Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 03 jan 2014 14:41

tom de groot schreef:Naast duurdere merken heb ik verschillende Decathlon broeken waar ik erg tevreden over ben. Zowel de winter als zomer uitvoering. In de toekomst zal ik dan ook niet gauw meer 200 euro voor een broek uitgeven.
Wachten op de uitverkoop. 109 euro voor de Assos Mille is niet al te duur. 89 euro voor uno

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 03 jan 2014 15:09

Ik heb een Assos Mille (korte broek) gekocht omdat men daar zoveel lof over spreekt, maar ik heb deze broek het minst aangehad van allemaal.
Geen idee, maar ik vind dit geen 'wauw'-broek (smaken verschillen :))
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

sebas82
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:59

sebas82 05 jan 2014 22:47

Gisteren ook voor t eerst mn Assos Mille aangehad, maar merkte weinig verschil met mn craft broekjes van 45 euro, kan natuurlijk ook zijn omdat ik voor t eerst sinds tijden weer een tijdje op het zadel zat.....

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 08 jan 2014 07:46

Gisteren twee Uno S5 broeken besteld bij de Assos outlet shop van De Pedaleur, hier kosten deze broeken maar 89 euro. Een aantal fietsmaten van me rijden naar volle tevredenheid met de Uno's en omdat twee Giordana broeken van me aan vervanging toe zijn (zeem te dun) ga ik deze proberen.

Groeten, Diederik

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 jan 2014 20:00

Vandaag ook maar weer eens een nieuwe broek gekocht.... Was op zich tevreden over mijn Craft, Pearl Izumi en Gore broeken. Wat minder over de duurzaamheid van mijn Gore broek. Mijn Craft en Pearl Izumi zijn al wat ouder, maar lijken toch duurzamer dan mijn Gore broek. Echter mis ik schouderbanden bij die broeken, die ik op de Gore wel heb...

Dus ook ik heb vandaag een Assos T FI.Uno S5 aangeschaft vanwege de gunstige prijzen die her en der op internet zijn verschenen... Wel erg wit, maar wel een zwarte achterkant... :). Mij benieuwen of een Assos broek nu zoveel lekkerder zit en fietst...

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 10 jan 2014 08:44

Gisteren de Uno S5 broeken ontvangen per post. Eerst indruk is; mooie broek, netjes afgewerkt en die zeem voelt heel comfortabel aan. De broeken zijn netjes verpakt en er zit een waszak bij. Mijn inziens is er wel wat veel verpakkingsmateriaal gebruikt, maar hoofdzakelijk karton wat bij het oud papier kan. Dit weekend op de fiets testen.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 jan 2014 22:04

Gister mijn Uno S5 ontvangen... En ondanks dat ik nu niet met een witte korte broek buiten ga fietsen, heb ik hem gisteravond toch even uitgeprobeerd op de spinningles... Qua contactgevoel merk ik weinig ten opzichte van mijn Craft broek (zonder schouderbanden). Maar t.o.v. mijn Gore broek voel ik toch een een of andere betere ondersteuning door de betere schouderbanden. Mij benieuwen hoe dat straks buiten voelt bij langere ritjes op de racefiets, want denk niet dat ik die witte broek ga gebruiken om mee te mountainbiken (aangezien ik daar liever ook met baggy op fiets). Of misschien koop ik er t.z.t. toch een keer een zwarte bij voor de snelle mtb-rondjes...

Want ook al was de spinningles maar een uurtje, de S5 vond ik wel lekker zitten. Voelt lekker comfortabel aan. Heb alleen wel de indruk dat ik op mijn harde Regale zadel meer profijt van die dikke zeem heb dan op dat zadel van de spinningfiets...

Renefietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2011 22:12

Renefietst 15 feb 2014 11:54

Hoi, ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe wielrenbroek. Ik heb vrij lange benen, maar ben niet echt zwaar gebouwd. Qua lengte kan ik XL aan, maar deze maat zit vaak te los om mijn benen. Wie kent merken die een wat langere pijp hebben. Uit de test in fietsmag stond dat Vaude een wat langere pijp heeft. Wie heeft ervaring met andere merken?

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 20 feb 2014 10:01

Rijd Tom Boonen en ploegmaats dan rond in een broekske van pakweg 80 euro?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 20 feb 2014 19:09

Hele goede broeken naar men zegt en de pijpen zijn 4 cm langer:
Alleen niet meer verkrijgbaar in zwart in je maat, maar wel een mooie prijs.
Misschien elders nog wel in het zwart.

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3709

In zwart, wel duurder (maar ze zeggen dat ze het waard zijn):

http://www.futurumshop.nl/assos-t-fi-mi ... eren.phtml
Bikers are not alone

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 20 feb 2014 20:14

Ik hoor meestal ook wel goede dingen over castelli broeken. Nu kwam ik deze tegen voor een gunstig prijsje:

http://cyclewear.eu/castelli-evoluzione ... -3760.html

Wat vinden jullie van deze? Ik heb nu alleen nog maar ervaring met gore bike wear en een dhb (wiggle) broek.

HarrieK
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2013 21:10

HarrieK 23 feb 2014 00:57

Zijn er hier die ervaring hebben met kleding van Rose? Vind dit een leuke set maar wil graag weten of het goed zit.
http://www.rose.nl/artikel/rose-race-pr ... aid:669061
http://www.rose.nl/artikel/rose-race-pr ... aid:688031

Plaats reactie