Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Advies vraagprijs verkoop racefiets?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 dec 2013 15:37

Heb je de kabels van bv een Supersix evo 2014 gezien? Buitenlangs!
Dat wordt puur voor het gewicht gedaan en heeft niet altijd met gedateerdheid te maken.
De fiets met die afmontage is zijn geld dubbel en dwars waard.(E1500,-) 8-)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 dec 2013 16:23

Het blijft toch altijd nog wat de gek ervoor geeft en hoe snel je ervan af wilt. 1400 lijkt me een mooie vraagprijs.
Denk dat je er dan uiteindelijk 1200 voor krijgt ofzo.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 dec 2013 17:03

Precies zoals je zegt japie, hij kan echter wel wat hoger in de boom gaan zitten kwa vraagprijs.
Anders de fiets in onderdelen verkopen, dan krijgt ie er geheid meer voor.
Het blijft een toppertje en de echte kenners weten dat op waarde te schatten. :)

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 24 dec 2013 17:26

ik zou er ook nog wel 1500euro voor vragen maar zoals gezegt 1300euro vangen moet je het denk ik doen
fiets is prachtig maar de echte kenners weten vaak ook de weg naar de nieuwere modellen voor weinig geld.
Internet maakt op de gebied heel veel kapot maar het is niet anders.
Daarom zou ik zelf waarschijnlijk gewoon goedkope wielen steken en zodoende een paar mooie wielen in m`n nieuwe fiets zetten.
Want als de de racing 0 weer moet kopen ben je weer de hoofdprijs kwijt.
Slopen is een optie maar probeer maar eens een los frame voor redelijk geld te verkopen dat is toch vrij lastig,
Ik heb een Ridley Noah RS te koop staan en een De Rosa Merak maar de Ridley reageert geen hond op (ja een bod van 450euro) en de De Rosa reageert iets meer op maar staat ook al maanden te koop.

Dus ik zie weinig heil in het slopen en los verkopen , zo ga ik denk ik de Ridley opbouwen met een gebruikte groep en de De Rosa waarschijnlijk houden en de Beone verkopen als complete fiets en de De Rosa opbouwen met campa zo heb ik een mooie De Rosa winterfiets en een De Rosa winterfiets

Mensen kopen liever een complete fiets dan een los frame , jammer genoeg :(
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 24 dec 2013 18:54

Bedankt voor alle advies! Denk dat het 1600 wordt incl de zero's en 1300 incl R7's. Die heb ik vorige maand gekocht als Tacx-setje, heeft de koper zo een keuze.

Verkoop gaat in januari gebeuren, eerst dan een proefritje maken op de fiets die ik wil gaan kopen. Dan/daarna de Addict verkopen, heeft geen haast.

Plaats reactie