Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Begin van het einde?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2013 14:49

Wat is die koers, als ik vragen mag? Ik ben blij om te horen dat het nieuws niet betekent dat het blad eindigt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 20 sep 2013 15:11

Ha JPAR, goede vraag, misschien een beetje flauw antwoord: dat ga ik niet in een forum uitleggen. Dat werkt niet. Kom even langs op BikeMotion, dan kan je het live aan me vragen (en dan kan ik het uitleggen). Dat geldt trouwens voor iedereen, hoor.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2013 15:33

Dit antwoord had ik natuurlijk wel zien aankomen. Bikemotion wordt hem helaas niet voor mij. Maar als er meer bekend is en je meer kan en mag vertellen hoor ik het graag.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 20 sep 2013 15:35

Kunnen we idd over hebben bij de Bikemotion. Als ik tijd over heb... Interessant thema; hoe hou je je FIETS in koers...

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2013 15:37

Door goed te sturen :lol: :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2013 15:42

En lekker blijven trappen :)

1 ding wil ik wel kwijt: ik vind een papieren versie heerlijk!! Leest veel prettiger dan een ipad/foon en vind het gewoon ook makkelijker.
Vergelijk met de LP-CD op vorige pagina gaat scheef, aangezien het allebei geluidsdragers zijn op een schijf die je in een apparaat doet. Zodra het ding aanstaat luister je alleen maar. Met een boek/blad ben je veel actiever bezig imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2013 15:48

daniel1975 schreef:1 ding wil ik wel kwijt: ik vind een papieren versie heerlijk!! Leest veel prettiger dan een ipad/foon en vind het gewoon ook makkelijker.
Ben ik helemaal met je eens. Ik lees ook het liefst op papier. Dat geldt ook voor boeken!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 20 sep 2013 16:13

liviolivius schreef:Fiets en Procycling mogen van mijn verdwijnen. Als magazine weinig toegevoegde waarde en vernieuwend. Men mist zo wie zo de boot met de nieuwe media en huidige ontwikkelingen. Met het blad Fiets zal hetzelfde gebeuren als met de LP, een kleine groep die de geur en kleur van een fysiek product willen vasthouden. Ergo niet levensvatbaar.
Dit is wel echt kort door de bocht. Er zijn mensen die nog steeds liever een blad in de hand hebben dan zo'n tablet of iets op de Klaptop of PC moeten lezen. Niet iedereen wil alles digitaal.
Als je vindt dat een LP minder waarde heeft dan het gegiechel van een USB stick, Mobiele telefoon dan heb je nog niet echt goed naar muziek geluisterd.
Het zal een openbaring voor je zijn om een LP op een goede platenspeler door een goede set te laten spelen. Durf wedden dat je nooit meer een digitaal opgenomen doodgemasterd stuk muziek wil aanhoren.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 sep 2013 18:41

marcvmegroot schreef:Het zal een openbaring voor je zijn om een LP op een goede platenspeler door een goede set te laten spelen. Durf wedden dat je nooit meer een digitaal opgenomen doodgemasterd stuk muziek wil aanhoren.
Ben in 1964 geboren dus echt van de LP generatie en mag zeggen dat ik een heel mooi systeem in de huiskamer heb staan om nog steeds LP's af te spelen :D . Daarnaast koop ik zelf ook nog steeds LP's. Daarnaast lees ik zelf ook liever een boek / tijdschrift dan via een e-reader.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om.
Wat zijn de feiten:

1. Papieren media (tijdschriften en kranten) lopen qua oplage al jaren in absolute aantallen terug
2. de huidige jeugd (vanaf bijv 14 jaar) groeit op met met iPad, internet, etc en gaan op een heel andere manier op zoek naar informatie en kopen geen krant of tijdschrift meer. Deze trend zal zich de komende jaren verder door zetten
3. er zal altijd een kleine niche groep / markt blijven die wel iets fysieks in handen willen hebben maar daar zullen de meeste kranten / tijdschriften niet van kunnen (over)leven.
4. Niet voor niets zijn de huidige kranten en tijdschriften op zoek naar andere manieren om informatie te delen.

Dus hoe je het ook went of keert op de lange termijn is de huidige vorm niet levensvatbaar.
Laatst gewijzigd door Livio Livius op 20 sep 2013 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 sep 2013 18:50

Iets eerder vandaag op de radio gehoord dat het vooral om Nieuwe Revu, Viva en Flair zou gaan. Nou, daar ga ik in ieder geval niet veel aan missen :)

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 20 sep 2013 19:15

Kijk, Livio, als je het zo formuleert heb je me mee. Maar in eerste aanleg moest ik alleen een beetje lachen om je post. Door het zo stellig te formuleren, deed je je verder interessante stelling tekort. Er is er een groot aantal media waarop je je content aan de man kunt brengen. Blad, site, apps, events, blogs, van alles. Welke je gebruikt hangt af van wie je wilt bereiken, of beter: wat degene die je wilt bereiken het liefst heeft, en wat je te vertellen hebt. Wij merken dat we nog steeds een grote groep mensen bereiken via het blad. Dat is gegroeid tot zijn piek vorig jaar en blijft redelijk stabiel. Bij andere bladen is dat inderdaad anders, bij Fiets en PC dus niet. Kijk naar de Toureditie: plus 15 procent losse verkoop. 'Probleem' van heel veel (nieuwe) media is: hoe kunnen we er geld mee verdienen. Want wat je ook vindt, met Fiets moet geld worden verdiend. Hypotheken worden betaald. Al die prachtige initiatieven als 2R kunnen alleen bestaan omdat mensen dat doen naast hun baan. Want er is veelal geen euro mee te verdienen; het grote probleem van uitgeverijen over de hele wereld. Veel van de dingen die het leuk doen en hier als hip worden genoemd, kunnen wij ook. Maar doen we niet altijd omdat we niet uit de kosten komen.

Nou ja, toch nog een beetje visie op deze razendinteressante tijden. Maar maak je geen zorgen, Fiets zit niet bij die groep van bladen die er slecht voor staan. Bij lange na niet zelfs, zegt hij vol trots.
Laatst gewijzigd door Rodrick op 20 sep 2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5304
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2013 19:43

Het is nu ook in de wereld draait door. En daar spreken ze over Nieuwe Revu, Viva en Flair.

@Rodrick: Het is inderdaad de tendens om bladen, kranten enz te maken met freelancers en niet meer met vast personeel. NDC-groep heeft het al doorgevoerd. Het is niet verbazingwekkend dat Sanoma daar ook in meegaat. Ben benieuwd hoe ze dat verder gaan regelen met het personeel. Als dat namelijk de reorganisatie gaat worden dan komen er een hoop mensen op straat te staan, die weliswaar op freelance basis aan het werk kunnen blijven, maar toch.

We gaan het vanzelf horen en zien.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie