stuur scheef
ik ben er achter gekomen dat mijn stuurpen iets te lang was, nu ben ik terug gegaan naar de fm en heeft ie een kortere stuurpen gemonteerd, aleen nu zit t stuur iets scheef kan ik dit zelf rechtzetten, en hoe? ik ben niet super handig.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
hoe bedoel je scheef, misschien dat een foto een en ander duidelijker maakt, waarschijnlijk is het heel simpel met een inbus op te lossen alleen is de vraag de boutjes bij het stuur of de stuurpen
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
het stuur staat zeg maar scheef ten opzichte van het wiel dus als ik recht fiets wijst het stuur iets na links, kan zo snel even niet een foto maken.
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!
2 inbus boutjes op de stuurpen los maken (waar deze aan je voorfork vast zit) recht zetten. en dan weer vast draaien
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
met een beetje gevoel is dat niet nodig....
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Jay schreef:2 inbus boutjes op de stuurpen los maken (waar deze aan je voorfork vast zit) recht zetten. en dan weer vast draaien
Denk aan het "aanhaalmoment". Als je geen momentsleutel hebt, onthoud dan de positie van je inbussleutel bij het begin van het losdraaien van de boutjes en die bij het stoppen met losdraaien en tel eventueel het aantal omwentelingen dat je maakt (tussentijds de sleutel dus niet losnemen, m.a.w. in de boutjes laten zitten). En houdt deze posities aan bij het weer vastdraaien! Het rechtzetten van het stuur moet je ook voorzichtig doen, anders loop je de kans dat je de afstelling van het balhoofdlager verandert!
60 x Ventoux
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
Tja zo kun je ook een heel topic schrijven over 2 inbusboutjes los en vastdraaien...
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
- Locatie: wolvega
Le Grimpeur schreef:Denk aan het "aanhaalmoment". Als je geen momentsleutel hebt, onthoud dan de positie van je inbussleutel bij het begin van het losdraaien van de boutjes en die bij het stoppen met losdraaien en tel eventueel het aantal omwentelingen dat je maakt (tussentijds de sleutel dus niet losnemen, m.a.w. in de boutjes laten zitten). En houdt deze posities aan bij het weer vastdraaien! Het rechtzetten van het stuur moet je ook voorzichtig doen, anders loop je de kans dat je de afstelling van het balhoofdlager verandert!
Als je voorvork een alu buis heeft luistert het allemaal echt niet zo nauw. Gewoon vast is vast. De afstelling van het balhoofdlager is geborgd door de topcap, je kunt je stuurpen gewoon draaien zonder daar iets mee te hoeven doen.
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
maar dan niet te vast
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten