Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 13 jan 2014 12:00

nee hoor, gewoon cassette omzetten

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 14 jan 2014 20:49

Wie van het forum heeft er ervaring met de sempre pro. Na 6 jaar op een Via Nirone wil ik een nieuwe bianchi aanschaffen. Ik twijfel tussen een infinito CV en een sempre pro. Van de infinito CV lees je hier en daar wel reviews hier op't forum en in Fiets. Maar van de sempre lees je veel minder.

Aangezien ik waarschijnlijk voor een kant en klaar afgemonteerde fiets uit de folder van 2014 ga, en shimano afmontage kies (wegens alle andere fietsen thuis ook allemaal shimano), heeft de sempre qua kleursamenstelling (meer celeste) eigenlijk mijn voorkeur. Maar zoals reeds gezegd vind ik hier op het forum weining reacties over de sempre

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 15 jan 2014 17:07

bianchi-bob schreef:Wie van het forum heeft er ervaring met de sempre pro. Na 6 jaar op een Via Nirone wil ik een nieuwe bianchi aanschaffen. Ik twijfel tussen een infinito CV en een sempre pro. Van de infinito CV lees je hier en daar wel reviews hier op't forum en in Fiets. Maar van de sempre lees je veel minder.

Aangezien ik waarschijnlijk voor een kant en klaar afgemonteerde fiets uit de folder van 2014 ga, en shimano afmontage kies (wegens alle andere fietsen thuis ook allemaal shimano), heeft de sempre qua kleursamenstelling (meer celeste) eigenlijk mijn voorkeur. Maar zoals reeds gezegd vind ik hier op het forum weining reacties over de sempre
Neem eens contact op met ghepardo bicicletta in Apeldoorn. Zij bouwen je bianchi in elke kleur en groep op ( is gewoon bianchi dealer)

Dan sempre pro of Infinito cv, nog al een verschil in geometrie en prijs.

Wat ga je met de fiets doen? Wedstrijden, toertochten of voor de fun rondrijden.

Ik heb zelf op de sempre pro en de Infinito een dag gereden en moet zeggen dat de cv echt een fantastisch mooi en top frame is. Het balhoofd van de Infinito is iets hoger als bij de sempre.
#passioneceleste #ridebianchi

Bianchibob
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 21:39

Bianchibob 15 jan 2014 20:20

Weet iemand van jullie waar ik celeste met metallic kan krijgen in een spuitbus. Ik heb zelf al wat adressen gevonden maar die konden niet aan deze metallic kleur komen (mengen) die nu door bianchi wordt gebruikt.

Mijn eigen bianchi uit 2006 heeft een lichte paarse gloed als metallic door de lak heen.

Zie de kleur van een foto uit een ander topic

Afbeelding

Bianchibob
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 21:39

Bianchibob 15 jan 2014 20:21

bianchi-bob schreef:*knip*
Grappig, ik was even in de war met jouw naam. Zeker omdat je jouw account op mijn verjaardag hebt aangemaakt. :shock:

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 15 jan 2014 20:45

Voor dat kleine krasje zou ik geen spuitbus laten maken.
Het vervelende met Celeste is dat ze nogal wispelturig is. :)

De kleur is nagenoeg nooit hetzelfde.

Er zijn touchup pennen beschikbaar maar of die enigszins overeenkomen weet ik niet. Je moet proberen alleen de kras zelf op te vullen en niet het omliggende deel.

http://www.derks-wielersport.nl/nl/1379 ... cties.html

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 15 jan 2014 20:46

Italia_david schreef:Check,

Ik heb de Bianchi Infinito 2012 VCD Edition
De AS maat is 54cm en heb maat 57 frame.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
Prima, bedankt voor het meten! ;)

Bianchibob
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011 21:39

Bianchibob 15 jan 2014 21:16

GoldenRatio schreef:Voor dat kleine krasje zou ik geen spuitbus laten maken.
Het vervelende met Celeste is dat ze nogal wispelturig is. :)

De kleur is nagenoeg nooit hetzelfde.

Er zijn touchup pennen beschikbaar maar of die enigszins overeenkomen weet ik niet. Je moet proberen alleen de kras zelf op te vullen en niet het omliggende deel.

http://www.derks-wielersport.nl/nl/1379 ... cties.html
Ik was niet helemaal duidelijk denk ik, ik wil een restauratie doen van een ouder frame. Deze foto heeft niets met mijn fiets te maken, was echter wel en goed voorbeeld

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 15 jan 2014 23:15

In dat geval zou ik eens informeren wat het frame spuiten gaat kosten bij >>
http://www.specialpaintwork.nl/port_frames.asp

Die hebben ervaring met celeste spuiten.
Mischien is de prijs en resultaat beter dan zelf modderen.

Gebruikersavatar
BMS99
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 okt 2013 11:38
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar BMS99 18 jan 2014 13:06

Ik ben op zoek een extra setje (klim)wielen voor mijn Bianchi Oltre. Rij nu op carbon.
Liefst een alu velg, draadband en campa body.
Hoeft niet nieuw te zijn (maar wel in goede staat), en liefst ook niet te prijzig, dat was de fiets al :-)

Heeft er iemand tips of ervaring met wat een goeie set is die ook bij de fiets past?

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 jan 2014 13:45

GoldenRatio schreef: Het vervelende met Celeste is dat ze nogal wispelturig is. :)
De kleur is nagenoeg nooit hetzelfde.
Zeker, en wat was er mis met het Celeste van vroeger ? Ik vond het toen (jaren 70) mooier.

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 18 jan 2014 15:12

Bianchibob schreef:Weet iemand van jullie waar ik celeste met metallic kan krijgen in een spuitbus. Ik heb zelf al wat adressen gevonden maar die konden niet aan deze metallic kleur komen (mengen) die nu door bianchi wordt gebruikt.

Mijn eigen bianchi uit 2006 heeft een lichte paarse gloed als metallic door de lak heen.

Zie de kleur van een foto uit een ander topic

Afbeelding
Dit is een foto van mijn frame...

GoldenRatio schreef:Voor dat kleine krasje zou ik geen spuitbus laten maken.
Het vervelende met Celeste is dat ze nogal wispelturig is. :)

De kleur is nagenoeg nooit hetzelfde.

Er zijn touchup pennen beschikbaar maar of die enigszins overeenkomen weet ik niet. Je moet proberen alleen de kras zelf op te vullen en niet het omliggende deel.

http://www.derks-wielersport.nl/nl/1379 ... cties.html
... en ik heb bovengenoemde lak stift, maar deze dekt niet goed (lijkt wel blanke lak met een celeste gloed). Heb goed geschud voor tijd.. Wie weet wat ik fout doe?

Plaats reactie