Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen met Van Bon Sport

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 31 jan 2014 15:36

Ook hier goede ervaring, online besteld en de dag erna opgehaald. De winkel is nog wat eenvoudig, maar aangezien het gericht is op online verkoop niet verkeerd. Vergeet niet linksboven de SUPERDEAL code in te voeren als je prijzen zoekt op de website.

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 31 jan 2014 15:43

PIPOOO schreef:Helaas moet ik zeggen dat ik hier niet tevreden over ben.
Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop.
Mijn fiets staat binnen in een tacx en daarop heb hem uitgetest.
Bert
:?

Beetje flauw natuurlijk, kon het niet laten.
Avatar gebruiker

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 31 jan 2014 16:21

RelicBert schreef:
PIPOOO schreef:Helaas moet ik zeggen dat ik hier niet tevreden over ben.
Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop.
Mijn fiets staat binnen in een tacx en daarop heb hem uitgetest.
Bert
:?

Beetje flauw natuurlijk, kon het niet laten.

Begrijp dit niet. We praten over service toch?

Bert.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 31 jan 2014 16:33

PIPOOO schreef:
Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop. Uitegepakt en toen bleek dat de sensor niet goed functioneerde.
- Welk navigatie systeem?
- Welke sensor?
- Hij functioneert niet goed, wat doet hij niet goed dan?

Eerst wat meer informatie over het probleem geven voor je gaat klagen, misschien doe je zelf wel wat fout........
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 31 jan 2014 17:04

PIPOOO schreef:Helaas moet ik zeggen dat ik hier niet tevreden over ben.

Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop. Na 2 dagen heb ik hem binnengekregen. Uitegepakt en toen bleek dat de sensor niet goed functioneerde. Over gebeld of het mogelijk was deze om te ruilen maar daar moest over nagedacht worden en men zou mij terugbellen. In de loop van de dag zelf maar weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat men met een klant bezig was en dat ik wel teruggebeld zou worden. Degene die ik op dat moment aan de lijn had vertelde mij dat ze niet van plan waren het artikel om te ruilen want ik zou hem zelf wel eens kapot hebben kunnen laten vallen. Dat kan, maar is niet gebeurd. Ik had ook de heleboel gewoon terug kunnen sturen met de opmerking dat ik geen prijs meer op het artikel stel. (binnen 14 dagen). Mijn fiets staat binnen in een tacx en daarop heb hem uitgetest. Vind dit dus erg tegenvallen en van enige service is geen sprake. Zal hier dus niet snel meer iets bestellen. Overigens nu een week later, ik ben nog steeds niet teruggebeld.

Groet,
Bert
Indien dit relaas juist is, en waar ik wegens gebrek aan andere wetenschap niet over hoef te twijfelen, is Van Bon niet goed bezig.
1) internet bestelling heb je(op een enkele uitzondering na welke hier niet van toepassing zijn) het recht om binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, het product retour te sturen. Zonder dat hier een reden voor is. De klant is niet verplicht een reden op te geven. Als webwinkeleigenaar bent je verplicht om het retour aan te nemen en het volledige aankoopbedrag terug te storten. De reden voor het retour sturen van het product is niet van belang voor teruggaaf van het aankoopbedrag. Is je webshop aangesloten bij de Thuiswinkel Organisatie dan heeft een klant 14 dagen de tijd om een product terug te sturen.
2) indien het product na deze periode niet (meer) werkt dan geldt de productaansprakelijkheid voor de leverancier. Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hiervan geen sprake is. van Bon kan dus niet volstaan met stellen dat het wel eens kapot gevallen kan zijn. Nee ,Van Bon dient dat te bewijzen. Heeft Van Bon aangegeven dat deze periode van 6 maanden langer is (1 jaar garantie), dan geldt deze langere termijn
3) niet terugbellen......aiai

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 31 jan 2014 18:53

Ik was opzoek naar een Shimano Dura Ace wielset.
Omdat Van Bon de goedkoopste was (een reële prijs), had ik een mailtje gestuurd over de beschikbaarheid.Pas na een aantal dagen reactie dat het een voorradig product was.
Helaas had Van Bon in deze tussenperiode de wielset met 300 euro verhoogd.Toen ik een mailtje stuurde dat ik dit niet normaal vond, kreeg ik als reactie dat de prijs obv het vorige jaar was.Het was alleen wel al half februari...

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 31 jan 2014 19:06

thomwittendorp schreef:
PIPOOO schreef:
Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop. Uitegepakt en toen bleek dat de sensor niet goed functioneerde.
- Welk navigatie systeem?
- Welke sensor?
- Hij functioneert niet goed, wat doet hij niet goed dan?

Eerst wat meer informatie over het probleem geven voor je gaat klagen, misschien doe je zelf wel wat fout........
De snelheidssensor gaaf totaal niets aan. Wel verbinding maar geen snelheid. Als ik de Garmin van mijn buurman op de sensor van de Mio aansloot dan deed hij het wel. Dus maw de Mio verwerkt het signaal niet. Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel erg maar niet zo erg. Van Bon neemt gewoon de moeite niet om mij terug te bellen en legt al direct de schuld bij mij zonder er überhaupt naar te kijken en te vragen dat vind ik dus geen service en dat is waarom ik teleurgesteld ben.

Bert.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 31 jan 2014 22:19

PIPOOO schreef:
thomwittendorp schreef:
PIPOOO schreef:
Heb bij hun een naviagtie systeem aangeschaft via de webshop. Uitegepakt en toen bleek dat de sensor niet goed functioneerde.
- Welk navigatie systeem?
- Welke sensor?
- Hij functioneert niet goed, wat doet hij niet goed dan?

Eerst wat meer informatie over het probleem geven voor je gaat klagen, misschien doe je zelf wel wat fout........
De snelheidssensor gaaf totaal niets aan. Wel verbinding maar geen snelheid. Als ik de Garmin van mijn buurman op de sensor van de Mio aansloot dan deed hij het wel. Dus maw de Mio verwerkt het signaal niet. Maar eerlijk gezegd vind ik dat wel erg maar niet zo erg. Van Bon neemt gewoon de moeite niet om mij terug te bellen en legt al direct de schuld bij mij zonder er überhaupt naar te kijken en te vragen dat vind ik dus geen service en dat is waarom ik teleurgesteld ben.

Bert.
Dat is toch allemaal je zorg niet? Je hebt toch garantie? Haar op je tanden, opsturen die handel of aan de kassa gaan staan.
Zelf onlangs bij hen via web gekocht en prima verlopen, duurde wel even maar waren ook feestdagen.

Zwiep
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2014 21:07

Zwiep 19 apr 2014 16:05

Schoenen gekocht bij deze winkel. Bleken uiteindelijk toch net te klein.
De communicatie voor het retourneren verliep goed en ik kreeg vrijwel onmiddellijk het bericht dat ze een maat groter niet binnen hadden maar dat het wel op voorraad was bij de importeur. Een week later had ik dat maatje groter in mijn bezit.
Ondertussen ook nog een set pedalen gekocht welke eveneens zeer snel verzonden werden.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 apr 2014 19:39

Afgelopen vrijdag in de winkel geweest, primair vanwege de lage / laagste? prijzen voor sidi's genius 5fit carbon 2014 en de giro ionos zwart/rood 2014.

De Sidi's wilde ik graag passen en dat was geen probleem, niet alle maten in alle kleuren waren voorhandig (op zich logisch, met schoenmaat 47,5 ) , maar eenmaal na de kleuren gezien te hebben wilde ik de zwart/rode, en deze waren gelukkig wel in mijn maat (na passen) voorradig (in 47, 49 en de uiteindelijk gekochte 48)
(zou ik ergens online hebben besteld, had ik al geweten wat de juiste maat was, dan had ik waarschijnlijk de wit/zwart/rode besteld, welke in maat 46 al veel te wit zijn tov internetplaatje van een waarschijnlijk stuk kleinere maat)

De gewenste helm Giro ionos zwart/rood in Large was niet op voorraad (geen enkel exemplaar in welke maat / kleur dan ook ) , maar deze besteld en kan ik waarschijnlijk dinsdag ophalen, want gelijk bij Veltec? besteld.

Daarnaast ook spd-sl gele schoenplaatjes gekocht en setje rubino pro banden rood, beiden had ik op verlanglijstje staan en beiden voorradig, en naar mijn mening ook schappelijke prijzen tiot zelfs erg goedkoop.

Verder vriendelijk geholpen tegen de "superdeal" prijzen . Dus al met al ben ik super tevreden.
Prijzen zijn ook erg scherp, en de "winkelruimte" is klein en staat lekker vol, oneerbiedig zou je het een "dozenschuiver" kunnen noemen, maar gevoelsmatig doe je ze dan tekort gezien de vriendelijke behandeling die ik kreeg.
Zou ik weer wat fietsmateriaal nodig hebben, zou ik zeker ook bij de site van van Bon Sports kijken wat daar de prijzen zijn, in ieder geval ;) Maar werk er dan ook vlakbij in Apeldoorn, dus dat scheelt .....

Maar goed, 1 zwaluw maakt nog geen zomer en 1 ontevreden klant op 10 tevreden klanten is toch ook een slechte score ? En in dit tijdperk wordt er veel meer geklaagd (al dan niet terecht) dan een complimentje uitgedeeld, dus hoe je deze zaak nu moet beoordelen adhv deze ervaringen ?

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 24 dec 2014 16:46

Ik heb vorige week zaterdag velgen bij Van Bon opgehaald maar niet goed nagekeken en bij thuiskomst bleek de remrand beschadigd van het voorwiel
Ik heb ze direct gebeld en ze vertelden me dat ze maandag contact opzouden nemen.
Maandag contact gehad met de vrouw die achter de kassa stond en ze zei dat zij hem dinsdag binnen zouden krijgen en dat ik hem woensdag in huis zou hebben
Ik was eigenljk bang dat dit niet zou gebeuren door de post
Maar vandaag kwam ik vroeg thuis en evenlater de post MET mijn voorwiel
En in de doos zat een retour adres om het wiel terug te sturen
En dat ga ik dus zatrdag doen.

Dus deze zaak heeft mij echt een wereld service gegeven
Dus ik heb een behoorlijk positieve ervaring met Van Bon sport uit Apeldoorn
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

cisco
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:27

cisco 18 jan 2015 13:20

Meerdere malen bij Van Bon besteld en altijd super tevreden
Titus RX
Focus Maris Expert
Cannondale Synapse hi mod Carbon

Plaats reactie