Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

montagepasta

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 03 aug 2013 15:34

Onlangs kocht ik montagepasta om een carbon zadelpen in een aluminium frame te monteren.

Kan deze montagepasta ook gebruikt worden om bijvoorbeeld de verbinding van het stuur en de stuurpen in te smeren?

Nog een extra vraag, de schroefdraad van de pedalen smeer ik meestal in met vaseline voor ik ze monteer. Moet of kan je ook iets smeren op de schroeven van het afdekplaatje van de stuurpen, of de schroeven waarmee je bijvoorbeeld bidonhouders vastschroeft?

iichel
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 aug 2011 10:20
Locatie: Groningen

iichel 03 aug 2013 16:15

Je hebt eigenlijk 2 soorten pasta:

- carbon pasta, voor montage van carbon delen op carbon en carbon delen op niet-carbon
- 'gewone' pasta, voor montage van niet-carbon op niet-carbon. bv anti-seize van Shimano.

Het kan zo zijn dat de klemvlakken van je carbon stuurpen niet van carbon zijn maar van metaal, check dit eerst even.

Ik zou zelf aanraden om de schroefdraad van je pedalen gewoon in te smeren met wat montagepasta.
Dan zitten ze goed vast, maar zijn ze makkelijker te demonteren. Schroeven insmeren met montagepasta is op zich altijd een goed idee.

Plaats reactie