Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Cycle Trend Nuenen

Ruudtheflame
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2013 15:19

Ruudtheflame 14 jul 2013 16:16

Gisteren voor de 6e keer mijn bracket lagers laten vervangen van mijn CUBE Litening (modeljaar 2011).
De eerste twee waren binnen het 1/2 jaar al naar de vaantjes. Het betrof het originele FSA lager dat bij het betreffende FSA SL-K cranckset hoort.
Het 3e en 4e betrof een ceramisch C-Bear lager wat door het desbetreffende verkooppunt werd geadviseerd. Deze upgrade heb ik zelf moeten betalen. Dat deze lagers het binnen 1 jaar begaven was volgens de fietsenmaker te wijten aan een fabricage fout! Het 5e C-Bear lager betrof een upgrade. Nadat een andere medewerker na de 4e keer toch eens de schuifmaat hanteerde was de conclusie dat het bracket, incl lager (92mm), te breed was voor de trap-as (90mm) of vice versa!
Zowel CUBE als FSA zouden worden geraadpleegd en in de tussentijd is door Cycle Trend Nuenen een Ultegra cranckset gemonteerd. Hier heb ik hemel en aarde voor moeten bewegen. Het voorstel was in eerste instantie om mijn fiets, midden in het fietsseizoen, op te sturen aan CUBE!
Na 6 weken nog niets vernomen en voor de 2e keer telefonisch contact opgenomen met Cycle Trend Nuenen. De cranckset, die ze hadden opgestuurd aan FSA, was toevallig die dag binnen gekomen!
FSA adviseert het originele lager te gebruiken. Ik zou de fiets wederom kunnen brengen ter vervanging van het lager. Toen ik aangaf op zaterdag voor een verjaardag in Nuenen te zijn en dan de fiets wel kon brengen weigerde de monteur in eerste instantie elke medewerking!
Nadat ik desbetreffende monteur (Bas) boos heb toegesproken zou hij kijken wat hij voor me zou kunnen doen. Op de achtergrond, aan de telefoon, hoor ik hem tegen een collega spreken. "Ik heb die "vent" van dat cranckstel aan de telefoon en die is boos"!
Ik stond op het punt van ontploffen maar ik kon langskomen.
Bij aankomst bij Cycle Trend Nuenen liet de monteur (Bas) zien dat FSA een lager had bijgeleverd wat gemonteerd moest worden. Dit betrof een kunststof cup met normale industrielagers.
Ik gaf aan dat dit type lager de eerste keren ook gemonteerd is geweest en deze nog geen 3 maanden heeft gehouden. De betreffende monteur hield me voor dom en toonde geen enkele vorm van meedenken en of medewerking. Ik kon kiezen voor hun oplossing of ik moest mijn cranckset upgraden, voor eigen rekening!
Ik was er inmiddels zo klaar mee dat ik ze het lager heb laten vervangen.
Toen ik mijn fiets aan het einde van de dag kwam ophalen vertelde Bas me dat het bijgeleverde FSA lager niet paste! Ze hadden een ander FSA lager gemonteerd wat ook moest passen.
De kosten die ik destijds had gemaakt voor de ceramische lagers zouden verrekend worden.
De ceramische lagers kosten €70, de kosten van het nieuwe lager waren €30. Ik zou volgens Bas dus nog €30 terug krijgen! Wat? Rekenen kunnen ze daar ook al niet!!
Je kunt je voorstellen ik ben klaar met Cycle Trend Nuenen en met CUBE.
Wat treurig is dat de eigenaar (Ralf) enkele keren getuige is geweest van de discussies over dit probleem. Geen enkele keer heeft hij zich met het probleem bemoeid en staat hij toe dat zijn medewerkers klanten op een niet respectvolle wijze toespreken! Wat een bedrijfsvoering!
Na 2 jaar gezeik gaat dit karretje eruit!

Edit Freerider: Topic-titel gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jul 2013 17:16

Klinkt niet fraai. Hoeveel km's heb je nog kunnen fietsen in deze 2 jaar?

Hele verhaal van een te breed bracket klinkt mij nogal vreemd in de oren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jul 2013 20:45

Ruudtheflame schreef:Gisteren voor de 6e keer mijn bracket lagers ..

De eerste twee ...
Het 3e en 4e .....
Het 5e ...

6 x een lager vervangen op 2 jaar,

Meestal zijn er aan zo'n verhaal 2 kanten.
Ik zou graag ook de versie van Cycle Tend horen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ruudtheflame
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2013 15:19

Ruudtheflame 15 jul 2013 00:20

@amclassic-fan; Ik heb op mijn CUBE Litening bijna 20.000km gereden.
@Icsmt; Klopt! Aan dit verhaal zit zeker ook een andere kant. Ik ben die van mij nu kwijt!
En misschien kun je je voorstellen dat het me niet interesseert wat ze er bij Cycle Trend Nuenen van vinden!
Ik kom er nooit meer en hopelijk trekken mensen die dit lezen dezelfde conclusie.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 10:30

Ik zou ergens anders voor een second opinion gaan.
Bij een zaak met goede monteurs met verstand van zaken.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 jul 2013 14:40

Bij Cycletrend Nuenen hebben ze ook wel goede monteurs. 1 ervan was tot voor kort ook monteur bij het Nederlandse mountainbike team olv Tim Heemskerk. Hij is gestopt bij het Ned team vanwege het opzetten van een eigen MTB team.
Een zeer kundig en nauwgezet monteur.
Bas is niet de monteur, hij"doet"de winkel en assisteert wel 'ns in de werkplaats. Onlangs hebben ze nog een monteur aangetrokken, die komt van 12go biking.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 18:18

Ik bestrijd ook niet dat deze winkel geen goede monteurs heeft.
Maar TS komt er duidelijk niet uit met deze winkel, en heeft een voorgeschiedenis.

Maar ik denk dat voordat je je fiets gaat verkopen, er nog een andere optie is om je karretje goed te krijgen.
Want dat moet gewoon kunnen, daar ben ik van overtuigd.
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 15 jul 2013 22:52

Op c-bear lagers zit 2 jaar garantie dus waarom heb je daarvoor moeten betalen?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 16 jul 2013 15:43

Ik verbaas me niet over dit topic. Zelf ook al regelmatig aan den lijve ondervonden dat zaken niet gaan zoals ze horen te gaan. Ralf probeert goed en eerlijk advies te geven, maar hij kan de toko niet in zijn eentje runnen. Heb ook een aantal keer gemerkt dat ik op simpele vragen gewoon slecht antwoord kreeg en vriendelijkheid krijg je er ook niet altijd. Ook vergeten ze regelmatig wat er ook al weer is afgesproken.
Train ze!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 jul 2013 20:13

Alles op papier laten zetten is dan de beste oplossing, dit doe ik ook wanneer ik een auto ga kopen en het koopcontract getekend moet worden. Dit voorkomt dat je bij aflevering in welles/nietes discussie verzeild raakt.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 16 jul 2013 20:55

Tja op papier zetten? Het gaat hier niet om een koopcontract maar een simpele garantie afhandeling.Zeer waarschijnlijk gewoon een opsomming van meerdere dingen die mis gaan hier. Jammer maar gebeurd soms. Voor de shop de taak om het goed aan te pakken.

We lezen de toedracht van slechts één kant hier en daarbij is het slecht gedocumenteerd.
Ook de opmerkingen van "Ik heb die "vent" van dat cranckstel aan de telefoon en die is boos"! kan ik niet zoveel mee. De TS probeert er een sfeer mee neer te zetten maar het is A niet relevant en B hoeft helemaal niet negatief bedoeld te zijn. Het voorstel dat ze de fiets in het seizoen willen opsturen naar Cube idem dito.

Ik snap dat de TS zijn fiets niet kwijt wilde in het seizoen maar opsturen naar Cube zou garantie technisch misschien wel het beste zijn geweest. Grote kans dat die (met een goed begeleidend verhaal over de klacht en de herhaling van het optreden) een onregelmatigheid hadden gevonden.

Laatste waar ik me een beetje aan stoor is dat de TS dit forum kennelijk alleen als klaagbaak gebruikt, zijn enige posts op dit forum is in dit topic.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 16 jul 2013 21:00

Sowieso is het bij dit soort topics altijd een goed idee als de andere kant van het verhaal ook gedaan wordt. Misschien dat er mensen van CT Nuenen meelezen of iemand ze erop kan attenderen? Ik zeg niet dat het verhaal van de TS onjuist is, maar je moet iedere partij de kans geven zijn of haar kant van het verhaal te doen.

Plaats reactie