Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo pedalen recal

josdevos
Forum-lid

josdevos 25 jul 2010 20:44

Ik heb vandaag een doodsmak gemaakt met mijn racefiets, tijdens het fietsen breekt mijn een stalen Look Keo carbon pedaal-as af: Gevolg schade aan kleding diepe schaafwonden mogelijk sleutelbeenletsel en waarschinlijk schade aan mijn carbon koga miyata frame. Moet nog nagezien worden bij mijn fietsdealer Mat Salden in Limbricht. Pedalen zijn van 2006 in ik zie op het internet dat er een recall actie heeft plaatsgevonden waarvan ik niet op de hoogte was. Heeft iemand ervaring hiermee en de schade kunnen recuperen via verzekering aub, alle info is welkom voorbaat dank.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 25 jul 2010 23:54

Allereerst sterkte met je herstel! Er heeft een recall plaatsgevonden van de Keo pedalen van bouwjaar Jan.2004 t/m Dec.2005. Van deze lichting werd gratis de as vervangen vanwege mogelijke breuk. Toevallig heb ik mijn pedalen die van 2004 waren vorige maand nog op laten sturen door mijn FM en zijn de asjes vervangen door nieuwe. Maak overal foto's van en probeer via Salden (hij is de eerste die je aansprakelijk moet stellen) je schade te verhalen of tot een vergelijk te komen. Succes.

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 29 jul 2010 18:17

JosdeVos, ook ik heb zo lekker smak tegen asvalt gehad 2 weken geleden met een hoop roadrush ellende, ook mijn keo look classic as brak door midden. Ik heb de schade gewoon bij de NTFU ingediend en teruggehad

p.s. ik was ook niet op de hoogte van de Recall actie

zie ook het andere topic
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 01 aug 2010 15:12

josdevos schreef:Ik heb vandaag een doodsmak gemaakt met mijn racefiets, tijdens het fietsen breekt mijn een stalen Look Keo carbon pedaal-as af: Gevolg schade aan kleding diepe schaafwonden mogelijk sleutelbeenletsel en waarschinlijk schade aan mijn carbon koga miyata frame. Moet nog nagezien worden bij mijn fietsdealer Mat Salden in Limbricht. Pedalen zijn van 2006 in ik zie op het internet dat er een recall actie heeft plaatsgevonden waarvan ik niet op de hoogte was. Heeft iemand ervaring hiermee en de schade kunnen recuperen via verzekering aub, alle info is welkom voorbaat dank.

Ik dacht dat de fabrikage datum van die verdachte pedalen 2005 was. Die van mij ( Keo Sprint) zijn door Plieger in Meerkerk voorzien van nieuwe assen. Die waren in 2005 gefabriceerd. Ze waren ook gekocht bij Plieger.
Dat over die datum van fabrikage kan je lezen in het andere topic over deze Recall van deze "asbreuk Keo's".
Het was wel zo dat die bijdehandte schoonzoon van Plieger mij vertelde dat mijn pedalen niet meer zouden breken na 5 jaar gebruik en dat vervanging niet nodig was. Dat pikte ik niet en na enige dwang zijn de assen dus wel vervangen onder garantie. Omdat het allemaal zo lang duurde heb ik Shimano Dura Ace pedalen gekocht die heerlijk fietsen en met de Shimano cleats lopen is een enorme verbetering t.o.v die Look plaatjes.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 01 aug 2010 16:27

Vriend van mij net hetzelfde meegemaakt maar hij had geluk: niet gevallen en gewoon heel erg hard geschrokken.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

indecs
Forum-lid

Gebruikersavatar indecs 02 aug 2010 17:30

Thuis gelijk al mijn Keo's even checken...

indecs
Forum-lid

Gebruikersavatar indecs 02 aug 2010 21:29

En ja, ook hier een set Keo Classic uit september 2005. De andere 3 paar Keo's zijn gelukkig van '06 en '07.
Dat wordt inleveren want daar kan ik natuurlijk nooit meer met een gerust hart mee rijden.

Eens kijken of dat gaat lukken bij een van de FM's hier in de buurt.

Plaats reactie