Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Toch jammer wielklem Tour de France Fiets 1981

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jul 2013 22:58

Hoi,

Ik weet dat regels regels zijn maar ik vind het toch jammer en spijtig dat de verkoop post van wielklem (lid sinds 2010 maar slechts 3 posts) zo snel en ongenadig gesloten is.

Die Tour de France fiets (Batavus dacht ik) 1981 zag er perfect uit en zou zeker interesse hebben gehad van menigeen hier.
Tevens was het geen verkoop waarbij er even een link naar Markplaats werd ingesmeten zoals steeds vaker gebeurd en waar ik me persoon nogal aan irriteer. Verkoop was vol met details en duidelijk met moeite samengesteld.

Zonde dat de goede onder de kwade moeten lijden. De mod die dit topic sloot had ook even kunnen wachten en een oogje dicht kunnen knijpen tot er daadwerkelijke klachten kwamen.

Aangezien het hier voornamelijk fiest liefhebbers betreft denk ik dat die klachten nogal mee zouden vallen en ze de post van wielklem eigelijk zeer zouden waarderen.

Gewoonweg jammer dit.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 31 jul 2013 23:07

Ik zou zeggen wielklem kom maar op met 23 onzin berichten en plaats alsnog je advertentie :idea:
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 31 jul 2013 23:24

Ja, ik had expres m'n best gedaan op de advertentie en niet enkel een directe link naar marktplaats geplaatst,
ik had gehoopt dat hij zou blijven staan! (maar regels zijn regels dus ik begrijp het wel)

Ik post de fiets hier binnenkort wel even buiten het verkoop gedeelte dan ;)

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 01 aug 2013 00:37

Toch jammer?
Hoezo? Omdat je toevallig interesse hebt in de ad?
En als het nou een zorgvuldige advertentie was met een voor jou waardeloos object?
Had je er dan nog zo over gedacht?

Volgens mij is de regel niet alleen maar tegen: snelle ik link naar marktplaats advertenties van mensen die geen enkele binding verder met het forum hebben, maar voor iedereen die hier een advertentie zomaar plaatst zonder echte binding met het forum. Sorry hoor maar waarom zo opportunistisch? Hij heeft zich hier aangemeld om een fiets te verkopen.

Wielklem heeft geen postgeschiedenis en heeft ook niet de moeite genomen om eerst even de regels te lezen, zoals het gros van de gebruikers hier.

Tja . . .

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 aug 2013 01:19

GoldenRatio schreef:Toch jammer?
Hoezo? Omdat je toevallig interesse hebt in de ad?
En als het nou een zorgvuldige advertentie was met een voor jou waardeloos object?
Had je er dan nog zo over gedacht?

Volgens mij is de regel niet alleen maar tegen: snelle ik link naar marktplaats advertenties van mensen die geen enkele binding verder met het forum hebben, maar voor iedereen die hier een advertentie zomaar plaatst zonder echte binding met het forum. Sorry hoor maar waarom zo opportunistisch? Hij heeft zich hier aangemeld om een fiets te verkopen.

Wielklem heeft geen postgeschiedenis en heeft ook niet de moeite genomen om eerst even de regels te lezen, zoals het gros van de gebruikers hier.

Tja . . .
Ik heb totaal geen interesse in de aangeboden fiets en mijn initiele post verklaard mijn punt. Wat jij erachter zoekt moet je zelf weten. Tevens had ik dan wielklem toch een PB kunnen sturen om alsnog aan mij te verkopen aangezien ik de post zag net voordat een Mod er een slotje op gooide. Ik poste dehalve details die ik anders niet had kunnen weten tenzij je nu gaat zeggen dat ik dan wielklem persoonlijk ken? Niet dus.

Je 'argument' dat: 'Hij heeft zich hier aangemeld om een fiets te verkopen' klopt niet aangezien wieklem al lid is sinds 2010 en wel een zeer vooruitziende blik moet hebben gehad.

Nogmaals een beetje (meer) jammer en je mist het punt aangaande legitieme verkoop topics met links naar Marktplaats.

Jij zegt; 'Volgens mij is de regel niet alleen maar tegen: snelle ik link naar marktplaats advertenties van mensen die geen enkele binding verder met het forum hebben

Zo'n regel is er dus niet. Ik merkte alleen op dat ik persoonlijk een hekel heb aan mensen die hier volgens de regels proberen te verkopen en eigenlijk alleen linken naar een advertentie op Markplaats. Geen moeite om iets van details/foto's te plaatsen hier. Verkoop dan lekker op Markplaats zeg ik.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 aug 2013 07:53

Tsja de goede moeten onder de kwaden lijden. Dat is altijd zo geweest, en zal altijd en overal zo blijven. Wat wel een goede vraag zou zijn, of de regels niet een uitzondering krijgen naar een minimale aanmeldtijd. Dus leden die al langer dan 1 jaar lid zijn mogen ook posten, ofzoiets.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 01 aug 2013 08:51

Hoezo moeten de goede onder de kwade lijden? Ik vind dit hele topic nergens over gaan. Het is gejammer om niets. Sorry dat is mijn persoonlijke gedachte.

Ik had gisteravond laat inderdaad gemist dat hij al sinds 2010 is aangemeld als lid. Feitelijk maakt het dat alleen nog maar nog erger.

De regels voor adverteren zijn imo opgesteld dat vooral actieve leden die mogelijkheid zouden kunnen gebruiken. Mensen die niet actief zijn in eerste instantie uitsluiten van egoïstisch opportunistisch gebruik. Of je je nu nieuw aanmeld om alleen een advertentie te plaatsen of dat je ooit in het verleden jezelf hebt aangemeld en nooit post zie ik eigenlijk geen verschil in.

Als je in meer dan 3 jaar tijd helemaal niets post dan ben je niet echt actief is het wel? En als je na 3 jaar nog steeds de verkoopregels niet kent kan ik niet zeggen dat je echt commitment hebt hier.

:|

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2013 09:30

Goed verhaal :)
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 aug 2013 09:51

GoldenRatio schreef:De regels voor adverteren zijn imo opgesteld dat vooral actieve leden die mogelijkheid zouden kunnen gebruiken. Mensen die niet actief zijn in eerste instantie uitsluiten van egoïstisch opportunistisch gebruik. Of je je nu nieuw aanmeld om alleen een advertentie te plaatsen of dat je ooit in het verleden jezelf hebt aangemeld en nooit post zie ik eigenlijk geen verschil in.
Op welke manier wordt jij benadeelt?

Het was een keurige advertentie voorzien van heel veel detail informatie.
Niks op het forum plempen door een opportunist van iets wat even snel verkocht moet worden.

Daarnaast is het drierichting verkeer.
Belanghebbenden zijn namelijk niet alleen de adverteerder zelf maar ook de lezers van dit forum die op die manier iets aangeboden wordt dat past bij hun interesse. Meestal zie je ook dat deelnemers ten aanzien van forumdeelnemers toeschietelijker zijn als het gaat om de prijs dan wanneer ze een reactie hebben van een bieder op Marktplaats. Ik zeg meestal, ik weet dat hier soms helaas ook andere dingen gebeuren.
Als derde heeft dus het forum er belang bij om ons een interessant aanbod aan te bieden.
Dat je niet allemaal newbies wil hebben die zich hier uitsluitend registreren voor het volplempen van het forum met allerlei fietshandel snap ik heel goed.
In dit geval was er geen sprake van die fietsenhandel. Als je als forumbeheer/moderator niet in staat bent om daar onderscheid in te maken dan moet je toch eens goed in de spiegel gaan kijken en jezelf afvragen op welke manier je in het leven staat.
En diezelfde oproep wil ik aan Goldenratio doen, man/vrouw wat is er met jou aan de hand dat je zo direct verwijst naar 'de regeltjes'?
Vergaat een deel van de wereld voor jou als er op dit forum een keer naar de geest van de regeltjes wordt gehandeld in plaats van strikt naar de letterlijke formulering?


Zelf ben ik jarenlang op een heel groot forum moderator geweest. Daar hetzelfde beeld onder moderatoren, strikt aan de regels houden, niks handelen naar de geest van de forumwetten. Moge duidelijk zijn dat zoiets slecht is voor de sfeer op het forum.
Dat was ooit een heel leuk forum met goede inhoudelijke reacties. HEt is nu verworden tot een wat rommelig geheel waar vooral gedateerde of incorrecte informatie te vinden is. Reden, de deelnemers die kwaliteit inbrachten hebben het forum de rug toegekeerd.

En wat betreft dat actief deelnemen, verdiep je eens in de materie die sociaal media heet. Dan zou je kunnen weten dat elk forum een redelijk percentage deelnemers heeft die helemaal niet actief post maar vooral leest. Als je die niet meerekent maak je een cruciale fout.
Waarom? Omdat dergelijke deelnemers soms van het een op het andere moment actief gaan reageren op topics, ook zitten hier vaak de mensen tussen die je op de irl events tegenkomt. Het zijn net zulke trouwe klanten als de mensen die wel regelmatig iets plaatsen. En laten we eerlijk zijn, ik heb liever te maken met een zekere terughoudendheid ten aanzien van posten dan met mensen die maar raak posten omdat die postcount voor hun zo belangrijk is.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 aug 2013 09:53

Bovenstaande discussie is wel interessant. Er wordt namelijk al een opmerking geplaatst door "Peterj" over het plaatsen van onzinberichten om aan je minimale aantal berichten te komen. Ik heb dit afgelopen week ook voorbij zien komen van iemand en vervolgens wist diegene zijn berichten weer. Maar er staat nu wel een verkoop topic van hem open aangezien hij voldaan heeft aan de regels en voldoende berichten heeft geplaatst. Hoe moeten we daar dan mee omgaan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2013 11:36

Probleem is het grote grijze vlak: dit was dan misschien een mooie en goed advertentie, maar waar trek je de lijn?
Less is bore

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 01 aug 2013 12:10

Precies

Deze discussie hebben we in het verleden al uitgebreid gehad.
De huidige regels zijn daar de uitkomst van. En helaas die regels zijn niet volmaakt.

Plaats reactie