Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaring Fulcrum Red Wind XLR 50mm

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 aug 2013 11:15

Ik ben mij aan het oriënteren voor een set hoge wielen. Ik heb al een set Fulcrum R3 en aangezien deze mij goed bevallen zit ik te kijken naar weer een set Fulcrums. De Red Wind XLR past in mijn budget, maar zou graag wat info krijgen van mensen die wat meer weten over deze set.

Andere opties qua merken in deze prijsklasse (aanbieding tot 900 euro) sta ik ook voor open.

Alvast bedankt!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 aug 2013 13:09

Een paar clubgenoten rijden ermee, allen heel tevreden. Hebben ook een mooi zoef-geluid en lijken me de beste optie (samen met Campa) als je voor hoge wielen met alu velgrand gaat. Andere merken alleen kiezen als ze stukken goedkoper zijn

Balans en lagerkwaliteit is in ieder geval onverslaanbaar:

http://youtu.be/DtF4PudhZaE
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 18 aug 2013 15:28

Ik heb ze ook. Het nadeel van deze is dat je geen zin meer hebt om met andere wielen te rijden :)

Als we het over zoef-geluid hebben, zoefen de cosmics harder. Heb ze nu 3 maanden en zo'n 5000km mee gereden. Ik kan niet zeggen dat ik er met hardere wind meer last van heb (versus fulcrum zero). De 1é keer moet je even een paar km wennen maar daarna is het ok. Lagers zijn zéér licht lopend.

Had ze zelf in een Salden aanbieding (790€) gekocht, Maar die zie ik nu niet meer.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie