Bryton Rider 60
Heb afgelopen week een rider 60 gekocht. Tot nu toe bevalt het mij absoluut niet. Ik heb het vooral gekocht om zelf routes uit te stippelen en deze dan mbv de 60 na te rijden. Het maken en downloaden van een route is geen probleem. Echter het volgen van de route wordt een ander verhaal. De aanwijzingen mbt afslagen etc kloppen niet. Er wordt bijv aangegeven dat je over 50 meter, rechts af moet terwijl er helemaal geen mogelijkheid is om rechtsaf te gaan. Verschillende ritjes en opties geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat. Je wordt overal heen gestuurd behalve de goede richting. Vanaf een bepaald punt naar bijv huis navigeren gaat wel goed. Wat opvalt is dat hij erg traag is. De afstandsindicatie is niet snel. Je bent al bij de afslag gekomen en dan wordt er bijv nog 30 meter aan gegeven. Ook merk ik dat de positionering niet altijd klopt. Volgens het scherm rijd ik dan een heel stuk naast de weg terwijl ik gewoon netjes op de weg rijd. De gps in de optie "volle kracht" zetten ipv "stroombesparend" verhelpt dit probleem niet. Kortom de basis functie (routes volgen) werkt niet goed. Benieuwd hoe anderen het vergaat?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4996
toestel is zowieso niet zonder klachten, dus ja....
maar goed je hebt het toestel afgelopen week gekocht, moet gewoon out of the box werken en als hij je dan laat afslaan als dat niet kan is ie gewoon niet goed en moet je gewoon teruggaan met het toestel. zou persoonlijk je adviseren te gaan kijken voor een ander model want de Bryton staat de laatste tijd vooral negatief in het daglicht
toestel is zowieso niet zonder klachten, dus ja....
maar goed je hebt het toestel afgelopen week gekocht, moet gewoon out of the box werken en als hij je dan laat afslaan als dat niet kan is ie gewoon niet goed en moet je gewoon teruggaan met het toestel. zou persoonlijk je adviseren te gaan kijken voor een ander model want de Bryton staat de laatste tijd vooral negatief in het daglicht
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Gebruik al 2 jaar de Bryton 50 naar tevredenheid.
Routes narijden of er op zetten geen problemen mee.
Wat wel waar is dat de snelheid van de online verbinding met Brytonsport website bijzonder traag verloopt.
Na een dag spelen met de GPS kun je nog geen oordeel hierover vellen volgens mij.
Naarmate je er meer mee gaat rijden en het systeem gaat doorzien zul er een goede GPS aan hebben.
Je hebt op de 50 en dus ook op de 60 een visuele aanduiding (lijn met driehoekjes) die de aanduidingen voor links of rechts aangegeven. Naarmate je verder of minder ver inzoomt kun je toch zien of en waar je moet afslaan.
Investeer er wat meer tijd in en het komt goed zou ik zo zeggen.
Als laatste; de ellende met Garmin GPS-en is zeker niet minder.
Neen, ik heb geen relatie of commerciële belangen bij welk merk dan ook!.
Routes narijden of er op zetten geen problemen mee.
Wat wel waar is dat de snelheid van de online verbinding met Brytonsport website bijzonder traag verloopt.
Na een dag spelen met de GPS kun je nog geen oordeel hierover vellen volgens mij.
Naarmate je er meer mee gaat rijden en het systeem gaat doorzien zul er een goede GPS aan hebben.
Je hebt op de 50 en dus ook op de 60 een visuele aanduiding (lijn met driehoekjes) die de aanduidingen voor links of rechts aangegeven. Naarmate je verder of minder ver inzoomt kun je toch zien of en waar je moet afslaan.
Investeer er wat meer tijd in en het komt goed zou ik zo zeggen.
Als laatste; de ellende met Garmin GPS-en is zeker niet minder.
Neen, ik heb geen relatie of commerciële belangen bij welk merk dan ook!.
...
De bryton 50 is geen best apparaat hoor.
Facebook staat vol met klachten over de bryton 50, ikzelf heb 1 jaar met dit merk gestoeid.
Of het ding deed het niet, of hij lag bij rivosports.
Navigeren allen naar de snelweg met je fietsje, slecht satellietontvangst, spookgemiddelden,
problemen met route's narijden, halverwege stoppen van de route, ga zo maar door.
Dus geweldig is dit merk niet, en het lag niet aan mij.
Neem een kijkje op facebook, google en ga lezen.
Nu heb ik een teasi helaas, hetzelfde gekloot weer, maar is ook van dezelfde software klojo:gpstuner.
Facebook staat vol met klachten over de bryton 50, ikzelf heb 1 jaar met dit merk gestoeid.
Of het ding deed het niet, of hij lag bij rivosports.
Navigeren allen naar de snelweg met je fietsje, slecht satellietontvangst, spookgemiddelden,
problemen met route's narijden, halverwege stoppen van de route, ga zo maar door.
Dus geweldig is dit merk niet, en het lag niet aan mij.
Neem een kijkje op facebook, google en ga lezen.
Nu heb ik een teasi helaas, hetzelfde gekloot weer, maar is ook van dezelfde software klojo:gpstuner.
Al die ellende is mij gelukkig bespaart gebleven. Zit al meer dan 6.000km op de fiets.
Zoals gezegd je moet er wel wat tijd in steken om de werking ervan te doorzien.
Daar zouden de makers eens dieper over na moeten denken hoe ze dat voor de gebruikers beter zichtbaar kunnen maken.
Zoals gezegd je moet er wel wat tijd in steken om de werking ervan te doorzien.
Daar zouden de makers eens dieper over na moeten denken hoe ze dat voor de gebruikers beter zichtbaar kunnen maken.
...
Heb mijn 50 al 3 jaar zonder een enkel probleem. Je moet alleen het apparaat goed doorgronden dat klopt. En ook ik ben wel eens via een 100km/u weg gestuurd das dan balen. Maar voor de rest een prima apparaat waar ik alles mee kan wat ik wil..
Gebruik de 50 nu anderhalf jaar alleen voor navigatie maar ook geen problemen.
Wel belangrijk is het zorgvuldig uitzetten van een route; niet eenvoudigweg van A naar B maar ook inzoomen op de route die dan berekend wordt. Kijken of er wel 'n fietspad ligt naast de gekozen autoweg en bij twijfel ff checken met streetview. En meer tussenliggende waypoints ingeven.
Ook buiten Nederland werkt dat goed met de standaard kaart; minder detail maar goed bruikbaar.
En kaart fouten komen niet van Bryton maar van de kaart leverancier.
Daar hebben andere merken ook problemen mee.
Wel belangrijk is het zorgvuldig uitzetten van een route; niet eenvoudigweg van A naar B maar ook inzoomen op de route die dan berekend wordt. Kijken of er wel 'n fietspad ligt naast de gekozen autoweg en bij twijfel ff checken met streetview. En meer tussenliggende waypoints ingeven.
Ook buiten Nederland werkt dat goed met de standaard kaart; minder detail maar goed bruikbaar.
En kaart fouten komen niet van Bryton maar van de kaart leverancier.
Daar hebben andere merken ook problemen mee.
Laatst gewijzigd door utflecht op 10 sep 2013 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
lijkt wel een rider50 topic 
Maar ik heb de 50 ook enkele jaren gehad en gelukkig amper genavigeerd met hem maar als het moest was het nooit echt een succes
Hopelijk gaat et met de 60 uiteindelijk beter zijn maar voor mij geen Bryton meer en ben over gestapt op een Garmin

Maar ik heb de 50 ook enkele jaren gehad en gelukkig amper genavigeerd met hem maar als het moest was het nooit echt een succes

Hopelijk gaat et met de 60 uiteindelijk beter zijn maar voor mij geen Bryton meer en ben over gestapt op een Garmin
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Yopje, heb je dit probleem nog steeds? Op de Facebook pagina (Brytonnl) staan juist ook hele positieve ervaringen over de gesproken navigatie op de Rider 60.YOPJE schreef:Heb afgelopen week een rider 60 gekocht. Tot nu toe bevalt het mij absoluut niet. Ik heb het vooral gekocht om zelf routes uit te stippelen en deze dan mbv de 60 na te rijden. Het maken en downloaden van een route is geen probleem. Echter het volgen van de route wordt een ander verhaal. De aanwijzingen mbt afslagen etc kloppen niet. Er wordt bijv aangegeven dat je over 50 meter, rechts af moet terwijl er helemaal geen mogelijkheid is om rechtsaf te gaan. Verschillende ritjes en opties geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat. Je wordt overal heen gestuurd behalve de goede richting. Vanaf een bepaald punt naar bijv huis navigeren gaat wel goed. Wat opvalt is dat hij erg traag is. De afstandsindicatie is niet snel. Je bent al bij de afslag gekomen en dan wordt er bijv nog 30 meter aan gegeven. Ook merk ik dat de positionering niet altijd klopt. Volgens het scherm rijd ik dan een heel stuk naast de weg terwijl ik gewoon netjes op de weg rijd. De gps in de optie "volle kracht" zetten ipv "stroombesparend" verhelpt dit probleem niet. Kortom de basis functie (routes volgen) werkt niet goed. Benieuwd hoe anderen het vergaat?
-
- Forum-lid
Peter, de hoogtepagina is zogenaamd "contextsensitief". Dit betekent dat de pagina alleen zichtbaar wordt als je route hoogtemeters bevat.Peter243 schreef:Iemand een idee hoe ik de hoogtepagina in het scrolmenu kan krijgen' ik heb de pagina aangezet, maar tijdens het scrollen door de infopagina's komt hij niet in beeld.