Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 10 dec 2013 20:01

Pelep schreef:
lcsmt schreef: Dat is volgens mij dezelfde als deze
=> http://www.ebay.com/itm/2000-lumen-Cree ... 0934996623

Kost ongeveer 1/3 van de prijs die jij opgeeft.
Ik heb ze en ben er tevreden van, al iets meer dan 1 jaar in gebruik.
Gekocht en op komst, benieuwd.
En toegekomen. Aangesloten en werkt zonder problemen. Of het nu de 2000 Lm is, meer of minder geen idee maar de vrouw des huizes dacht dat er een UFO aan het landen was in de tuin 8-) Voor 16 EUR een koopje als het zo blijft

Hoe bevestigen jullie de batterij?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 10 dec 2013 21:54

Pelep schreef:
Pelep schreef:
lcsmt schreef: Dat is volgens mij dezelfde als deze
=> http://www.ebay.com/itm/2000-lumen-Cree ... 0934996623

Kost ongeveer 1/3 van de prijs die jij opgeeft.
Ik heb ze en ben er tevreden van, al iets meer dan 1 jaar in gebruik.
Gekocht en op komst, benieuwd.
En toegekomen. Aangesloten en werkt zonder problemen. Of het nu de 2000 Lm is, meer of minder geen idee maar de vrouw des huizes dacht dat er een UFO aan het landen was in de tuin 8-) Voor 16 EUR een koopje als het zo blijft

Hoe bevestigen jullie de batterij?
Bij mij hangt de batterij onderaan de stuurpen, de velcro is inmiddels wel al afgescheurd van het batterijtasje. Pas daar dus mee op, plots hing de batterij vervaarlijk tegen mijn voorvork aan te tikken.
Heb alles terug aan elkaar gezet en heb nu een spanriempje om het geheel.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 dec 2013 21:59

Tnx voor de update, gelijk ook maar eentje besteld.

yellow1978
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19

yellow1978 11 dec 2013 10:52

Ik ook! Met name vanwege het enorme verschil in kosten tov de betere/duurdere lampen uit de test in fiets en Grinta, met een enigszins vergelijkbaar bereik.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 dec 2013 19:42

Nicosch schreef:Tnx voor de update, gelijk ook maar eentje besteld.
Met plezier. Had bij dezelfde shop ook een achterlicht gekocht op AAA batterijen, volledige lengte van de zadelpen. Is apart gestuurd en vandaag toegekomen, was 3,5 EUR meen ik. Voor 20 EUR zien ze me bijna op Mars denk ik.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 13 dec 2013 21:07

Pelep schreef:
Pelep schreef:
lcsmt schreef: Dat is volgens mij dezelfde als deze
=> http://www.ebay.com/itm/2000-lumen-Cree ... 0934996623

Kost ongeveer 1/3 van de prijs die jij opgeeft.
Ik heb ze en ben er tevreden van, al iets meer dan 1 jaar in gebruik.
Gekocht en op komst, benieuwd.
En toegekomen. Aangesloten en werkt zonder problemen. Of het nu de 2000 Lm is, meer of minder geen idee maar de vrouw des huizes dacht dat er een UFO aan het landen was in de tuin 8-) Voor 16 EUR een koopje als het zo blijft

Hoe bevestigen jullie de batterij?
Inderdaad een koopje maar niet hetzelfde als de in Nederland verkrijgbare Xeccon. Ik heb ze allebij en je ziet duidelijk dat het een andere lamp (vorm) is met andere/goedkopere hardware. De accu is kleiner, gaat minder lang mee en is niet zo goed bestand tegen water. Verder is het hoesje erg goedkoop uitgevoerd. De xeccon heeft een dusdanig mooi neopreen hoesje dat je hem zonder risico op krassen op je frame kunt monteren. De goedkope gaat maar 1.5uur mee ipv 2.5uur uur bij de Xeccon. Na 1uur en een kwartier neemt de lichtsterkte in een rap tempo af. De lader bestaat uit 2 delen met een slecht aansluitende Usa>EU connector.

Verder is het vermelden waard dat ik er 2 heb gekocht en er eentje zowieso niet werkt.... :roll:

Het gaat hier dus om een direct vergelijk tussen de Ebay lamp en de Xeccon S12.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 13 dec 2013 22:29

Ik moet er wel bij vermelden dat ik hem meer op offroad gebruik beoordeel dan weggebruik. Voor de ritten op de weg is hij ideaal mede ook door zijn lage prijs. Je hebt dan genoeg aan de lagere stand en dus ook een langere gebruikduur dan de 1,5 uur op vol vermogen.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 14 dec 2013 10:25

Ik heb de Xeccon S-14 (via mtb-led) en ben er super tevreden over. Drie standen: hoog, normaal en knipperend. Op de normale stand (meer dan voldoende voor ww-ritjes) houdt de accu het een uur of 6 vol voordat hij aangeeft dat er bijgeladen moet worden (lichtje aan de achterkant van de lamp geeft indicatie groen-blauw-rood).

Het neopreen hoesje om de accu is briljant: geen beschadigingen aan de fiets en door prima klittenband overal aan je fiets te bevestigen.

Rij er nu een jaar mee, ziet er nog uit als nieuw en functioneert ook zo. Kortom, prima aankoop
It is not a lie if you believe it...

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 14 dec 2013 22:34

Stuntman Mike schreef: Inderdaad een koopje maar niet hetzelfde als de in Nederland verkrijgbare Xeccon. Ik heb ze allebij en je ziet duidelijk dat het een andere lamp (vorm) is met andere/goedkopere hardware. De accu is kleiner, gaat minder lang mee en is niet zo goed bestand tegen water. Verder is het hoesje erg goedkoop uitgevoerd. De xeccon heeft een dusdanig mooi neopreen hoesje dat je hem zonder risico op krassen op je frame kunt monteren. De goedkope gaat maar 1.5uur mee ipv 2.5uur uur bij de Xeccon. Na 1uur en een kwartier neemt de lichtsterkte in een rap tempo af. De lader bestaat uit 2 delen met een slecht aansluitende Usa>EU connector.

Verder is het vermelden waard dat ik er 2 heb gekocht en er eentje zowieso niet werkt.... :roll:

Het gaat hier dus om een direct vergelijk tussen de Ebay lamp en de Xeccon S12.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik hem meer op offroad gebruik beoordeel dan weggebruik. Voor de ritten op de weg is hij ideaal mede ook door zijn lage prijs. Je hebt dan genoeg aan de lagere stand en dus ook een langere gebruikduur dan de 1,5 uur op vol vermogen.
Is ook een beetje appels en peren vergelijken natuurlijk. Zonder twijfel zal het toebehoren van de xeccon beter zijn. De test eens gedaan, de lamp brandt op de tweede stand 5 uur, meer dan voldoende voor mij. En met 2000lm zie je op die spaarstand nog meer dan genoeg. Het hoesje voldoet, en de lader werkt prima. Jammer dat het bij jou tegenviel.

Eens op die MTB led site gekeken, de S14 van 1200Lm kost inclusief verzending naar België 71,3 EUR. Het lampje van 2000Lm dat ik kocht inclusief verzending een 16 EUR. Voor wat ik ermee doe volstaat het prima.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 16 dec 2013 08:39

Deze heb ik op m'n commuter zitten:
http://www.ebay.com/itm/CREE-LED-XML-T6 ... 1167915159?
Iets minder licht dan bovenstaande lampen met externe accu maar toch nog erg veel.
Het mooie aan deze lamp is dat ik deze onder m'n stuur kan monteren met tie-wraps. De lamp is dan mooi weggewerkt en hangt in het midden. De stuurmontage kan je er afschroeven en dan de lamp "op de kop" plaatsen zodat de bedieningsknop goed bereikbaar is.

TijmenK
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2013 00:33
Locatie: Rotterdam

TijmenK 16 dec 2013 23:30

opperhoofd schreef:Deze heb ik op m'n commuter zitten:
http://www.ebay.com/itm/CREE-LED-XML-T6 ... 1167915159?
Iets minder licht dan bovenstaande lampen met externe accu maar toch nog erg veel.
Het mooie aan deze lamp is dat ik deze onder m'n stuur kan monteren met tie-wraps. De lamp is dan mooi weggewerkt en hangt in het midden. De stuurmontage kan je er afschroeven en dan de lamp "op de kop" plaatsen zodat de bedieningsknop goed bereikbaar is.
Die ziet er wel goed uit, hoe lang doe je ongeveer met een batterij?

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 28 dec 2013 02:43

28 november besteld en op 27 december afgeleverd (het duurt even per post vanuit China)
Accu opgeladen en zeer onder de indruk van het licht wat eruit komt. Ik ben benieuwd hoe het lampje gaat bevallen op de fiets, maar wat kan je gebeuren voor € 16,00 ?

Plaats reactie