Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vaude Spray 2 Regenbroek ervaringen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 nov 2013 17:47

Hoi,

Iemand ervaring met de Vaude Spray 2 regenbroek?

Het gaat me dan om slijtvastheid op het zitvlak en daadwerkelijke waterdichtheid.

Ik heb diverse lange broeken en een 3/4 met zeem en windbreakers maar als het regent moet ik toch iets hebben om voornamelijk mijn bovenbenen droog te houden en dat zeker met lagere temperaturen.

De Assos HL.SturmNuss is geen alternatief aangezien ik die veel te duur vind met een prijs van 270 Euro. Een keer vallen en 270 Euro eventueel naar de vaantjes gaat me tevens te ver.

Ik hou me aanbeloven voor alternatieven.

vaude-spray-2:

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timken
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2009 19:23

timken 09 nov 2013 19:47

met de Vaude spray heb ik geen ervaring, maar zelf heb ik de MOJARO regenbroek van Rose. In combinatie met winterschoenen van NW hou ik alles droog in extreme cross omstandigheden (diepe plassen en veel modder). De prijs is nu maar €41, heb ik gezien op de site. Model ziet er vrij identiek uit op het eerste zicht. Zelf heb ik nu de Mavic Hydro H20 regenbroek besteld bij Rose, is aansluitend en voor op de weg ziet het er toch iets deftiger uit
Laatst gewijzigd door timken op 26 nov 2013 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 09 nov 2013 22:12

Vaude Spray is een heel erg fijne broek, echt waterdicht en goed ademend, heeft een versterkt zitvlak deel en heel prettig verstelbare pijpen door klitteband. Dit maakt aan en uittrekken met schoenen aan een stuk makkelijker. Wel even passen voor de juiste maat de maat, broek is nl behoorlijk strak in taille dus kijken of je hem over de heupen krijgt. Al met al heel erg positief.
PamScalpel

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 nov 2013 11:59

Bedankt Timken. Helaas geen maat L meer bij Rose.

@pamscalpel. Bedankt voor de maat tip. Passen is geen optie aangezien ik geen idee heb waar de Vaude Spray hier in de buurt verkocht wordt en om nu voor 1 broek twee uur in de trein naar Arnhem te stappen gaat me wat ver.
Tevens een gedegen risico om naar Mantel af te reizen want zien doet vaak kopen ;)

Ik zie dat Mantel wel een maattabel bij de Vaude Spray 2 heeft staan. Straks eens even mijn maten opnemen maar zoals ik nu zie moet het een L worden.

Ah, wacht eens even. Ik zie dat ze de Vaught Spray 2 ook bij Bever hebben. Laat hier nu in het centrum binnenkort een Bever winkel opengaan. Er is er al eentje zie ik nu maar die zit wat verder weg. Bever is wel iets duurder maar dan kan ik in ieder geval wel passen.

Weet jij of volgende maattabel voor jou in ieder geval klopt? Je moet de tabel even vergroten

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 25 nov 2013 20:49

ik heb deze broek nu twee jaar en kan m iedereen aanraden.
-verstevigde laag in het kruis is top; platte naden, nooit een lek gemerkt in de liezen. het is fijn dat dit steviger is want hier slijt zo'n broek gewoon sneller. de vaude drop heeft dit volgens mij niet.
-de broek is ook relatief klein te vouwen en met het bijbehorende zakje handig mee te nemen voor woon-werk.
-tot slot de dubbele klittenband sluiting aan de onderzijde zorgt voor een goede aansluiting rond de kuiten. het flappert dus niet.

ik weet niet waar je woont of werkt, maar in roosendaal zit een outdoor shop die dealer is van Vaude en een geweldige service geeft! http://www.outdoor.org/

Plaats reactie