik- is het achterwiel dat aan de linkerkant stergespaakt is en rechts gekruist, waarbij de spaken elkaar op de kruising niet raken, dus ook geen slijtage.
En hij rijdt natuurlijk prima want t is een Koga.

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 26 jul 2010 20:07

Dat skill kan je erop plakken, als je de fiets koopt zit er een sticker setje bij als het goed is...

Ik heb de 105 TE en ben ook erg te spreken over de fiets!

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 27 jul 2010 00:56

Heb de stickers er niet bijgekregen. Ga de FM eens vragen. Maar plak ze er toch niet op. Heb je ook de Kimera?. Hoe vind jij de wielen?
FM waarschuwde overigens voor prisjverhoging want door lage euro is alles uit verweggistan duurder geworden. Koga heeft van verschillende modellen de prijs ook al van de site gehaald.

Plaats reactie