Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke Garmin .. ik weet het niet meer

Gebruikersavatar
Tibor
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2011 19:41

Gebruikersavatar Tibor 25 aug 2013 00:32

peter1981 schreef: De rider 60 is bijvoorbeeld gewoon geen optie omdat Bryton meer ellende heeft dan wat anders en als je ergens een vraag stelt er niet eens antwoord op komt
Dan moet je vooral een Garmin nemen!

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 aug 2013 11:26

Verklaar je nader Tibor
Heeft Garmin zoveel problemen of krijg je gewoon nergens antwoord op als je wat vraagt?

Bryton heeft op dit moment al een tijd het probleem dat je het apparaat niet ingestelt krijgt omdat de software een foutje heeft en zo zijn er telkens problemen met de software
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 aug 2013 11:39

Elk product heeft zo zijn manco's. Ook Garmin. Maar de Edge 800 is nu uit ontwikkeld. Het is niet voor niets dat >90% een Garmin Edge heeft. Hoewel de 810 nog niet aan te raden is. Gewoon 800 kopen + OFM downloaden en gaan met die banaan.

Bij bijna geen enkel bedrijf moet je jet van de support afdelingen hebben. Beter is de verschillende fora's volgen in geval van problemen.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Tibor
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2011 19:41

Gebruikersavatar Tibor 25 aug 2013 22:32

peter1981 schreef:Verklaar je nader Tibor
Heeft Garmin zoveel problemen of krijg je gewoon nergens antwoord op als je wat vraagt?

Bryton heeft op dit moment al een tijd het probleem dat je het apparaat niet ingestelt krijgt omdat de software een foutje heeft en zo zijn er telkens problemen met de software
Ik was misschien iets te kort door de bocht, heb gewoon een zeer slechte ervaring met de Edge 810 gehad, en dan zal ik over de support van Garmin maar helemaal zwijgen.

Maar zoals reeds boven vermeld, ik denk dat als je voor de 800 gaat, je er veel plezier van zal beleven. Ik zelf ben overgestapt op de Mio 505 en ben hier zeer tevreden over.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 aug 2013 23:33

Ja support kan je bij de meeste wel vergeten aangezien het ze niet zo uitmaakt of ze een computer meer of minder verkopen.
Najah de edge 800 is net bestelt en betaald dus die zal dinsdag wel binnenkomen
Nu hopen dat ik dinsdag alle spullen voor m`n fiets kan krijgen zodat die einde van de week klaar is voor een proefrit incl Garmin :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

run-bike-run
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2013 11:21

run-bike-run 29 aug 2013 10:49

Tibor welke vindt jij beter dan de mio of de garmin ,en hoe zou het nu zijn met de garmin qua update,s
en kan je in de mio ook zelf route,s toevoegen?

M.V.G.
alex

Gebruikersavatar
Tibor
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2011 19:41

Gebruikersavatar Tibor 29 aug 2013 11:08

run-bike-run schreef:Tibor welke vindt jij beter dan de mio of de garmin ,en hoe zou het nu zijn met de garmin qua update,s
en kan je in de mio ook zelf route,s toevoegen?

M.V.G.
alex
Welke beter is durf ik niet te zeggen, kan alleen melden dat ik zeer tevreden ben met de Mio 505. Heb gewoon een slechte ervaring gehad met mijn Garmin Edge 810, maar misschien zijn de grootste kinderziektes inmiddels verdwenen bij de Garmin.

Dus de keuze is zeer persoonlijk, ga je voor veel data dus Garmin of ga je meer voor navigatie dan Mio.

Bij de Mio kan je gemakkelijk routes invoeren via Mioshare, gebruik dit zelf overigens zelden tot niet, ik maak mijn routes en houd mijn data bij op http://ridewithgps.com/.

run-bike-run
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2013 11:21

run-bike-run 29 aug 2013 11:24

dus je kan wel zelf route,s importeren naar je mio via mioshare als ik het goed begrijp
en wat ik een voordeel vindt van de mio is de surprise me functie intikken en fietsen geen gedoe met zelf een route maken zoals bij de garmin

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 29 aug 2013 15:54

ja dat vond ik ook een leuke functie met de Mio alleen heeft me dat weer niet ervan overtuigd om hem te kopen
Doe zelf wel eens suprise me door de wegen in te rijden waar ik nooit ben ingereden
Alleen soms dus we op een weg uitkomen wat ineens een grindpad wordt waardoor ik moet omdraaien
En de Garmin heeft ook weer intressante functies die de Mio niet heeft dus voor beide is wat te zeggen , alleen m`n gevoel was beter bij de Garmin mede doordat ik dus geen proefkonijn meer wil zijn en de Mio ook nog niet zo heel lang uit is
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 29 aug 2013 18:24

Garmin heeft wat nieuws begrijp ik, ook met een surprise optie zoals Mio die heeft.
http://www.garmin.com/nl/garmin-introdu ... navigatie/
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

freggelscout
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52

freggelscout 21 sep 2013 14:10

ik heb zelf de garmin 705 en doet alles prima behalve navigeren.
als je van e voren met openstreetmaps er een route in zet prima, maar owee als je spontaan van je vakantieadres
naar huis wil fietsen.
hij gaf 1 rechte lijn en verdomde het te navigeren naar huis.
ik vind garmin te veel te knutselen en je zit altijd te kutten met bestandjes e.d pc en navigatie taal zijn nodig vind ik soms.
ik zoel gewoon een no nonsens apparaat, daar wil ik heen en dan krijg je ook gewoon een route.
al dat geupdate en kaart martiaal vernieuwen en foutmeldingen, dat ding moet gewoon werken wanneer ik dat wil.
ik vind je smartphone met google maps nog het makkelijkst maar vreet batterij en red de 100 km niet.
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3

freggelscout
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52

freggelscout 22 sep 2013 13:07

Vandaag weer niet navigeren, weer 1rechte lijn.
Ik werk met openstreetmaps is dat misschien het probleem en moet ik een garmin kaart gebruiken?
Snap er geen kut van. :-(
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3

Plaats reactie