Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ksyrium Equipe vervangen door...

hazimoto
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012 10:41

hazimoto 19 jul 2013 09:18

Ik heb nu ruim een jaar een setje Mavic Ksyrium Equipe wit. Redelijke wieltjes maar ik wiel toch iets anders...

Ik twijfel nu tussen de Zonda's (Fulcrum Racing Quattro CX) en Scirocco's (Fulcrum Racing 3 wielset zwart 2013).

Kan iemand mij vertellen of ik er überhaupt op vooruit ga?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 19 jul 2013 09:37

Vooruitgang? Wat betreft gewicht ga je er amper op vooruit, maar qua duurzaamheid waarschijnlijk ietsjes. Ik zou in ieder geval voor Campa gaan voor in je De Rosa. Zonda of Eurus, want qua prijsniveau zitten de Zonda's op hetzelfde niveau als je Ksyriums en FCR3's... Over het algemeen staan Campa's/Fulcrums wel hoger aangeschreven op dit forum.

Maar iets Italiaans hoort zeker in je fiets... ;). Iets laten spaken rondom Campa Record naven zou ook nog een optie zijn. Dan heb je zeker een degelijk en lichte wielset, met toch het typische Campa geluid.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 19 jul 2013 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 19 jul 2013 10:38

Waarom wil je iets nieuws?
Gewicht, looks, stijfheid?

Ik rijd op dit moment met dezelfde wielen als de TS, of eigenlijk niet want voor de 2e keer scheurtjes in de velg.
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw set en ben er nog niet helemaal uit.
Fulcrum R1 of R3, handgespaakt en kwam deze nieuwe set ook nog tegen: shimano-rs81-c35

Iemand hier al ervaring of test kunnen vinden?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2013 15:23

Zonda's of R3 zijn echt heel veel beter dan Ksyrium Equipes van 10 jaar geleden, naar mijn mening is dat een heel andere klasse, die Equipes van die tijd waren gewoon niet goed. Die Quatros zijn waarschijnlijk ook beter maar die zijn niet zo goed als de eerste 2.
Afbeelding

hazimoto
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012 10:41

hazimoto 20 jul 2013 11:14

Suntoro schreef:Vooruitgang? Wat betreft gewicht ga je er amper op vooruit, maar qua duurzaamheid waarschijnlijk ietsjes. Ik zou in ieder geval voor Campa gaan voor in je De Rosa. Zonda of Eurus, want qua prijsniveau zitten de Zonda's op hetzelfde niveau als je Ksyriums en FCR3's... Over het algemeen staan Campa's/Fulcrums wel hoger aangeschreven op dit forum.

Maar iets Italiaans hoort zeker in je fiets... ;). Iets laten spaken rondom Campa Record naven zou ook nog een optie zijn. Dan heb je zeker een degelijk en lichte wielset, met toch het typische Campa geluid.
Gewicht is geen issue. Komt een lichter crankstel in. Dus dat heft elkaar wel op ;-) Zonda's vind ik niet mooi...

Ik wil inderdaad iets Italiaans
vincent75 schreef:Waarom wil je iets nieuws?
Gewicht, looks, stijfheid?

Ik rijd op dit moment met dezelfde wielen als de TS, of eigenlijk niet want voor de 2e keer scheurtjes in de velg.
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw set en ben er nog niet helemaal uit.
Fulcrum R1 of R3, handgespaakt en kwam deze nieuwe set ook nog tegen: shimano-rs81-c35


Iemand hier al ervaring of test kunnen vinden?
Ga inderdaad voor de look (ze zijn wel erg wit) en stijfheid. Vind ze af en toe zwabberen :(
Ik moet geen shitmano :mrgreen:
ericpeters schreef:Zonda's of R3 zijn echt heel veel beter dan Ksyrium Equipes van 10 jaar geleden, naar mijn mening is dat een heel andere klasse, die Equipes van die tijd waren gewoon niet goed. Die Quatros zijn waarschijnlijk ook beter maar die zijn niet zo goed als de eerste 2.
Wielen zijn 2 jaar oud...

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 20 jul 2013 12:29

hazimoto schreef:
Suntoro schreef:Vooruitgang? Wat betreft gewicht ga je er amper op vooruit, maar qua duurzaamheid waarschijnlijk ietsjes. Ik zou in ieder geval voor Campa gaan voor in je De Rosa. Zonda of Eurus, want qua prijsniveau zitten de Zonda's op hetzelfde niveau als je Ksyriums en FCR3's... Over het algemeen staan Campa's/Fulcrums wel hoger aangeschreven op dit forum.

Maar iets Italiaans hoort zeker in je fiets... ;). Iets laten spaken rondom Campa Record naven zou ook nog een optie zijn. Dan heb je zeker een degelijk en lichte wielset, met toch het typische Campa geluid.
Gewicht is geen issue. Komt een lichter crankstel in. Dus dat heft elkaar wel op ;-) Zonda's vind ik niet mooi...

Ik wil inderdaad iets Italiaans
Ah, dat had ik nou ook. Ik vond die Zonda's ook niet mooi met dat rare spakenpatroon, maar kocht perse geen Fulcrums R3 gekocht omdat ik dat amper vooruitgang vond t.o.v. R7... Wat ik wel mooi vond waren Marchisio SX100, maar ik vond ze te duur. Ook over de Marchisio TX100 heb ik serieus getwijfeld (op advies overigens van een bevriende wielbouwer). Wielen schijnen ook erg goed te zijn, maar met prijzen wordt alleen minder gestunt. Minder populair dus, wel goed en ietsjes exclusiever.

Wielen vond ik stand-alone erg mooi, maar die rode decals wilde ik eigenlijk ook niet. Maargoed ben uiteindelijk toch niet voor de goedkoopste optie gaan, maar wel voor een degelijke en lichte wielset. Italiaans was ook geen noodzaak bij mij... ;)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jul 2013 14:53

hazimoto schreef: Wielen zijn 2 jaar oud...
Dan heb ik niet goed gelezen... De nieuwe equipes schijnen verbeterd te zijn maar nog steeds minder dan de R3 of Zonda.
Afbeelding

hazimoto
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012 10:41

hazimoto 23 jul 2013 08:31

Hmmm dus "upgraden" dan maar...

hazimoto
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012 10:41

hazimoto 26 jul 2013 06:58

Ik zit toch sterk naar de Zonda's te kijken. Omdat deze tubeless zijn te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 26 jul 2013 07:45

hazimoto schreef:Ik zit toch sterk naar de Zonda's te kijken. Omdat deze tubeless zijn te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
De 2-way fit versie is wel snel 100 euro duurder.

Ik heb wel ervaring met de gewone Zonda's, prima wielen. Als je ze niet mooi vindt, moet je ze niet kopen.

hazimoto
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012 10:41

hazimoto 26 jul 2013 09:18

Niet mooi?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jul 2013 10:30

hazimoto schreef:Niet mooi?
Zoals je zelf zegt in je post van 20-7...
hazimoto schreef:Gewicht is geen issue. Komt een lichter crankstel in. Dus dat heft elkaar wel op ;) Zonda's vind ik niet mooi...
:mrgreen:

Plaats reactie