Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 27 sep 2013 10:58

apexrider schreef:
rob74 schreef:Gisteren rondje door de polder gefietst. Het leek af en toe wel op de Sahara. Ver weg hoef je tegenwoordig niet meer om rare beesten te zien.
Ik stond gisteren ook al vreemd op te kijken toen ik die kamelen zag.:shock:
Ik ben ze dinsdag ook tegen gekomen tijdens mijn rondje IJsselmeer.

Kom je een keer door de Noord-Hollandse polder... staan er gewoon kamelen!
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 sep 2013 16:34

steven250 schreef:Ik ben vandaag solo het IJsselmeer rond gefietst...
Zojuist je verslag kunnen lezen en foto's bekijken. Zeer gave prestatie! Echt iets voor 'doordouwers' ;) , Chapeau!!!.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 27 sep 2013 17:25

[quote="steven250"]Ik ben vandaag solo het IJsselmeer rond gefietst. Ik wou dit al 'ooit' eens doen en dat was tegelijk een goede gelegenheid om een keer boven de 300km grens te gaan.

Gaaf! Idd goeie dag uitgezocht. Ik heb een keer meegedaan aan een wedstrijd rond IJsselmeer op de fiets voor roeiers. Opgedeeld in etappes en in ploegen, maar blijft pokke eind...
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 sep 2013 21:13

Ik was vandaag onverwacht om 14:30 al klaar met werken. Snel naar huis en op de fiets. Lekker ritje gemaakt vanaf Groningen naar Adorp, Bedum, St Annen, Ten Boer, Schildwolde, Slochteren, Siddeburen, Steendam, Overschild en Ruischerbrug. Goed voor 83 km. Heerlijk ritje met veel zon en weinig wind. Genieten!

Schildmeer

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 28 sep 2013 08:23

Vanuit Hilversum via de Vreelandse weg naar Nederhorst den Berg. Vanaf daar de Vecht volgen richting Weesp. Bij Weesp het kanaal overgestoken en in Driemond linksaf richting Abcoude, Baambrugge, Loenersloot. Bij de N201 linksaf, en over de Vecht weer links richting Loenen, Nieuwersluis, Breukelen. Voor Maarssen linksaf richting Tienhoven, Oud Maarsseveen, Westbroek. N417 rechtsaf richting Bilthoven, Soest. Bij de Vuurseweg linksaf richting Lage Vuursche, Hilversum, en via de Hilversumse Straatweg weer naar huis.

Eerste 25 km overwegend wind tegen, maar daarna een dikke 40 km wind in de rug.. heerlijk!!

Mooi afwisselend rondje van 82 km langs de Vecht, Loosdrechtse plassen en de bossen rondom de Lage Vuursche.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 28 sep 2013 19:19

Vandaag een MTB rit gedaan met een aantal collega's. 's Morgens vroeg in de auto gesprongen en van Almere naar Voerendaal gereden. Van daar een mooie route gereden van zo'n 70km over o.a. de Brunsummerheide en Teverenerheide ( Dld ). Toch wel weer erg leuk om, na een seizoen enkel met de racer, weer eens offroad te gaan in een voor mij onbekend gebied.
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 sep 2013 19:32

Vandaag de Herfsttocht gereden vanuit Oosterhesselen, maar dan op de racefiets.

Afbeelding

De eerste koffiestop vandaag.

Afbeelding

De appeltaart kon niet gemist worden met de koude oostenwind vandaag.

Afbeelding

En het wordt toch echt herfst!

Afbeelding

Schapen en een molen in het Drentse land.

Afbeelding

Langs veel natuur vandaag.

Afbeelding

En ook de aardappeloogst is in volle gang.

Afbeelding

In plaats van het brevet in Maastricht langs de Vennbahn morgen vandaag alvast maar 200 kilometer gedaan.

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 28 sep 2013 21:22

Hoewel ik mijzelf had beloofd de fiets deze maand alleen nog aan te raken om schoon te maken, heb ik die belofte vandaag toch moeten breken ;) Vanmiddag vertrokken met het enige voornemen om ca. 100 km te rijden maar geen route in gedachten, kwam ik bij Leiden uit en besloot via Noordwijk-Zandvoort-Haarlem terug te rijden naar A'dam. Geen sterk staaltje navigatie, ik heb half Haarlem gezien (heb ik wel eens beter gedaan), maar wel een mooie tocht geweest: http://www.endomondo.com/workouts/251717104/4591905
Afbeelding

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 28 sep 2013 23:16

Ik ben vandaag vanuit het Huis van mijn ouders in Olst naar familie in Joure gefietst, een goede 120km. De terugweg heb ik echter wel met de auto gedaan ;)

Het was prachtig fietsen en omdat ik de route door de polder via Kampen en Emmeloord al wel eens had gedaan ben ik dit keer via o.a. de Beulakerwieden, Giethoorn en de weerribben gegaan. Met deze najaarszon liggen die natuurgebieden er zeker mooi bij.
De ooster wind had ik meestal van opzij en soms mee en soms tegen, maar over het algemeen had ik er wel voordeel van

Met deze tocht staat de weekteller alweer op een verdienstelijke 472km :)

http://app.strava.com/activities/85571873
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 29 sep 2013 09:52

Gister een supermooie tocht in de Eiffel gefietst. 110 km, 2000 hm. Echt een superaanrader, geweldige omgeving, en een knap pittige route. Route staat ook in het topic Fietstochten omgeving Monschau in het toertochten deel.
Was een soort van afsluiter van het seizoen met een vriend van me, en wat voor eentje, serieuze klimmen (als in15% voor 2km) afgewisseld met 6% kilometers lang. Opk mooie afdalingen, veel overzichtelijke bochten. Ben nog een beetje in de roes, dacht dat Limburg en de Ardennen gaaf was, maar dit slaat alles. Vond dit ook stukken leuker dan Alpe d'Huez. Zeker weten dat we hier volgend jaar meer weekendjes verblijven.

Helaas was de gps even de weg kwijt, dus in 2 delen:
http://www.endomondo.com/workouts/251748330/9064726
http://www.endomondo.com/workouts/251748572/9064726

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 sep 2013 12:17

Woei! Wat een wind! :P

Zoals gezegd al vroeg op pad 8:00. Het was nog aardig koud (7 graden) dus warm aangekleed: winterjack, thermo lange mouwen, winterschoenen, geitenwollen sokken, dunne handschoentjes, gewone handschoentjes en beenstukken. Was eigenlijk precies goed, alleen op de terugweg de handschoentjes uitgedaan. Fietsmaten hadden alle drie geen overschoenen, daar kregen ze wel spijt van.

Afijn, het zal niemand ontgaan zijn dat er vandaag een stevige oostenwind staat. Derhalve die kant opgereden via Ruischerbrug, Slochteren, Noordbroek, Midwolda en Finsterwolde. Terug via Woldendorp, Tjuchem, Overschild en Ten Boer.

Inclusief een rondje Noorderplantsoen precies goed voor 100 km.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 29 sep 2013 13:25

pff heftig windje hoor....

vanmorgen een 50 km weggetrapt, lekker beulen met de kop in de wind heerlijk... Rond bosgebied is het nu wel oppassen want de wegen lagen bezaaid met groene eikels, takken en twijgjes die uit de bomen gewaaid zijn dus het was op sommige stukken wel even slingeren om niet vol over die rommel heen te gaan.

al met al wel lekker kunnen fietsen, met de wind in de rug was het goed te doen, topte vanmorgen in mn eentje een 48,9km/u dat was wel lekker, had ik toch telefoon met strava meemoeten nemen :)
Afbeelding

Plaats reactie