Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 nov 2013 11:46

sharkman113 schreef:
legrimpeur schreef:@'sharkman113': In het verleden heb je ook al eens opgemerkt dat de niet-Lynskey frames helemaal niet door Lynskey gebouwd (lees: gelast) zijn en dat er alleen een soort 'made by ...' sticker op geplakt is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan die info komt, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor...
van Mark Lynskey zelf...
...en talloze bronnen (dit is totaal geen geheim en er is ook niets mis mee)...
O.K., duidelijk en bedankt voor de aanvulling en link naar 't interview.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 nov 2013 12:13

gazelle79 schreef:...Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Planet X Ti frames. De reviews die ik kan vinden zijn lovend en volgens mij is Le Grimpeur ook Planet X adapt? Ik kan alleen lastig plaatsen wat het verschil is tussen de "Pro Road" en de "Sportive"...
Op de site van Planet X zie ik de 'Sportive' alleen als frame en dan ook nog slechts in één maat (L). Bovendien staat er 'Out of stock' bij, dus momenteel niet leverbaar. En dan nu terug naar je vraag. De 'Pro Road' serie frames hebben een echte 'race-geometrie'. D.w.z. ze hebben een relatief korte balhooofdbuis (met geïntegreerd balhoofd), waardoor je al snel 'diep' komt te zitten (tenzij je 'veel' spacers toepast). Wil of 'moet' je wat meer ontspannen op je fiets zitten, dan komt het 'Sportive' frame in beeld. Dit frame is bovendien uitgevoerd met bevestigingspunten voor spatborden. Let ook op de maatvoering van de 'Pro Road'! Als bijvoorbeeld een M net te klein (vooral qua balhoofdbuis) voor je is en een L dan weer net te groot (qua bovenbuislengte), biedt Planet X geen M/L, zoals bij Lynskey wel het geval is. Ik rijd op een Lynskey R230 maat M/L, wat voor mij de 'optimale' maat is. Mijn Planet X maat L heb ik later (i.v.m. mijn rug) toch geschikt kunnen maken door i.p.v. 2,5 cm aan spacers 3 cm aan spacers plus een 0-graden stuurpen toe te passen. Er zijn dus wel mogelijkheden om een beetje te 'tunen' ;) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 12 nov 2013 20:28

legrimpeur schreef: ;) .
legrimpeur, dank voor deze ZINVOLLE bijdrage. Ieder forum(item) lijkt tegenwoordig op een bepaald moment te verzanden in welles-nietes discussies over persoonlijke meningen of ideeen. (Lees vooral "persoonlijke",......... :-) ) Laten we in beeld houden dat we allemaal van fietsen houden.........en het een beetje leuk houden.
groet,
wido
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 nov 2013 10:51

wido schreef:legrimpeur, dank voor deze ZINVOLLE bijdrage....
:)
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 15 nov 2013 10:16

kees0251 schreef:3-Het laswerk is simpelweg gelijkwaardig aan wat ik zie bij "elitemerken" , .
Hoe staat het eigenlijk met de toegezegde foto's?

Onderstaande lassen van pagina 271 zijn niet echt top namelijk:

Afbeelding

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 15 nov 2013 18:31

Ja die lassen zijn net zo lelijk als mijn titanium borgini.
ergens moet toch het prijs verschil in zitten met de gerenommeerde merken als litespeed moots en lynsky
maar de mijne rijdt zo lekker dat mijn ridley carbon alleen nog als reserve fiets gebruikt wordt.

sheep
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:46

sheep 15 nov 2013 20:09

Ik denk dat het al eens eerder besproken is. Obv de fotos uit china kan je nog op en aan merkingen geven en gaan ze nog eens aan de slag met het schuurlint. De las wordt daar uiteraard niet beter of slechter van maar de onregelmatigheid wordt visueel minder.
Ik denk de eerdere opmerking een juiste kan zijn. Het frame is 400 euro en een vergelijk met bijv een Moots frame moet je naar mijn idee niet willen maken.
Hierbij een foto van de meer geslepen las.
Afbeelding

Oetgrunn
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:47

Oetgrunn 16 nov 2013 10:50

Ik weet niet of het onder reclame valt en dus misschien niet mag hier maar ik deel het toch ff:
Van Herwerden heeft dit weekend een paar mooie aanbiedingen in titaan.
Ik heb overigens geen enkele zakelijk binding met deze winkel, woon er niet eens in de buurt.

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 17 nov 2013 00:13

Oetgrunn schreef:Ik heb overigens geen enkele zakelijk binding met deze winkel, woon er niet eens in de buurt.
Nee; Zuud-Holland is gain Grunn' :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Gebruikersavatar
indecs
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 aug 2007 23:47

Gebruikersavatar indecs 18 nov 2013 18:31

Eindelijk klaar na enkele maandjes wachten; custom titanium Hampsten Strada Bianca uit Seattle.
Ruimte voor vaste spatborden en max. 27mm banden, of 32mm zonder spatborden. Gisteren effe gauw een kort rondje gedaan met de Neutrons + Veloflex… super! Deze week een langere rit met Ernie Frieke wielen + 32mm Grand Bois Cypres. Ben benieuwd!!

Het was al donker, dus het moest even in de woonkamer op de bank in het spotlicht :D

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 nov 2013 19:04

Heel chique!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 18 nov 2013 19:14

Zeer fraai en werkelijk een schoonheid.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie