Wielen vraag nr 5423: Shamal, maatwerk, hoog, laag?
-
- Forum-lid
Dat is een simpele vraag
Custom wielen geven geen extra rijprestaties, gewoon niet!
Dan komt het uiteindelijk op de materialen en bouwkwaliteit .... waarbij een aantal merken al hoogstaande spullen leveren, zoals Campa met de Shamal's en Bullits.materialist schreef:Dat is een simpele vraag
Ik neig nu toch naar wat hogere velden weer, omdat ik het gevoel heb dat deze me wel wat meer voordelen gaan leveren nu mijn gemiddelde snelheden langzaam oplopen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kortom: je WIL gewoon hoog, maar bent het nog aan het rechtpraten voor jezelf

People listen to reply, not to understand
-
- Forum-lid
Prijs de dag niet voor het avond is!zorba schreef:Zo, die knoop is doorgehakt. Maakt de zoektocht weer wat makkelijker
-
- Forum-lid
Koop wat je mooi vindt is een manier om er tegenaan te kijken maar als je je afvraagt wat je ervan gaat merken, nou niks dus.
Wel zit er een psychologische factor in het geluid, het bollen : woes woes, flap flap en wroom wroom, zolang het nieuw is, na een week is dat effect er af.
Wel zit er een psychologische factor in het geluid, het bollen : woes woes, flap flap en wroom wroom, zolang het nieuw is, na een week is dat effect er af.
Koop gewoon wat je mooi vindt als je de centen hebt,emotie en genieten is onbetaalbaar.
Kortom: je WIL gewoon hoog, maar bent het nog aan het rechtpraten voor jezelf

Jaja ... je moet jezelf eens verwennen, natuurlijk.

Ik ben al van het (OK, laten) tunen van standaard spullen: hifi, auto chip ..... alleen hier is het eindresultaat lastiger terug te zien in het effect tijdens het rijden.
Ik neig erg naar maatwerk, alleen:
- 45mm of 30mm
- Chris King, Alchemy of Acros naaf
Gewicht wiel is in ieder geval nooit een issue. Drie dagen chocolade laten staan en ik heb de 50+ gram van een zwaardere CK naaf al weggedieet.

Die stealth velgen zijn wel erg duur in verhouding. Ik zou overigens wel hoge velgen nemen, 30mm Kinlins is ook maar saai. Red Wind XLR o.i.d. Heb je de Campa prijs/kwaliteit (van Zonda wielen) maar dan met hoge velgen. Naar mijn idee rijd je met hoge wielen wel degelijk harder, al was het maar vanwege het psychologische effect. En banden doen ook veel.
Psychologisch effect is ook niet te onderschatten, klopt!lvgh schreef:Die stealth velgen zijn wel erg duur in verhouding. (...) Naar mijn idee rijd je met hoge wielen wel degelijk harder, al was het maar vanwege het psychologische effect. En banden doen ook veel.
De Stealth .45c zou ik dan eerder zetten naast de Campagnolo Bullit Ultra 50. Die laatste zijn 900 euro per set én je hebt compleet keramisch lagerwerk.