Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2013 07:28

En wat verwachten we vandaag?
Kreuziger naar plaats 3, Mollema naar 4 en Ten Dam naar 7 of 8?
Benieuwd wat Contador kan.....
Less is bore

Tracing
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mar 2013 12:22

Tracing 10 jul 2013 09:09

ik denk dat ze beiden minstens twee plaatsen gaan zakken, Kreuziger en Contador gaan ze zowiezo voorbij en voor mij is daniel martin nog een vraagteken.

opdiefiets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

opdiefiets 10 jul 2013 10:00


japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 jul 2013 10:03

Hoe is de tijdrit van Valverde eigenlijk?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jul 2013 10:08

Het lijkt mij evident dat Mollema en vooral Ten Dam ca 2 a 3 minuten gaan verliezen op Froome.

Ik heb geen idee hoe Contador ervoor staat want die maakte eigenlijk in de eerste week geen beste indruk. Evans rijdt normaal gesproken ook eenn goede tijdrit maar gezien zijn presteren in de eerste week heb ik ook over hem twijfels.Het lijkt erop dat hij zijn kruit in de Giro heeft verschoten.

Daniel Martin is een gemiddelde tijdrijder vergelijkbaar met Mollema. Alhoewel de tijdrit van Mollema in Zwitserland in drukwekkend was maar die ging nog flink bergop.

Valverde zat vorig jaar in de 38 km tijdrit op 4 minuten achter winnaar Wiggins maar dat was net na zijn schorsing dus ik denk dat hij er nu iets beter gesoigneerd voor zal staan ;)

De te kloppen man is (kop maar in) Tony Martin. Voor de rest blijft het lekker koffiedik kijken en voorpret is al leuk. ik hoop dat de Belkins niet teveel verliezen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 10 jul 2013 10:29

Iemand die hoog in het klassement staat (lees: hoger dan verwacht) krijgt schijnbaar extra vleugels. Hopelijk is dit dus bij Mollema en Ten Dam ook zo. Zo niet, ook goed. Wat ze tot nu toe al hebben laten zien is imho al uitstekend, net zoals meerdere Nederlanders overigens.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2013 11:01

rob74 schreef:Net even de beelde terug gezien en in eerste instantie dacht ik ook dat Cav fout zat.

Maar als ik het nog eens bekijk dan gaat Veelers naar rechts en Cavendish naar links en halverwege komen ze elkaar tegen. Ze zaten dan allebei wel een beetje fout.
Het lijkt mij toch duidelijk dat Cavendish rechts van de witte onderbroken lijn zit en Veelers iets links . Cavendish wil duidelijk naar links zoals blijkt uit zijn lijn die hij volgt na die beuk.. Waarom bleef Cavendish niet gewoon rechts van die middenlijn rijden ? Daar was voldoende ruimte! HIJ was het die van zijn lijn afweek door van rechts naar links te manoeuvreren.
Dat hij ongestraft bleef heeft te maken met zijn status in het peloton. Als Veelers hém zo had getorpedeerd dan was die wél bestraft.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jul 2013 11:17

Veelers rijdt wel heel irritant in de weg van Cavendish maar kan zelf niet naar links omdat daar Kittel voorbij steekt.
Cavendish zit dus eigenlijk aan de verkeerde kant van Veelers en moet er rechts omheen. Veelers laat lopen en komt naar rechts en daarna raakt Cavendish, die naar links komt, Veelers waardoor deze uit balans raakt en valt.

Het verhaal van Cav dat er een bocht aankwam en dat hij wel naar links moest omdat hij anders in het dranghek terecht kwam is gezwets. Hij had gewoon meer ruimte moeten nemen om om Veelers heen te komen. Je kunt Veelers niet heel erg veel kwalijk nemen want hij kon moeilijk in rook opgaan hoe vervelend het ook is voor Cavendish.

Wat mij betreft hadden ze Cavendish terug moeten zetten in de uitslag en dat was genoeg geweest.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 10 jul 2013 11:29

Eddy P zei gisteren bij VLV dat het een "pistekwak" was van Cavendish en zo zie ik het ook. Dat Veelers een beetje naar rechts ging, was op een eerder moment dan op het moment van de "kwak". Tijdens de "kwak" reed Veelers een rechte lijn langs de witte streep.

Excuses van Cavendish: we reden schouder aan schouder, anders moest ik de hekken in zijn imho niet juist. Ik zie het als een overduidelijk bewuste en uit frustratie gedane actie. Hij hoeft van mij niet uit koers, uit de daguitslag heeft ook geen effect maar een reprimande of blijk van schuld is wel op zijn plaats. Een zwak besluit van de jury en zo is Cavendish dus geheel onschuldig bevondenen en krijgt hij (en anderen) hierdoor een vrijbrief voor een evt volgende "actie".

Iets anders waar ik me aan stoor is het hele "sprintgedoe". Daarmee bedoel ik dat er alleen maar ruimte mag zijn voor de "echte sprinters" (wie bepaalt dat?). Moet het zo zijn dat het peleton op 1 kilometer massaal in de remmen knijpt, aan de kant gaat en de "big-four" het zelf maar laten uitzoeken?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 jul 2013 11:59

Ik kreeg de indruk dat Veelers verkeerd schakelde of zoiets, je ziet, behalve dat hij naar rechts achter zich, ook op een gegeven moment naar zijn ketting kijkt. Vlak van te voren lijkt het of iets hapert in zijn trappen.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 10 jul 2013 12:21

Als je de beelden goed bekijkt zie je dat Cav iets eerder al begint te "hangen". Als ik heel kort door de bocht ga, zeg ik dat Cav bewust heeft geramd, als vanouds dus. Maar dat zeg ik dus niet. ;) ;) ;)

Laat ik het dan maar zachtjes zeggen; ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Cav er niet alles aan heeft gedaan om dit te voorkomen.

Daarbij vindt ik de reactie tijdens het interview na afloop ook veelzeggend. Ik doel dan op het interview waarin hij iets afpakt van een reporter. Dit is al geruime tijd na de finish, dus kan het geen eerste reactie meer genoemd worden. Hij reageert daarin als een opgefokt konijn.
Volgens mij speelt er binnen OP-QS meer. De sprinterstrein loopt voor geen meter, niet voor niets hebben ze Renshaw aangetrokken voor volgend seizoen.

En nu op naar de tijdrit, ben benieuwd naar de prestaties van Belkin. Hoop en verwacht dat ze het te verwachten verlies van vandaag nog weer goed kunnen maken in de komende bergritten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 jul 2013 13:02

Als er al een straf voor Cav zou moeten komen dan weet ik nog welke een leuke.

De eerste komende 2 vlakke etappes mag hij niet meesprinten maar moet hij achter in het peloton finishen.Dat is namelijk pas een straf. Achteruit zetten in de uitslag is nauwelijks een straf.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie