Alles over vakanties op én met de fiets

Ardennentrip 28 juli

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 27 jul 2013 13:15

Gaan er nog mensen naar de "ardennentrip" morgen 28 juli start in Heerlen?
Of iemand ervaring met deze tocht?

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 27 jul 2013 14:40

is niet echt een tocht, alleen een route. Geen bevoorrading onderweg... Ga geen 10 euro betalen om gewoon te fietsen, dan fiets ik wel achter de garmin aan

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 28 jul 2013 10:18

Ik heb deze tocht vorig jaar gedaan. Ze hadden toen de pijlen op het wegdek geverfd en hierdoor miste je makkelijk een afslag. Wel mooie fietsroute

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jul 2013 11:12

Idd zeer overpriced. Heb m jaren geleden gereden, toen kostte de tocht nog 5 euro. Ook toen geen bevoorrading. 5 euro voor alleen pijlen slaat nergens op. Wel een mooie route.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 28 jul 2013 20:04

Totale onzin, verzorging was onderweg goed, drank, banaan, krentebol. Bij de tweede stop gratis in een cafe een flesje cola en twee warme pannenkoeken. Wat wil je nog meer en dat voor 8euro
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2013 09:11

dijkjes schreef:Totale onzin, verzorging was onderweg goed, drank, banaan, krentebol. Bij de tweede stop gratis in een cafe een flesje cola en twee warme pannenkoeken. Wat wil je nog meer en dat voor 8euro
Was vorig jaar ook zo, na de klim van de oude Baraque Michel stonden ze met bananen en krentebollen en drank, en in Banneux kreeg je vorig jaar gratis vlaai met de keuze uit koffie of frisdrank.

Ik heb deze tocht in het verleden diverse malen gereden, en er was altijd verzorging onderweg.

Gisteren nog regen gehad?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 29 jul 2013 14:12

Het was gisteren heel aardig weer. Het begon wat bewolkt maar begin van de middag trok het helemaal open. Eigenlijk prachtig weer om te fietsen.

Er waren volgens mij wel weinig fietsers. Bij de 120km stop ( 180km route ) waren er inclusief mijn fietsmaat en mezelf nog maar 25 man langsgekomen.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 29 jul 2013 15:38

dijkjes schreef:Totale onzin, verzorging was onderweg goed, drank, banaan, krentebol. Bij de tweede stop gratis in een cafe een flesje cola en twee warme pannenkoeken. Wat wil je nog meer en dat voor 8euro

Dan is het jammer dat ze het zo op de site zetten;

Voor deze tocht zijn alleen controleplaatsen ingericht voor het stempelen van de controlekaart nuttigen van consumpties. Voor verdere verzorging dient u zelf te zorgen, hier zijn onderweg genoeg mogelijkheden voor.

Nuttigen van consumpties klinkt mij alsof ik een broodtrommeltje mee moet nemen. Helaas, volgend jaar beter.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2013 16:19

richard84 schreef: Nuttigen van consumpties klinkt mij alsof ik een broodtrommeltje mee moet nemen. Helaas, volgend jaar beter.
Wat verwacht je nu eigenlijk van een toertocht, dat je zonder zelf iets mee te nemen deze kan uitrijden? :shock:

Dat is een illusie, ik neem altijd zelf genoeg bevoorrading mee, alles wat je dan nog onderweg krijg is mooi meegenomen!

Ik rij wekelijks toertochten en in Nederland is het meer regel dan uitzondering dat je tijdens de tocht niets krijgt! Inderdaad alleen een uitgepijlde route.

Ik heb 2 weken geleden de Namuroise vanuit Andenne (Belgie) gereden, dat was de eerste keer in al die jaren zonder mijn eigen voorrraad kon. Daar kreeg je zelfs boterhammen onderweg. :)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 29 jul 2013 20:38

colnagofreak schreef:
richard84 schreef: Nuttigen van consumpties klinkt mij alsof ik een broodtrommeltje mee moet nemen. Helaas, volgend jaar beter.
Wat verwacht je nu eigenlijk van een toertocht, dat je zonder zelf iets mee te nemen deze kan uitrijden? :shock:

Inderdaad, behalve 2 bidons en een reepje om de eerste 2 uur door te komen. Daarna verwacht ik op zn minst water en wat koolhydraten in wat voor vorm dan ook. Anders is het ook geen toertocht, dan noem je het een route...

Ik heb nog nooit een toertocht gereden waar ik zelf mijn bevoorrading mee moest slepen. Nou ja, de Marmotte dan, want van een broodje brie en droge cakejes werd ik wat weeig van binnen :D

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 29 jul 2013 20:41

colnagofreak schreef:
Ik rij wekelijks toertochten en in Nederland is het meer regel dan uitzondering dat je tijdens de tocht niets krijgt! Inderdaad alleen een uitgepijlde route.

Dan moet je denk ik wat kritischer zijn in welke tochten je doet. Ik woon in Z-L dus doe vnl toertochten in Ardennen/regio Luik, vanuit Belgie tot nu toe altijd prima bevoorrading etc voor een paar euro. Kan me ook geen tocht herinneren in NL of BE waar ik niks heb kunnen eten onderweg...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 jul 2013 07:51

richard84 schreef:
Dan moet je denk ik wat kritischer zijn in welke tochten je doet. Ik woon in Z-L dus doe vnl toertochten in Ardennen/regio Luik, vanuit Belgie tot nu toe altijd prima bevoorrading etc voor een paar euro
Weet ik! Ik rij ook regelmatig daar tochten echter meer voor de route's en de omgeving dan voor de bevoorrading. Ik woon in de regio Rotterdam dan komt er boven op die paar euro nog wat benzinegeld op! ;) Dan kan je beter zelf een paar reepjes en brood meenemen. :D
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie