Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 feb 2013 11:03

Als een pakket uit Duitsland met DHL is verstuurd, dan is het hier in Enschede altijd een loterij wie 't pakketje mag bezorgen. Ze hebben 't 1 keer zelfs voor elkaar gekregen om op dezelfde ochtend 3 verschillende personen langs te sturen. 1 pakket werd door DHL zelf bezorgd, daarna kwam SelektVracht en om af te sluiten kwam PostNL het laatste pakket bezorgen...

Uit Duitsland heb ik liever DPD, die bezorgen zelf 't pakket en meestal zijn ze zeer snel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2013 15:02

GoldenRatio schreef:Kijk eens hier>
http://www.selektvracht.nl/index.jsp?USMID=190" onclick="window.open(this.href);return false;
Onmisbaar onderdeel van onze dienstverlening is het DHL Servicepoint. Daarvan zijn er inmiddels ruim 800 in Nederland. Daardoor heeft 95 procent van de Nederlandse huishoudens een DHL Servicepoint binnen vier kilometer van het woonadres. Op de DHL Servicepoints kunnen consumenten hun online bestelde pakjes ophalen en retourneren. Doordeweeks of in het weekend. Zonder lange wachtrijen. En op het tijdstip dat hun het beste uitkomt.

Ligt er een pakje voor je klaar bij een DHL Servicepoint? Dan wordt er automatisch een sms of e-mail naar je verzonden. Wordt het pakje niet direct opgehaald, dan ontvang je nog twee herinneringsberichten.
Knap dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om het toch weer in Verwegistan te krijgen ipv dichtbij. Maakt het nog stommer/klantonvriendelijker dan dat het in 1e instantie al was.
Less is bore

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2013 18:46

@Daniel, is dat pakje nou nog niet binnen?????
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 28 feb 2013 20:02

Volgens mij kun je het toch gewoon op een servicepunt laten afleveren, eentje bij jou om de hoek.

En ja 19 km is wel ver maar misschien ken je iemand met een racefiets die het zo ff kostenloos voor je kan ophalen. :P

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2013 20:11

Nee, pakje ligt als het goed is nu in Ypenburg, morgen ophalen. Kan gewoon kostenloos met de leaseauto ;-)
En nee, ik had geen andere keus in het keuzemenu.
Less is bore

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2013 20:15

blijkbaar zitten er geen videotheken bij jou in de buurt die de 6 cent vergoeding per pakket willen opstrijken....

:-)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 20 mar 2013 19:06

Van de Rapha Facebook site, het ligt dus niet altijd aan DHL ;)

Rapha is een excuus verschuldigd aan klanten over de hele wereld die mogelijk te maken hebben gehad met ongemak en frustraties als gevolg van vertraagde leveringen. We streven het hoogst mogelijke serviceniveau na en onderkennen dat velen in de afgelopen weken vergeefs op hun bestellingen hebben zitten wachten. Deze vertragingen en het gebrek aan transparantie duiden erop dat onze service tekort is geschoten ten opzichte van de normen die we bij Rapha hanteren.

Ironisch genoeg volgden de problemen met de levering op de implementatie van een nieuw systeem dat de bevoorrading en wereldwijde leveringen juist zal verbeteren. Onze onderhouds- en serviceteams hebben de afgelopen drie weken non-stop aan deze problemen gewerkt en verwachten het serviceniveau binnen een week daar te hebben waar het moet zijn. Intussen doet onze klantenservice er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over de status van uw bestelling.

Nogmaals onze oprechte excuses voor elk mogelijk ongemak. Uw optimale tevredenheid met niet alleen onze producten, maar met ieder aspect van de Rapha experience heeft onze absolute prioriteit.

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 26 mar 2013 09:09

daniel1975 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met DHL?
Ik had er al vaker gedoe mee gehad, maar nu weet ik het zeker: nooit meer iets kopen bij een bedrijf wat met DHL werkt.
Voor het eerst in mijn leven een Rapha broek gekocht. Gewoon eens proberen of het echt zo formidabel is als iedereen beweert.
Helaas niet verder gekeken dan mijn neus lang was en dus verzonden met DHL.
Gisteren een onhandig papiertje in de bus dat ze langs waren geweest (geen verdere info!) en 's avonds een smsje dat ik DHL kon bellen. Vervolgens de meest onhandige computer ooit aan de lijn: geen cijfer-keuzemenu maar spraakgestuurd, niet fijn ( maar dat kan nog kwestie van smaak/wennen zijn).
Na veel gedoe met die pratende bits&bytes afgesproken dat ik het pakketje bij het dichtstbijzijnde kantoor op ga halen. Blijkt er helemaal geen express-kantoor te zijn en kan ik gvd weer naar dat grote, drukke, klantonvriendelijke centrum in Ypenburg, ruim 19km verderop. En ze vertelde ook niet wanneer het daar is (zal waarsch morgen wel zijn denk ik).
Ze zullen business2business ongetwijfeld hun werk doen, maar naar particulieren is het een ramp. Zoals gezegd: ik beperk mij ook de komende jaren weer tot webshops die niet met DHL werken. :evil:
Heb niet het hele draadje gelezen, maar ik deel je mening. Ik heb een aantal keer iets laten bezorgen via DHL (ondemeer Rapha) en het kwam er een paar keer op neer dat het makkelijkste was om het op te halen in Hoofddorp, een verdeelcentrum van ze. Alle andere bezorgers geven het af in de winkel onder ons. Dat is perfekt want we zijn beide overdag aan het werk en kunnen dus geen pakketten aannemen. Alleen DHL doet dat niet. Wel veilig natuurlijk, maar heel onhandig.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 27 mar 2013 19:46

Je had beter wel het hele topic kunnen lezen want ik schreef daarin dat je je pakket gewoon kunt laten afleveren bij een ophaalpunt bij jou in de buurt, inclusief link voor meer informatie.

Verder kun je in jouw geval natuurlijk ook een pakketje op jullie werk af laten leveren, als jij of je partner tenminste op een vaste werkplek zit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2013 08:48

Nope, dat werkt niet. Pakketjes uit het buitenland gaan ALTIJD naar die irritante grote distr-centra. Dat vertelden ze mij tenminste daar aan de balie.
Less is bore

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 09 apr 2013 13:31

Exact, ik heb mijn huiswerk ook gedaan hoor. Laatst was het weer zo ver en toen maar van de nood een deugd gemaakt en vanuit Amstedam naar Hoofddorp gefietst. Blijft toch raar dat je een pakket moet ophalen bij een bezorgdienst.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 19 aug 2013 12:50

Het blijft tobben met DHL. Sinds vrijdag 6:09uur hebben ze een pakketje van Rapha in hun bezit op het 'Delivery Facility Centre' te Rotterdam. Dat is mooi want ik woon in Rotterdam maar helaas, vrijdag geen bezorging, zaterdag ook niet en terwijl ik vandaag (maandag) thuis bij een open raam naast de voordeur zit te werken krijg ik ineens een SMS dat ik DHL moet bellen voor een nieuwe aflever-afspraak omdat ze aan de deur zijn geweest. Niet dus. De chauffeur wilde weer vroeg naar huis en zo laat DHL z'n klanten stikken. :evil: :twisted:

Plaats reactie