Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Anko
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2013 13:39

Anko 06 dec 2013 16:24

arnoudrace schreef:Mijn inflite is binnen. Wegbandjes gemonteerd en andere crank. Ben benieuwd hoe dat gaat bollen en remmen met schijfjes.
Ben ook benieuwd naar je rem ervaring.

Heb zelf het idee dat het remsysteem van Shimano wat erop, zit nog een tussen oplossing/weg is naar volledig hydraulische versie.

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 06 dec 2013 18:11


materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 06 dec 2013 18:20

Dit lijkt meer op een advertorial niet op een test

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 dec 2013 16:11

Foto's dan maar?

Afbeelding
meer foto's

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 dec 2013 20:16

Mooie foto's! En stuk beter fietsweer dan hier :)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 07 dec 2013 23:00

Anko schreef:
arnoudrace schreef:Mijn inflite is binnen. Wegbandjes gemonteerd en andere crank. Ben benieuwd hoe dat gaat bollen en remmen met schijfjes.
Ben ook benieuwd naar je rem ervaring.

Heb zelf het idee dat het remsysteem van Shimano wat erop, zit nog een tussen oplossing/weg is naar volledig hydraulische versie.
Hi, schijfremmen hebben altijd even wat tijd nodig om in te remmen (1 ritje in de nattigheid pas er opzitten) maar op de eerste ervaring remt het niet slecht. Niet vergelijkbaar met de directe power van een hydraulische cylinder (en bijbehorende lage vingerdruk) dat moet je niet verwachten. Maar de remwerking is goed, iig beter dan gewone velgremmen, vergelijkbaar met cantilevers, droog of nat is de remwerking constanter dan met velgremmen. Bagger op je velg heb je geen last van, da's ook op de weg bij slecht weer of na een bui een voordeel (daar ga ik de Inflite het meest voor gebruiken, met 28mm wegbandjes), dat scheelt ook blokjes/ velgen reinigen en slijtage. Punt is wel dat je vooral in de beugels goed kunt moduleren, vanaf de shifters gaat dat (nog?) moeizamer. Voor nu inderdaad transitieremmetje. Ik sluit in de toekomst een upgrade niet uit, wanneer hydraulische rem/schakelhendels zijn doorontwikkeld.
PS, dat Ergon zadel SM 30 zit verbluffend goed.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

edgar1976
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:02

edgar1976 10 dec 2013 08:10

Sinds afgelopen vrijdag de trotse bezitter van een Ultimate CF SL 9.0. Heerlijke fiets maar moet wel gigantisch wennen aan de overgang van een 53/39 crank met 9 speed naar een 50/34 met 11 speed. Maar zal vast wel goedkomen :-)
Als je het koud krijgt op de fiets moet je harder fietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 dec 2013 08:13

Schroef er een 39 op en 't zal een stuk minder wennen zijn. Anders eventueel een cassette die met een 11 begint, dan kan je wat meer met 't 34 binnenblad in Nederland.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edgar1976
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 okt 2013 15:02

edgar1976 10 dec 2013 08:41

De cassette is 11-28 maar heb sowieso het idee dat ik meer het buitenblad zal gebruiken bij deze fiets. Maar zoals gezegd: het is gewoon even wennen.
Als je het koud krijgt op de fiets moet je harder fietsen

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 10 dec 2013 12:59

ik vind de 11 op het binnenblad niet zo'n aangename combinaite, voor de rest zit je op het vlakke zo goed als altijd op je buitenblad, eens op buitenblad*11 ben je goed bezig

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 10 dec 2013 13:07

remirom schreef:voor de rest zit je op het vlakke zo goed als altijd op je buitenblad, eens op buitenblad*11 ben je goed bezig
Wat een kul. Dat hangt helemaal van je fietsstijl af. Iemand die graag met een hoge cadans rijdt -- ik rij zelf bijvoorbeeld gemiddeld 95-100 rpm -- gebruikt zelden zijn buitenblad op het vlakke.

Een 34-binnenblad is volkomen zinloos tot pakweg het middengebergte. Alles wat daarbinnen valt (de Nederlandse vlakte maar zelfs de Limburgse en Ardenner heuvels) kun je prima af met een 39 binnenblad.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 dec 2013 13:21

evilhomer schreef:
remirom schreef:voor de rest zit je op het vlakke zo goed als altijd op je buitenblad, eens op buitenblad*11 ben je goed bezig
Wat een kul. Dat hangt helemaal van je fietsstijl af. Iemand die graag met een hoge cadans rijdt -- ik rij zelf bijvoorbeeld gemiddeld 95-100 rpm -- gebruikt zelden zijn buitenblad op het vlakke.

Een 34-binnenblad is volkomen zinloos tot pakweg het middengebergte. Alles wat daarbinnen valt (de Nederlandse vlakte maar zelfs de Limburgse en Ardenner heuvels) kun je prima af met een 39 binnenblad.
Je spreekt nu voor jezelf neem ik aan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie