Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe opzet voor het wielrennen

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 09:17

amclassic-fan schreef:Een puntensysteem lijkt mij toch de enige manier om de renners objectief te beoordelen. Of wilde je er een jury sport van maken ;)
Dat klopt. Ik bedoel het meer vanuit het team beoordelen. Nu worden renners binnengehaald omdat ze zoveel punten meebrengen en niet omdat het team een bepaald doel met een renner heeft.
Als je een renner beoordeeld op bepaalde criteria die je met hem afspreekt, kun je hem daar ook naar belonen. Bijvoorbeeld met een toprenner kun je afspreken dat hij in 3 grote ritten bij de top 10 zit en in 3 andere bij de top 20. Omdat ze moeten presteren zullen ze dingen anders moeten gaan doen.

Maar misschien zie ik het verkeerd?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 01 nov 2013 09:56

Je hoeft toch niet het puntensysteem te veranderen om het verwerken van de resultaten te veranderen? Met andere woorden: je kan toch gewoon de divisie toewijzing doen op basis van de door de ploeg gehaalde punten in het vorige jaar? Dat renners verhuizen, er nieuwe ploegen ontstaan etc.hoef je toch niet te verdisconteren?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 10:01

Klopt. De punten blijven bij de ploegen, zo zie ik het ook. Het gaat mij erom hoe je de renners vanuit de ploeg meer kunt prikkelen om goede resultaten neer te zetten. Nu zijn de punten voor een renner en als je dat weghaalt zal er een andere motivatie voor de renner moeten komen om overal een goed resultaat neer te zetten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 nov 2013 10:20

'k zal het hier maar neerpennen: volgend jaar is het tijdens de wedstrijden verboden om nog het fietspad te gebruiken of af te snijden in bochten op straffe van boete of uitsluiting! :cry:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2013 10:34

fiedoo schreef:'k zal het hier maar neerpennen: volgend jaar is het tijdens de wedstrijden verboden om nog het fietspad te gebruiken of af te snijden in bochten op straffe van boete of uitsluiting! :cry:
Waarom is dat om te huilen? Ik denk dat dit een zeer goede maatregel is om de veiligheid te vergroten. Zoiets geldt natuurlijk niet als je moet uitwijken om een valpartij te voorkomen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 nov 2013 11:07

Fiedo zei toch niet dat het om te huilen was?

Anyways. Wat Stybard hier flikt kan natuurlijk echt niet idd:

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 06 nov 2013 11:32

Whoa...... de veldrijder in actie..... Wel spectaculair.....
Ik denk dat Ernie doelt op de emoticon achter de tekst van fiedoo (crying, very sad).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2013 11:53

:cry: Dat bedoelde ik ja..
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2013 13:46

fiedoo schreef:'k zal het hier maar neerpennen: volgend jaar is het tijdens de wedstrijden verboden om nog het fietspad te gebruiken of af te snijden in bochten op straffe van boete of uitsluiting! :cry:
In Nederland mocht het al niet, alleen wordt er door de jury vaak niets aan gedaan. Het is echt levensgevaarlijk en van de zotten dat de UCI er niet eerder een eind aan gemaakt heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 06 nov 2013 14:34

Ik vind het ook een goede maatregel die al veel eerder plaats had moeten vinden. Echter moet de UCI dan ook regelen dat renners aan de andere kant veilig zijn door te zorgen dat er genoeg ruimte is om te koersen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 06 nov 2013 15:39

Is alleen maar goed. De renners moeten zich beperken tot de weg. Vaak staat er publiek langs die kant, die niet eens in de gaten hebben, dat er ook wielrenners over het fietspad achter ze langs rijden.
Twee jaar geleden leed dat nog tot een aanrijding met, volgens mij was het, Langeveld

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 nov 2013 15:48

Yeps: Langeveld in de Ronde van Vlaanderen 2012.

Langeveld had niet 'achterdoor' moeten gaan maar die toeschouwer begrijp ik ook niet helemaal hoor. Blijf stilstaan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie