Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 okt 2013 20:45

timper schreef:Ik geloof dat die fiets me niet vreemd doet :) Heel waarschijnlijk zag ik je in september in Bedoin?
Dat is niet onmogelijk ;) , want wij zijn op 16 september uit de omgeving van Aix-en-Provence naar Aubignan verkast. En ik ben op 21 en 23 september door Bédoin gefietst. Dus...?
60 x Ventoux

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 10 okt 2013 21:07

Dan ben ik bijna zeker :) Wij zaten vanaf maandag 16 sept tot dinsdag de weer erop in Monteux (l'été indien).
- woensdag 18 de gorges de la nesque gedaan
- vrijdag 20 in de Luberon rond Gordes gefietst
- zaterdag 21 oa via Aubignan tot bijna boven en terug via Mazan en Pernes-les-fontaines naar Monteux
- maandag de markt van Bédoin , zonder fiets
- dinsdag 24 de madeleine en de ventoux (weer deels met de fietskar).

Ik dacht de fiets gezien te hebben die zaterdag aan reynard ofwel op de markt van bedoin ;) Was zelf met de zwart-witte Rose trekkingfiets op pad. Had ik het geweten ;)

Altijd tof om je verhalen te lezen trouwens !! Hopelijk tot een volgende keer.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 okt 2013 21:24

@ 'timper': Dank je! Ik heb op 21/9 de volgende route gereden: Aubignan, Beaumes-de-Venise, Col de Suzette, Col de la Chaine, Entrechaux, St-Marcellin, Puymeras, Col de Propiac, Mollans, Col de Veaux, Veaux, Malaucène, Col de la Madeleine, Bédoin, Crillon-le-Brave, Caromb, Aubignan.
En op 23/9: Aubignan, Bédoin, Ventoux v.v. Maar toen ben ik via de déviation om Bédoin naar 'de streep' in de D974 gefietst, doch op de terugweg wel 'gewoon' door Bedoin gereden. Overigens zagen mijn vrouw en ik, toen we hier onlangs met de auto aan het toeren waren, bij St-Didier ook iemand op een titanium Planet X rijden. Geen gelegenheid gehad om de berijder te 'interviewen' :( .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 okt 2013 22:37

rob74 schreef:hehe,..... eindelijk.

De kwelling is afgelopen.
:lol: :lol:

Heb een beetje medelijden met die man. Straks moet hij weer net als wij in wintertenue door drassige polders stoempen...overschoentjes. Windbreakertjes. Handschoenen. Grijze lucht. Als ie er maar wel mooie verhalen over schrijft.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 okt 2013 23:09

Kan-ie gewoon weer mee in het "Vandaag gefietst"-topic...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2013 09:03

Goede reis, Le Grimpeur! Ook dit keer weer genoten...

jossie16
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jun 2013 18:33

jossie16 11 okt 2013 09:35

Hier in de regen, kachel wat aan het laatste verslag gelezen en blijf jaloers op je.
Goede reis naar het koude, natte nederland.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 okt 2013 09:25

Dank aan allen, ook voor de 'Goede reis'-wensen :) !
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 okt 2013 09:50

Le Grimpeur: Ontzettend bedankt voor de mooie verslagen. Ik heb er heerlijk van genoten. Fijne thuiskomst gewenst en volgend jaar komt er hopelijk een vervolg! :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 09 mar 2014 21:14

'Le Grimpeur' goes tubeless 8-)

Allereerst heb ik getwijfeld waar dit verslagje te posten. In het Deelnemers forum onder Vandaag gefietst in 2014, bij Wielen onder Tubeless, of misschien gewoon in mijn eigen topic? Ik heb toch maar voor het laatste gekozen. Je hebt tenslotte je eigen topic niet voor niets en zo weet ik in elk geval zeker dat het verslag gelezen wordt :mrgreen:. Mede omdat ik de laatste tijd met interesse het topic Tubeless gevolgd heb en mij ook wat meer in die materie verdiept heb, begon ik mij af te vragen of het misschien ook iets voor mij zou zijn, dat rijden met tubeless banden. Gelukkig rijd ik zelden of nooit lek (Knock on wood), maar als je 'ergens' in de Alpen of Zuid-Frankrijk een lekke band krijgt, is het vaak lastig een geschikte plek te vinden om op een fatsoenlijke manier (zonder al te grote kans je materiaal te beschadigen) de band te repareren. En de moderne vouwbanden, het is bekend, gaan nu ook niet altijd even vlot om de velg... Daarom leek het mij wel iets om eens wat ervaring op te doen met tubeless rijden en eventueel te kunnen profiteren van de zelfvulcaniserende eigenschappen van Doc Blue c.s. Om te beginnen dus maar een starters kit aangeschaft: een set DT Swiss R1700 Tricon wielen (2-way fit system), een set Schwalbe Ultremo ZX tubeless banden, een flesje Schwalbe Doc Blue, een flesje Schwalbe Easy Fit en een handvol CO2 patronen.

Wat de montage van de banden betreft was ik, na het lezen van diverse ervaringen, op het ergste voorbereid. Nu, ik heb mij voor niets 'zorgen' gemaakt. Bij het voorwiel lag de band er eigenlijk erg snel op (met dank aan 't flesje Easy Fit ;)). Door het gebruik van de montagevloeistof wordt de boel wel glad en verlies je snel de 'grip' op de band. Daardoor ging het bij het achterwiel wat lastiger en heb ik de boel voor het laatste stukje even een 'zetje' gegeven met een kunststof bandenlichter. Dat ging prima! Ik heb regelmatig meer 'geworsteld' om Michelin Pro banden om de velg te krijgen. Het is wel belangrijk dat bij het ventiel de band goed tussen de basis van het ventiel en de velg ligt, anders zit je in het 'luchtledige' te pompen. Doch dat merkt je vanzelf. Voor het 'zetten' van de band had ik helemaal geen CO2 patroon nodig, doch kon ik met m'n SKS Rennkompressor de band gewoon op spanning brengen: 6 atmosfeer (6 bar ;) ).

Vandaag was de dag van de maiden trip. Tsjonge, tsjonge, wat rijdt dat comfortabel, titanium in combinatie met prima tubeless banden op 6 bar!!! Een genot om te beleven. Bovendien was het natuurlijk een excellente fietsdag, uiteraard ook voor de niet-tubeless rijders :mrgreen:. Vanuit Apeldoorn ben ik langs de N304 naar Otterlo gereden en vervolgens langs de N310 Richting Oud Reemst en Papendal.

Langs de N310 bij het wildviaduct Oud Reemst:

Afbeelding

De banden:

Afbeelding

Afbeelding

De wielen:

Afbeelding

Bij Papendal heb ik de N224 richting Ede genomen. Dat is één van mijn favoriete routes bij mooi weer. Eerst door de bosachtige omgeving van Planken Wambuis en daarna over de zonovergoten Ginkelse Heide.

Langs de N224 op de Ginkelse Heide:

Afbeelding

Het eerste deel van de route had ik nog wel wat last van de toch wel stevige wind, maar op het stuk richting Ede kon ik mooi profiteren van wind in de rug. En bij de meer dan aangename temperaturen van vanmiddag was het natuurlijk weer eens ouderwets volop genieten geblazen :). Ter hoogte van Ede kwam ik weer op de N304 richting Otterlo en Hoenderloo. In Hoederloo puilden de terrasje letterlijk uit en midden in het dorp kun je bij 'Co' ijs kopen. Daar is het, als het weer een beetje mee zit, als snel 'in de rij staan voor een ijsje' :shock:. Ik kon mij niet bedwingen en ben, alhoewel ik er al voorbij was, toch even omgekeerd om er een foto van te maken.

Hoenderloo: 't Is IJs van Co, je proeft 't zo!:

Afbeelding

Na he schieten van de plaat heb ik even een praatje aangeknoopt met een vrouw die met haar smartphone in de weer was. Ik legde haar uit waarom ik de plaat gemaakt had en dat het mij telkens weer verbaasde dat mensen voor zoiets eenvoudigs als een ijsje zo in de rij gaan staan... Ze wist mij te vertellen dat het heel lekker ijs is. Ja, zei ik, dat moet haast wel, maar hoe lang duurt het wel niet voor je nu aan de beurt bent? Een kwartier of zo? Dat wist ze niet precies, maar haar man stond ook ik die rij :lol:. Ja, zoiets vermoedde ik al, zei ik met een 'knipoog'. Ze meende ook nog te weten dat er mensen zijn die speciaal met de auto naar Hoenderloo komen voor 'IJs van Co'. Zij en haar man waren aan het fietsen en maakten dus van de gelegenheid gebruik om ook van dat lekkers te kunnen genieten. Ik wenste haar nog een mooie middag en vervolgde mijn rit, binnendoor naar Beekbergen, genietend van de lente en m'n nieuwe banden. In Beekbergen ben ik bij het kortgeleden nog falliete Hotel Restaurant de Smittenberg (men schijnt inmiddels een doorstart gemaakt te hebben, of is overgenomen) linksaf richting Ugchelen gegaan en daarna met een extra lusje via Het Leesten terug naar huis. Omdat m'n vrouw vanmiddag terug is gekomen van een weekje 'uitwaaien' op het 'eiland van Buzz' heb ik het bij 80 km gelaten. Als je na een week weg te zijn geweest weer thuiskomt, is het natuurlijk niet leuk om de rest van de middag te gaan zitten wachten op je echtgenoot. Nu duurde het wachten voor haar (en voor mij ;) ) maar een half uurtje en dat was voor beiden gelukkig geen probleem :).
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 10 mar 2014 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 mar 2014 21:56

Weer een mooi verhaal, as usual + 1
Bikers are not alone

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 10 mar 2014 06:59

Mooi verslag Grimpeur! Zo'n lange rij heb ik bij Co nog nooit gezien. :shock:

Plaats reactie