Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
marcojoore
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 07:22

Gebruikersavatar marcojoore 29 jan 2014 12:12

Afbeelding
Toch nog even een foto met bidonhouders en met zonder spacers en zadeltasje uiteraard, zadel is ook recht gezet.
Ben der Happy mee. :mrgreen:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 29 jan 2014 13:22

Afbeelding

mooi plaatje van oud en nieuwe rijders op een Bianchi... 8-)
Afbeelding

BottecchiaHV
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:22

BottecchiaHV 29 jan 2014 13:46


arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 29 jan 2014 14:15

Ziet er al een stuk mooier uit dan de Oltre!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 29 jan 2014 14:27

Plaatje even direct:

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 29 jan 2014 14:35

mooi...

Beter mix van Bianchi celeste en Belkin groen zo.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 29 jan 2014 16:07

jeroenkuiper schreef:mooi...

Beter mix van Bianchi celeste en Belkin groen zo.....
Helemaal mee eens :)
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 31 jan 2014 10:02

Soap schreef:Plaatje even direct:

Afbeelding
Super nette bike; had liever iets meer Celeste gezien.
Met een beetje massel staat hij komend voorjaar zo bij mij boven op zolder.
#passioneceleste #ridebianchi

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 01 feb 2014 14:24

Bianchista1893 schreef:
bianchi-bob schreef:Wie van het forum heeft er ervaring met de sempre pro. Na 6 jaar op een Via Nirone wil ik een nieuwe bianchi aanschaffen. Ik twijfel tussen een infinito CV en een sempre pro. Van de infinito CV lees je hier en daar wel reviews hier op't forum en in Fiets. Maar van de sempre lees je veel minder.

Aangezien ik waarschijnlijk voor een kant en klaar afgemonteerde fiets uit de folder van 2014 ga, en shimano afmontage kies (wegens alle andere fietsen thuis ook allemaal shimano), heeft de sempre qua kleursamenstelling (meer celeste) eigenlijk mijn voorkeur. Maar zoals reeds gezegd vind ik hier op het forum weining reacties over de sempre
Voor wat je er aan hebt... Ik heb nu 2,5 jaar een Sempre ( geen pro, die was er toen nog niet ) In feite is de pro hetzelfde alleen zitten daar de kabels binnendoor en is de voorvork full-carbon ( bij mij dus nog niet ;-( ) Hierover heeft in 'fiets' al eens een lovende review gestaan met als laatste conclusie dat de fiets eigenlijk betere wielen verdient. Dit heb ik zelf ter harte genomen en heb de standaard wielen direct bij FM ingeruild voor een setje Fulcrum R1. Deze relatief lichte topwielen icm het stijve BB30 bracket voelen heel direct aan. Doordat de fiets wat korter en race-gericht is stuurt ie heel direct. Mijn vorige fiets was een meer comfortgerichte Koga en daarmee vergeleken is de Sempre wel iets minder comfortabel. Echter, ik ben slechts een overactieve recreant, maar rijd met gemak urenlang op de fiets en ondanks mijn lage gewicht ( 66 kg bij 183cm ) stuiter ik echt niet uit het zadel hoor. Ik ga er vanuit dat onze italiaanse vrienden enkel verbeteringen hebben doorgevoerd dus zou ik de Sempre ( pro ) van harte aanbevelen!!!
Bedankt voor de reactie.
Ik er al voor 90% uit dat het sempre pro gaat worden met celeste en zwarte kleurencombinatie afgemonteerd met ultegra DI2. Nog even wachten op een
brief van onze belgische belastingsdienst (ik trek namelijk eens keer mooi
wat geld van vadertje staat ipv dat ik me blauw moet betalen), en dan naar
de winkel om me op te meten en bestelling te plaatsen.

allcycling
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 dec 2011 16:17
Locatie: Ede

allcycling 05 feb 2014 10:23

Beste Bianchi rijders,

ik zit met een luxe probleem met de aanschaf van een Bianchi.
de keuze is gevallen op een Sempre pro met ultegra of een Oltre xr 2 met Athene

Nu vraag ik me alleen af welke het beste bij me zou passen, ik kan niet heel diep zitten ivm rugklachten die ik heb gehad.
dus de vraag is welke van de 2 zal het beste rijden(comfort)

de sempre komt bij een dealer vandaan en de Oltre word particulier aangeschaft(is ook nieuw en komt bij Vos vandaan)

ik hoop dat jullie mij een beetje een richting in kunnen duwen?

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 feb 2014 11:15

Als een comfortabele houding essentieel is, zou je ook de Infinito kunnen overwegen.
Of moet het echt tussen de Sempre en de Oltre gaan? Qua geometrie hebben die een nagenoeg identieke 'competitieve' zit, terwijl de - overigens ook uitstekende - Infinito meer comfortgericht is.

Over Vos kan ik zelf niets zeggen, maar je weet wel dat er op dit forum nogal wat kritische geluiden over zijn service circuleren? (de fiets wordt er daarom niet minder goed op natuurlijk...)

Even ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

NBerg
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 16:00
Locatie: Maasdijk

NBerg 08 feb 2014 20:24

Na een tijdje op mijn nieuwe Bianchi Vertigo Veloce te hebben gereden, kan er het een en ander over delen.

Ik gebruik de fiets vooral om met een redelijk tempo, vaak alleen, een lekker stuk te fietsen. Ik zocht dan ook naar een comfortabele fiets, wat deze Bianchi zeker is! De zitpositie zorgt voor weinig vermoeiing in de armen en de rug, zo kan ik het dus lang volhouden op de fiets.
Ook het uiterlijk van de fiets blijft me bevallen, naarmate je de fiets langer hebt komen er toch weer wat mooie details naar boven.
Fietsen op carbon was wel wat wennen, zeker omdat ik hiervoor een zware alu fiets reed. Ik heb nog wel eens de neiging om er te voorzichtig mee om te gaan, aangezien ik niet precies weet hoe snel carbon stuk gaat.
Campagnolo Veloce is een prima schakelgroep. In het begin had ik nog m'n twijfels omdat ik op mijn vorrige fiets Shimano Sora had en dit erg op Veloce lijkt. Het kwaliteitsverschil is echter zichtbaar en voelbaar. Met Veloce is het ook nog mogelijk om in meerdere posities te schakelen, met Sora niet.

Over nadelen kan ik kort zijn, het enige dat ik tot nu toe heb gevonden is het folie bij het achterderailleur, dat het frame tegen het klapperen van de ketting beschermt. Deze heeft voor een deel losgelaten :|

Mvg.
Nick vd. Berg
Bianchi Vertigo Veloce

Plaats reactie