Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Enquête over schade aan fietsen door fietsendragers

Danney
Forum-lid

Danney 30 okt 2013 22:35

Bedankt voor jullie interesse en deze waardevolle informatie!

Ik wil nog even wat extra informatie geven. In principe focussen wij ons op de (lak)schade aan fietsen door klemmen van fietsendragers. Helaas hebben de meeste fietsendragers (los van wat prijzige modellen) harde klemmen. Dit is op te lossen door een theedoek of iets dergelijks te gebruiken maar waarom zou je geen product kopen die ervoor gemaakt is? Ik wil nog niet teveel verklappen maar ons product is vrij simpel. De gedachtegang is dat het product een bijverkoop moet worden bij de aankoop van een fiets en/of fietsendrager. Als je een relatief dure fiets en/of fietsendrager aanschaft, waarom zou je dan niet meteen tussen de 5 en 12 euro uitgeven voor een product die het frame van je dure fiets beschermd op het moment dat je een fietsendrager gebruikt?

Of je koopt een dure fietsendrager met zachte klemmen en een dure fiets, of je bespaard met ons product op de drager en je kan een duurdere fiets kopen!

Overigens, met de informatie over de fietsen die tegen elkaar stoten zijn we momenteel ook al aan de gang!

monsieurpinot
Moderator

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 okt 2013 22:45

Danney schreef:
Of je koopt een dure fietsendrager met zachte klemmen en een dure fiets, of je bespaard met ons product op de drager en je kan een duurdere fiets kopen!
niet een beetje kort door de bocht dit? neem aan dat het verschil tussen een goedkope en een duurdere drager 'm niet alleen in de klemming zit

onnot
Forum-lid

onnot 30 okt 2013 22:46

Dit bestaat al, buisisolatie, €0,79 voor een meter.

http://www.praxis.nl/bouwmaterialen/iso ... 39330.html

Danney
Forum-lid

Danney 30 okt 2013 23:15

niet een beetje kort door de bocht dit? neem aan dat het verschil tussen een goedkope en een duurdere drager 'm niet alleen in de klemming zit
Daar heb je wel gelijk in. Al merk je wel dat je bij duurdere modellen meestal ook betere klemmen hebt. Heb ze op bikemotion gezien van Thule met het principe van een momentsleutel in de klem. Die is dus nooit te strak aan te draaien en hier hangt dan ook wel weer een prijskaartje aan!

Danney
Forum-lid

Danney 30 okt 2013 23:31

onnot schreef:Dit bestaat al, buisisolatie, €0,79 voor een meter.

http://www.praxis.nl/bouwmaterialen/iso ... 39330.html

Klopt! Is een goede oplossing en wisten we ook. Maar zoals ik al zei dient dit een bijverkoop te worden. Als iemand een fiets koopt van €3000, dan is € 5-12 niet veel voor een product dat je frame beschermd.

rainer
Forum-lid

rainer 31 okt 2013 10:35

Done!

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 31 okt 2013 17:31

ik kreeg 3 vragen en toen was het over . . . .

Martin Swinkels
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 31 okt 2013 17:32

GoldenRatio schreef:ik kreeg 3 vragen en toen was het over . . . .

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 okt 2013 19:08

Ik heb 'm ingevuld. Praktische waarde van dit onderzoek ontgaat me maar goed.

Voor wat waard is: ik vervoer m'n Cannondale (en ook m'n stadsfietsen) op een Spinder. Die klem (met rubber aan de binnenkant) veroorzaakt absoluut geen lakschade. Ik zie wel eens mensen die een doekje o.i.d. gebruiken, maar ik heb zelf vastgesteld dat dit absoluut niet nodig is.

Pelep
Forum-lid

Pelep 31 okt 2013 19:33

Het heeft wel iets, of je er als bedrijf kan van leven is een andere zaak. Maar is de enquete geen verdoken marketing voor een bestaand product?
http://www.bikebuddie.com/

Avz
Forum-lid

Avz 31 okt 2013 20:51

Pelep schreef:Het heeft wel iets, of je er als bedrijf kan van leven is een andere zaak. Maar is de enquete geen verdoken marketing voor een bestaand product?
http://www.bikebuddie.com/
Ik zie ook weinig kans dat je hier een product van kan maken dat als hoofdproduct voor een bedrijf zou kunnen dienen. Wellicht dat een reeds bestaande producent het er bij zou kunnen nemen, maar anders is de markt veel te klein om 1) winst te maken en 2) om op te boxen tegen concurrenten en goedkopere oplossingen (zie buisisolatie voorbeeld).

Succes, maar ik zou nog eens echt met iemand om de tafel gaan zitten of dit allemaal wel haalbaar is. Een goed idee hebben wil nog niet zeggen dat er een gezonde markt voor is.
Specialized Allez Comp 2014 (Omega Pharma - Quick-Step) - Gazelle XR2 2010

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 01 nov 2013 10:12

De fietsmarkt is natuurlijk wel een markt waar de prijzen vrij hoog liggen, ook voor vrij triviaal spul. Er is een behoorlijke groep kopers met 2 linkerhanden, maar die wel wil betalen voor gemak. Als je voor heel weinig kunt produceren, kan het nog best wat opleveren t.o.v van de kosten/vereiste tijdsinspanning. Aangenomen natuurlijk dat het doel niet is om hier een volledig inkomen mee te verdienen, maar er zijn in nederland behoorlijk wat mensen met een bij-business (een groot deel van de webshops bijvoorbeeld).

Een groter problem is vooral om je product in het assortiment van grote (web)-winkels te krijgen. Het lijkt me niet dat het product uniek genoeg is om solo een success te worden (een product als Slipstreamz is daar bijvoorbeeld wel uniek genoeg voor). Dus moet je eigenlijk in het assortiment komen van grotere (web)-winkels.

Plaats reactie