Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2014 09:34

Inderdaad, of je nu overschoenen of winterschoenen gebruikt, er loopt altijd water via het been naar binnen. Eventueel een stukje MTB binnenband gebruiken om dit tegen te gaan.

Gebruikersavatar
C.R3.2011
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:25

Gebruikersavatar C.R3.2011 28 jan 2014 10:06

Ik gebruik dunne overschoenen over de de NW fahrenheit ik doe vervolgens mijn Castelli nanoflex broek over de boord vd overschoenen. Werkt goed voor de eerste 2 uur maar als het blijft regenen daarna toch nat. Blijf je wel dermate lang droog dat je in ieder geval bij een ritje van zo'n 3 uur alleen het lastste stukje wat nattigheid hebt en wordt je toch wel minder koud.
The wind is my friend

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 jan 2014 23:20

Recent de Shimano SH-WH80 schoenen aangeschaft, nog niet in regen getest maar lekker warm. (scheelt weer overschoenen aandoen)
Alleen klitterband is beetje irritant, met aandoen plakt dat al snel aan je schoenen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jan 2014 06:37

havana schreef:Inderdaad, of je nu overschoenen of winterschoenen gebruikt, er loopt altijd water via het been naar binnen. Eventueel een stukje MTB binnenband gebruiken om dit tegen te gaan.
Ik heb overschoenen van Bio Racer welke het water van "bovenaf" wel tegenhouden.
De Easyfit overshoe
Zie link => http://www.bioracer.com/en/collection/1 ... e-(1,5-mm)

Afbeelding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 29 jan 2014 07:56

Ik heb deze overschoenen ook. En gisteren hielden deze mijn voeten droog, ondanks de regen en het opspattende water. Ik was uiteindelijk meer dan 3 uur op weg, dus redelijk relevant.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 jan 2014 08:13

En hoe is de maatvoering van die overschoenen ?
Op de site hebben ze het over S t/m XXL, iemand idee over welke maat schoenen de XXL past ?

i-mac

i-mac 29 jan 2014 08:31

Ik heb Shimano MW-81 (winter)schoenen in maat 45, en heb de overschoenen in de XXL versie genomen. Deze passen perfect.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jan 2014 14:17

Overschoenen Bio Racer Easyfit XL
Ik heb Sidi zomerschoenen maat 45 en de XL past perfect.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 29 jan 2014 15:03

Die bioracers zien er goed uit, maar volgens mij niet echt een optie in combinatie met de NW fahrenheit wel met een lage schoen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

i-mac

i-mac 29 jan 2014 17:11

deijn schreef:Die bioracers zien er goed uit, maar volgens mij niet echt een optie in combinatie met de NW fahrenheit wel met een lage schoen.
Ik draag ze met het equivalent van de Northwaves (Shimano MW-80). En de XXL overschoenen passen perfect. Aangezien ik al vanalles probeerde om geen koude voeten te krijgen, was dit een laatste optie. Deze overschoenen, samen met Merino sokken van Ground Effect zijn voor mij de perfecte combinatie tegen de kou.


Afbeelding
Afbeelding

Edit : ik zei eerst verkeerdelijk Shimano MW-81. Dat moet dus 80 zijn.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 jan 2014 17:23

Zelf gebruik ik de Northwave Artic ATB schoenen in de winter, maar gelukkig hoef ik er niet een set overschoenen bij te doen tegen de kou... Gewoon een paar goede sokken van Assos ( herfst / voorjaar ) is voldoende.

@iMac - hoe bevallen je deze sokken ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 29 jan 2014 18:15

@rene, ik ben daar zeer tevreden over. Het onderste deel is een gewone merino wollen sok, het bovenste gedeelte is eigenlijk een soort compressie (ook merino wol hoor). Ik overweeg om een 2de paar aan te kopen. Levering uit Nieuw-Zeeland ging overigens zeer snel.

Plaats reactie