Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Help fiets total loss?

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 20:52

Dag mede forumers,
Het gaat bepaald niet goed, ik heb veel last van pijn. De pijnbestrijding is nogal ingrijpend maar dus niet 100% effectief.
M
ijn fiets is met röntgen onderzocht en afgekeurd. Later krijg ik een rapport met alles bevindingen. Reparatie vrijwel zeker duurder dan de waarde.

In de fiets zat een nieuwe velg met Powertap naaf. Deze heb ik pas een paar maanden geleden van Zorroi gekocht. Als ik deze terug wil krijgen heb ik geen fiets meer voor tijdens de winter, als ik de velg niet terug wil heb ik een fiets maar een behoorlijk verlies.

Volgende week krijg ik waarschijnlijk nieuws van de expert.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 21:02

Wat vervelend om te horen. Kunnen ze je niet op een andere manier helpen om de pijn te onderdrukken aangezien dit niet goed helpt?

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met als je die velg terug wilt dat je dan geen winterfiets hebt en als je dat niet wilt dat je dan wel een fiets hebt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 21:16

JPAR schreef:Wat vervelend om te horen. Kunnen ze je niet op een andere manier helpen om de pijn te onderdrukken aangezien dit niet goed helpt?

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met als je die velg terug wilt dat je dan geen winterfiets hebt en als je dat niet wilt dat je dan wel een fiets hebt.
De medicatie is vandaag aangepast maandag heb ik weer contact wellicht dat het dan beter gaat.

Ik heb recht op de dagwaarde min de opkoopwaarde.
Als de dagwaarde €1.200,- is en het hoogste bod op het wrak €700,- krijg ik dus €500,- van de verzekering en de rest van de opkoper.
Wil ik u het wrak behouden (vanwege het wiel) dan moet ik het hoogste bod betalen, in dit voorbeeld €700,- Dan moet ik dus zelf €200,- bijleggen.

Dus ik kan slechts de mist slechte van twee slechte keuzes kiezen, de fiets. En hopen dat iemand op het forum spoedig weer en tweede hands velg met Powertap aanbied.
Maar ik hoop dat het anders zal aflopen, in de loop van de aankomende week zal dat duidelijk worden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2013 21:24

Is bij de waarde bepaling van je fiets dan wel rekening gehouden met de Powertap? Hoeveel is de afschrijving procentueel gezien?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 21:26

amclassic-fan schreef:Is bij de waarde bepaling van je fiets dan wel rekening gehouden met de Powertap? Hoeveel is de afschrijving procentueel gezien?
De Powertap is meegenomen in de waarde bepaling, de afschrijving in % ken ik nu niet. Maar de fiets is 3 jaar oud.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 21:29

Een lastig verhaal. Blijft gewoon een rot situatie veroorzaakt door een dronken dropje die zo nodig achter haar stuur moet kruipen.

Als je de powertap achterwege zou laten, zou dat veel invloed op de waarde hebben?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 21:32

Is het niet zo dat je tegenwoordig ook een civiele procedure aan kan spannen om andere kosten enz rechtstreeks op de veroorzaker van de schade te verhalen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 21:35

JPAR schreef:Een lastig verhaal. Blijft gewoon een rot situatie veroorzaakt door een dronken dropje die zo nodig achter haar stuur moet kruipen.

Als je de powertap achterwege zou laten, zou dat veel invloed op de waarde hebben?
Zonder Powertap is de fiets zeker total loss, achterwege laten kan denk ik niet want de expert heeft de fiets geschouwd met deze naaf. Een goedkope nieuwe fiets zit er dan ook niet in overigens.

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 21:37

JPAR schreef:Is het niet zo dat je tegenwoordig ook een civiele procedure aan kan spannen om andere kosten enz rechtstreeks op de veroorzaker van de schade te verhalen?
Klopt maar de rechter houdt rekening met de waarde op moment van de aanrijding. Dus ook in deze procedure (waarvan nu geen sprake is want de dader is verzekerd) kun je deze extra schade niet verhalen op de dader.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 21:38

Het is toch eigenlijk van de zotte dat jij nu, naast je lichamelijke malheur, niet eens dekkende kosten vergoed krijgt voor een andere fiets. Terwijl je er niks aan kunt doen?!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 01 nov 2013 21:45

JPAR schreef:Het is toch eigenlijk van de zotte dat jij nu, naast je lichamelijke malheur, niet eens dekkende kosten vergoed krijgt voor een andere fiets. Terwijl je er niks aan kunt doen?!
Klopt helemaal, het klinkt misschien vreemd maar daar heb ik het moeilijker mee dan met de pijn en de slapeloosheid, Ik ben er namelijk van overtuigd dat deze ongemakken overgaan, (fysio en oefeningen waarmee ik al bezig ben).

Maar mijn vrijheid en plezier op de pekelfiets krijg ik er niet mee terug.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 21:56

Kan ik me heel goed voorstellen. De wereld is krom wat dat aan gaat. Het slachtoffer wordt eigenlijk gestraft. Ik hoop dat je er lichamelijk in ieder geval weer snel bovenop bent. Dat is het belangrijkste.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie