Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aero fiets voor wedstrijd rijdende student

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 dec 2013 16:33

skinny-beach-boy schreef:Ik zei tegen de verkoper: (die bij de elite rijdt) ik zal een langere stuurpen willen bij die 56. Maar hij adviseerde om het zadel meer naar achter te plaatsen voor betere kracht overbrenging. Dus het wordt vooral veel experimenteren van het voorjaar.
Nu ben ik je echt kwijt, Nu op je 60 wil je niet verder naar achteren, want dan schuif je toch weer naar voren en dadelijk op de 56 gaat dat wel lukken?
Als je een nieuwe fiets wilt gewoon kopen, maar als ik de foto zie is gewoon nu je zadel 2-3 cm naar achter zetten al een heel groot verschil. Zou je dan nog niet goed zitten even een foto met handen in de beugel, wellicht zou dan zichtbaar zijn dat je misschien een stuur met iets meer drop zou moeten monteren, maar dit is zo slecht zichtbaar.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 dec 2013 17:08

ophetkantje schreef:
skinny-beach-boy schreef:Ik zei tegen de verkoper: (die bij de elite rijdt) ik zal een langere stuurpen willen bij die 56. Maar hij adviseerde om het zadel meer naar achter te plaatsen voor betere kracht overbrenging. Dus het wordt vooral veel experimenteren van het voorjaar.
Nu ben ik je echt kwijt, Nu op je 60 wil je niet verder naar achteren, want dan schuif je toch weer naar voren en dadelijk op de 56 gaat dat wel lukken?
Als je een nieuwe fiets wilt gewoon kopen, maar als ik de foto zie is gewoon nu je zadel 2-3 cm naar achter zetten al een heel groot verschil. Zou je dan nog niet goed zitten even een foto met handen in de beugel, wellicht zou dan zichtbaar zijn dat je misschien een stuur met iets meer drop zou moeten monteren, maar dit is zo slecht zichtbaar.
Ik snap het ook niet zo goed. Waarom zou een zoveel kleinere fiets wel passen met aanpassingen middels een langere stuurpen, zadel naar achter? Als je naar een kleiner frame zou moeten dan niet ineens naar een 56.

Maar wat ik wel snap is dat de verkoper weer een fiets verkocht heeft :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 04 dec 2013 19:12

Met het zadel naar achteren en het stuur naar voren.
Wordt jij eens even wakker! Waar begin je aan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 dec 2013 22:07

Cube valt altijd een maatje kleiner dan ze aangeven dit is dus een 54cm frame... :? De Agree komt heel dicht in de buurt bij een comfort geometrie dus als je diep wilt zitten is dit gewoon niet de fiets voor jou. En als er één fiets een allemansvriend is is het de Agree wel.

In principe heeft jouw huidige fiets de juiste maat alleen een totaal verkeerde geometrie. Dit wil je nu oplossen door een fiets te kopen met een vergelijkbare geometrie maar dan 2 maten kleiner. Dit lijkt mij niet de juiste weg.

Ik verwacht dat je bij Rose een beter passende fiets gaat vinden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 dec 2013 09:22

Alleen om je te helpen toch nog een keer anders gezegd. Als ik naar de foto kijk zit je te gedrongen. Of wel in elkaar gevouwen. En te ver naar voren. Op deze fiets zou je dus al verder naar achteren en dieper of langer moeten zitten. Op een kleiner frame wordt dat volgens mij alleen maar moeilijker om dat voor elkaar te krijgen, tenzij het echt een compleet andere geometrie betreft. Met dezelfde geometrie zou je juist eerder aan een groter frame denken. Wat ik vooral zou doen is echter toch proberen je zadel wat terug te zetten, eventueel in kleine stapjes, maakt waarschijnlijk je krachtoverdracht ook nog effecienter. Succes met je keuze.
Ach, ik zeg ook maar wat

skinny-beach-boy
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2013 19:54

skinny-beach-boy 10 dec 2013 18:02

'
Laatst gewijzigd door skinny-beach-boy op 26 dec 2013 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 dec 2013 15:46

Toch lijkt me de L beter voor je. Met de M kun jij alleen in uiterste positie redelijk zitten en met de L kun je nog genoeg schuiven en stoeien met jouw houding.
Ook staat je zadel hier nog niet op de juiste hoogte en zal die een tikkie hoger uit komen.

Ga in ieder geval van de goede zadelstand uit. stel dat in en kijk dan waar het stuur voor jou moet komen. Er is maar 1 stand van het zadel en dat is de juiste.

Succes.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 21 dec 2013 15:58

Het heeft geen enkel nut. Een half forum heeft de beach boy al geprobeerd een en ander aan het verstand te brengen, maar dit is aan dovemansoren gericht. Hij wil een te kleine fiets.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 dec 2013 16:03

dickygiovanni schreef:Het heeft geen enkel nut. Een half forum heeft de beach boy al geprobeerd een en ander aan het verstand te brengen, maar dit is aan dovemansoren gericht. Hij wil een te kleine fiets.
+1 Hopelijk fietst hij er lekker op, anders is het zonde van het geld.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 21 dec 2013 20:32

dickygiovanni schreef:Het heeft geen enkel nut. Een half forum heeft de beach boy al geprobeerd een en ander aan het verstand te brengen, maar dit is aan dovemansoren gericht. Hij wil een te kleine fiets.
+1
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 dec 2013 16:29

hhaha, tja, die gasten zijn er ook natuurlijk, nou dan zal hij vast slagen.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 23 dec 2013 22:40

Een maatje kleiner kan wel voor te koersen, maar 2 maten is wel een beetje té. Bij deze specifieke fiets interpreteer ik de maat M als een traditionele 56 met een bovengemiddelde reach van 403mm. Ze geven bij Rose advies over de binnenbeen lengte icm met de framemaat. Bij maat M staat: 85-88cm, bij maat L: 89-93 . De ts geeft aan benen van 88cm te hebben en sportief op zijn fiets te willen zitten. Een maat M lijkt mij geen verkeerde keuze voor hem.

Plaats reactie