Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 sep 2013 16:32

@Girlinred: Zo, wat een beauty's!

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 10 sep 2013 16:43

Ik heb een dikke twee weken geleden, als tussenstop op weg naar de Verdon, ook voor het eerst de Mont Ventoux beklommen. Om 8 u op de fiets en vanaf Malaucene via Bedoin naar de top. Was mijn eerste serieuze beklimming sinds een jaar of 8 (en ruim 20 kilo geleden). Heb werkelijk genoten van de beklimming en was in 1:28 boven, met het gevoel dat er nog meer in zat.

Na de afdaling snel in de auto en op weg naar de Verdon om daar wat toeren te klimmen (in rots, aan touwen, verticaal) en nog een paar mooie fietsenochten te maken.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 10 sep 2013 21:40

prachtige fotoreeks
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 sep 2013 21:51

@girlinred: als we een verkiezing gaan houden voor de beste fietsfoto's van 2013, dan sta jij wat mij betreft bovenaan. Prachtig!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 11 sep 2013 09:39

ferry1982 schreef:@girlinred brings back memories. Ik heb het in 2011 alleen gedaan. Heb toen nog een loslopende hond achter me aangehad. Echt zeer bijzonder en zeker als je de berg helemaal voor jezelf alleen hebt.

Ja , super ervaring. Wij alleen een muis tussen de wielen ;) . Alhoewel ik eerst wel onderzoek heb gedaan naar welke beesten daar zitten haha.

En dank allen! :oops: Dit zijn wel de momenten waarop ik graag een echt goede camera bij me zou hebben, alhoewel het in het echt toch altijd mooier is. In ieder geval hebben we wat moois om boven ons bed te hangen ;)
~live fast, die young ~

markd
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 mei 2009 01:31

markd 16 sep 2013 13:40

Mooie foto's. Ik ben afgelopen woensdag 1 keer en vrijdag 3 keer omhoog gegaan aan de kant van Maulaucène, in het kader van Ven2-4Cancer.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 16 sep 2013 23:26

@markd hadden jullie nog een beetje goed weer? Ik hoorde dat de klim vanuit Bèdoin voor jullie geschrapt was?

Wij hadden de week ervoor met Ventoux3 mooi weer. Alleen bewolking op de top, waardoor het daar erg fris was, maar niet al te veel wind. Kracht 4/5 op de top, maar verder in het dal nauwelijks wind.
Toen 3 keer omhoog gefietst, van alledrie de kanten, dus nu officieel een Cingle! En alledrie de beklimmingen binnen de 2 uur gehaald.

conrad4dx
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:31

conrad4dx 19 sep 2013 17:01

Afgelopen zaterdag voor Colsensation de MV 3 x bedwongen. In de week ervoor al iedere dag 25 graden, dinsdag voor het eerst omhoog via Bedoin en woensdag via Sault. Vrijdag tijdens Ventoux 4cancer al top weer, zaterdag nog minder wind.
Gestart om 630 in Bedoin, rustig in het donker omhoog, hele berg voor jezelf. Daarna Malaucenne, heerlijke afdaling maar omhoog toch iets vervelender. Wel mooi laatste stuk. Dan via Sault en na een massage bij Chalet Reynard en een foto bij Simpson heerlijk bovenkomen. Al bijna een week Malloot vd berg en bij iedere foto etc van die dag een glimlach. Heerlijke tocht, mooi dat wel veel hebben opgehaald voor het KWF. Nu weer trainen voor de volgende uitdaging.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 sep 2013 00:53

@girlinred: nice pics!
Ben zelf net terug van 2 weekjes Provence, en uiteraard moest de Ventoux er ook weer aan geloven, 1x vanaf Bedoin en een week later een keertje vanaf Malaucene (gewoon overdag :-) )
Beide keren bijna van de berg afgewaaid door een keiharde mistral.
Dit jaar ondanks beperkt trainen (oa omdat ik begin dit jaar voor de 2e keer papa geworden ben) dit jaar weer eens redelijke tijden kunnen rijden (1u36 vanaf Bedoin en 1u39 vanaf Malaucene).
Vorig jaar vond ik de noordkant echt vies zwaar, dat viel nu wel mee (noordenwind kracht 6+ in de rug helpt wel mee :-D) Ondanks dat toch 3 minuten trager dan vanaf Bedoin (en daar stond zo'n zelfde mistral juist tegen!)
Ben na de klim vanaf Malaucene bovenop een aantal Nederlanders tegen gekomen die een cingle van plan waren. Zaten daar nog forummers bij? (19 sept). Vroeg me af of dat nog gelukt was ondanks die harde wind.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 sep 2013 16:24

Gisteren ook maar weer eens een keertje omhoog gefietst :) . Lees hier mijn verslag (kost je wel 'een paar' minuutjes ;) ).

@girlinred: Ik heb zojuist pas je verslag met de schitterende foto's gelezen/gezien. Omdat ik het hier - en ook op andere standplaatsen - met een erg instabiele en regelmatig wegvallende internetverbinding moet doen, komt er van 'snuffelen' op het forum niets terecht. Ik ben al blij dat ik mijn eigen verslagjes, vaak met veel geduld (en soms ook gemopper ;) ) kan plaatsen. Maar ik heb nu gelukkig toch van je foto's kunnen genieten. Zo'n klim (en afdaling) lijkt mij inderdaad een absoluut unieke ervaring!
60 x Ventoux

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 28 sep 2013 14:27

Ben ook net terug : zalig weer gehad en twee keer naar boven gereden.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 28 sep 2013 20:04

legrimpeur schreef:Gisteren ook maar weer eens een keertje omhoog gefietst :) . Lees hier mijn verslag (kost je wel 'een paar' minuutjes ;) ).

@girlinred: Ik heb zojuist pas je verslag met de schitterende foto's gelezen/gezien. Zo'n klim (en afdaling) lijkt mij inderdaad een absoluut unieke ervaring!
Dank je. Is absoluut een aanrader! Stuur je je vrouw erachteraan met de auto en samen genieten op de top ;)
Afdaling is inderdaad ook heerlijk op deze manier :mrgreen:
~live fast, die young ~

Plaats reactie